belgische ruiters die (ook al mag het niet) in NL starten..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:27

is die miserie bij de LRV er niet de reden van dat de UDR zich heeft afgescheurd ? Maar die is dan natuurlijk weer niet over gans Vlaanderen te vinden. En dan heb je geloof ik nog verschil in reglementen tussen Vlaanderen en Wallonië (dacht ik, ben niet zeker). België is soms te gek om waar te zijn.

Hilda79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:40

Ik proef hieruit niets dan ergernissen van de belgische ruiters/amazones over hoe het geregeld is met de wedstrijden. Logisch dat ze dan naar Nederland komen want het gras is nog altijd groener bij de buren. Maar doe er iets mee. Noteer alle punten die je ergeren en stap daarmee naar de federatie in België. Als iedereen maar achterover leunt en in Nederland gaat starten zal het nooit veranderen. Dus mensen actie en dan wachter op reactie.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:41

rrectie: niet wachten op reactie, reactie afdwingen!

LiesBento

Re: belgische ruiters die (ook al mag het niet) in NL starte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:47

Dat van die LRV klopt zeker
Hier in B is alles vreselijk slecht geregeld ! zeker wat lrv betreft, de jurering is echt ondermaats, de wedstrijdlocatie enz..
Dus als je wat deftig wil rijden, is de stap naar NL snel gemaakt
Jullie kunnen het maar als compliment beschouwen dat jullie wedstrijdorganisatie véél beter is ipv de belgische ruitertjes te plagen

Zwelgje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:44

Dat is ook de reden dat ik in NL start ook al woon ik in Belgie. Het is hier een regelrecht drama en de jurering is werkelijk flut.
Nee, dat doe je niet voor je lol!
En dan vinden ze het gek dat dressuur hier niet van de grond komt in Belgie...duh!

eefken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:26

Ik ben nooit LRV gestart omdat ik met een paard kleiner dan 1m50 niet mag meedoen gezien ik zelf 18+ ben. Ik rij nu met mijn haflinger VOR westrijden tussen de paarden, en ze doet het supergoed!
Alweer een voorbeeld van de stomme regeltjes die de LRV verzint...

Trouwens, ik klaag absoluut niet over de organisatie van VOR, je krijgt op tijd je startuur en op het einde van 2 proeven worden de resultaten bekend gemaakt. De terreinen zijn over het algemeen goed in orde en je kan bijna elk weekend op wedstrijd gaan.

RanouK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:04

Maar er is ook VLP in België!

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:58

Urielle schreef:
ligt eraan bij welke basisbond je start, bij sommige mag je idd hoger beginnen als je wilt, zelf kiezen om te promoveren mag niet. Ik meen dat je bij de LRV gewoon B moet starten als je begint, Belgen die er meer van weten mogen me corrigeren.

Bij de LRV moet je bij de eerste vijf rijden om een promotiepunt te rijden (1e = 5 punten, 5e = 1 punt, bij 10 punten over). Dat houdt dus in dat sommige mensen jarenlang in de B blijven zitten, zeker degenen die een minder aansprekend paard rijden. Tel dat op bij de niet zo professionele jurering en je hebt dus kans dat je de B nooit meer uitkomt, ook al rij je keer op keer ruim boven de 60%.

correctie:
1e plaats = 10 punten, je mag over.
2e plaats = 7 punten
3e plaats = 5 punten
4e plaats = 4 punten
5e plaats = 3 punten
6e plaats = 2 punten
7e plaats = 1 punt.

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:00

Starten we dan met een lijst op te stellen met actiepunten?
Kan een LRV-lid deze overbrengen naar Laeremans.
Kijken wat ie ermee aanvangt...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:36

Ah, sorry kattebeest Mij is vorig seizoen uitgelegd dat ik twee keer moest winnen om over te mogen maar dat is dan dus verkeerd uitgelegd.

Eerste actiepunt dus: duidelijke informatie op de websites en bij de secretariaten!
Twee: Uitslag na de desbetreffende rubriek
Drie: Startlijsten van te voren klaar en op internet in te zien.
Vier: Gediplomeerde juryleden aan alle ringen.
Vijf: Aanwezigheid van ringmeesters danwel nummers aan hoofdstel en onderlegger zodat je niet iedere voorbijkomende ruiter hoeft te vragen wie hij is.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:46

kattebeest schreef:
Urielle schreef:
ligt eraan bij welke basisbond je start, bij sommige mag je idd hoger beginnen als je wilt, zelf kiezen om te promoveren mag niet. Ik meen dat je bij de LRV gewoon B moet starten als je begint, Belgen die er meer van weten mogen me corrigeren.

Bij de LRV moet je bij de eerste vijf rijden om een promotiepunt te rijden (1e = 5 punten, 5e = 1 punt, bij 10 punten over). Dat houdt dus in dat sommige mensen jarenlang in de B blijven zitten, zeker degenen die een minder aansprekend paard rijden. Tel dat op bij de niet zo professionele jurering en je hebt dus kans dat je de B nooit meer uitkomt, ook al rij je keer op keer ruim boven de 60%.

correctie:
1e plaats = 10 punten, je mag over.
2e plaats = 7 punten
3e plaats = 5 punten
4e plaats = 4 punten
5e plaats = 3 punten
6e plaats = 2 punten
7e plaats = 1 punt.

Is het bij jullie dan ook zo, dat als er maar 4 ruiters in een rubriek zitten je zowie zo 4 punten hebt??

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:32

er zitten NOOIT 4 ruiters in een rubriek, eerder 40

theelichtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:00

kattebeest schreef:
Vooral in de zomer als ze veel juryleden nodig hebben merk je dat er juryleden van 'kus m'n botten' bij zitten.

Idd Urielle, er is echt wel een verschil tussen in de klasse rijden of de klasse kunnen jureren.

En hoe vaak rijden de nichtjes, vriendinnetjes of lesklanten niet in de ring van die ''jury's'' ? Wat is het gevolgd dan denk je???

Als je zelf nog maar 17 bent ofzo en je ouders moeten je voeren naar de wedstrijd kunnen deze inderdaad entreegeld betalen.

En je moet je schikken naar de wedstrijden die je club vooropsteld.

Daarnaast moet je vaak nog carrousel meerijden.

Dat maakt dat je vaak s'morgens om 8u aanwezig bent (liefst vroeger als jij je moet aanmelden voor de starttijd) en s'avonds maar thuis rond 20u.

Daarnaast is het een ongelooflijke drukte van jewelste en mag je vaak op haast niet - bereidbare terreinen je proefje rijden.

En als je dan niet wint in je klasse mag je niet over.

In de winter zijn de wedstrijden ietsje kleinschaliger en heb je vaak jury's die wel een cursus gevolgd hebben.

Daar maken ze je het iets moeilijker en moet je haast alle wedstrijden die er zijn in jouw regio meerijden wil je op het eind van het winterseizoen kans maken om een klasse te verhogen.
Je zit dus gegarandeerd de hele winter vast in diezelfde klasse.

Ja, ik heb ook paar jaar in de LRV gereden, mijn club was ook al niet alles :s regelde heel slecht enz.. moest idd altijd om half 8 op wedstrijd staan en was pas 8-9 uur thuis (lag eraan hoever het rijden is) je hebt 6 wedstrijden in de zomer, en het ene jaar zijn ze best dicht bij, het ander jaar moet je echt een uur, anderhalf uur rijden voor je er bent, dus dat betekend soms om 7 uur vertrekken en om 9 uur 's avonds pas thuis..
nu rijd ik wedstrijden in nederland en ik vind het daar echt veel beter (en mijn ouders ook die moeten geen hele dag vrijmaken om met mij op wedstrijd te kunnen )

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:18

Idd, de LRV dat is echt een hele aparte club!
Heb straffe dingen daarover gehoort, maar aangezien ik er wat mensen van ken blijf ik neutraal, ga er alleen nooit de nimmer zelf rijden

RanouK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:13

Maar qua springen is LRV wel geschikt.

Maar voor dressuur zou ik eerder bij VLP gaan, er is veel te doen bij VLP - > http://www.vlp.be