Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Misser schreef:titte schreef:Maar ik denk dat ze gewoon bevooroordeeld zijn, omdat het een fries is..
Tuurlijk, daar komt het door...
Maar niemand kan toch voor jou beslissen hoe lang je je paard moet losrijden?
missnynke schreef:ze hoeven in theorie nog niet nageeflijk te lopen in de b, maar als ze dat niet doen hoef je eigenlijk nooit op een wp te rekenen....
titte schreef:dat is nu eigenlijk de vraag he, moet het paard nu wel aan de teugel lopen of niet? ik dacht nl. dat dat pas in de L gejureerd wordt
frunnik schreef:missnynke schreef:ze hoeven in theorie nog niet nageeflijk te lopen in de b, maar als ze dat niet doen hoef je eigenlijk nooit op een wp te rekenen....
Dat is dus echt onzin.
Een paard moet wel nageeflijk lopen in de B, dwz dat hij zich niet tegen de hand verzet en een stille aanleunig heeft. Hij hoeft nog niet aan de teugel te lopen, maar mag hier bijvoorbeeld ook nog wat voor de loodlijn lopen. Er is een groot verschil tussen nageeflijkheid en aan de teugel lopen.
Een paard wat te diep loopt verzet zich tegen de hand door erachter te kruipen, dit wordt dus als verzet tegen de hand gezien en dus afgestraft. Hetzelfde geldt overigens voor een paard wat echt sterren loopt te kijken. Maar als jou paard wat voor de loodlijn loopt, maar wel ontspannen en met een stille aanleuning dan is dat ruim voldoende voor het B.
xjessx schreef:Ik ben het met de jury eens dat hij/zij jouw daarop heeft gestraft je paard moet gewoon aan de teugel lopen, toen ik nog B reed liep mijn pony in een klein knikje met de juiste stelling en buiging dat was al voldoende
Veel suc6 verder en vraag je instructeur erop te letten tijdens de les.
runningkawa schreef:Helemaal terecht
Nageeflijkheid is het begin van een paard dat door moet gaan vloeien in de rest van de sport
Zonder dat, kun je niks.
En achter de teugel is ook een ernstige fout.
Hieraan kun je zien dat het paard niet voor het been is.
En aan het been zijn dat is iets wat hij al moet kunnen voordat hij nageeflijk is
Dus idd, bij elk punt dat hij te diep, tegen de hand enz enz krijg je punt aftrek, ook in de B