Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:ligt eraan bij welke basisbond je start, bij sommige mag je idd hoger beginnen als je wilt, zelf kiezen om te promoveren mag niet. Ik meen dat je bij de LRV gewoon B moet starten als je begint, Belgen die er meer van weten mogen me corrigeren.
Bij de LRV moet je bij de eerste vijf rijden om een promotiepunt te rijden (1e = 5 punten, 5e = 1 punt, bij 10 punten over). Dat houdt dus in dat sommige mensen jarenlang in de B blijven zitten, zeker degenen die een minder aansprekend paard rijden. Tel dat op bij de niet zo professionele jurering en je hebt dus kans dat je de B nooit meer uitkomt, ook al rij je keer op keer ruim boven de 60%.
kattebeest schreef:Urielle schreef:ligt eraan bij welke basisbond je start, bij sommige mag je idd hoger beginnen als je wilt, zelf kiezen om te promoveren mag niet. Ik meen dat je bij de LRV gewoon B moet starten als je begint, Belgen die er meer van weten mogen me corrigeren.
Bij de LRV moet je bij de eerste vijf rijden om een promotiepunt te rijden (1e = 5 punten, 5e = 1 punt, bij 10 punten over). Dat houdt dus in dat sommige mensen jarenlang in de B blijven zitten, zeker degenen die een minder aansprekend paard rijden. Tel dat op bij de niet zo professionele jurering en je hebt dus kans dat je de B nooit meer uitkomt, ook al rij je keer op keer ruim boven de 60%.
correctie:
1e plaats = 10 punten, je mag over.
2e plaats = 7 punten
3e plaats = 5 punten
4e plaats = 4 punten
5e plaats = 3 punten
6e plaats = 2 punten
7e plaats = 1 punt.
kattebeest schreef:Vooral in de zomer als ze veel juryleden nodig hebben merk je dat er juryleden van 'kus m'n botten' bij zitten.
Idd Urielle, er is echt wel een verschil tussen in de klasse rijden of de klasse kunnen jureren.
En hoe vaak rijden de nichtjes, vriendinnetjes of lesklanten niet in de ring van die ''jury's'' ? Wat is het gevolgd dan denk je???
Als je zelf nog maar 17 bent ofzo en je ouders moeten je voeren naar de wedstrijd kunnen deze inderdaad entreegeld betalen.
En je moet je schikken naar de wedstrijden die je club vooropsteld.
Daarnaast moet je vaak nog carrousel meerijden.
Dat maakt dat je vaak s'morgens om 8u aanwezig bent (liefst vroeger als jij je moet aanmelden voor de starttijd) en s'avonds maar thuis rond 20u.
Daarnaast is het een ongelooflijke drukte van jewelste en mag je vaak op haast niet - bereidbare terreinen je proefje rijden.
En als je dan niet wint in je klasse mag je niet over.
In de winter zijn de wedstrijden ietsje kleinschaliger en heb je vaak jury's die wel een cursus gevolgd hebben.
Daar maken ze je het iets moeilijker en moet je haast alle wedstrijden die er zijn in jouw regio meerijden wil je op het eind van het winterseizoen kans maken om een klasse te verhogen.
Je zit dus gegarandeerd de hele winter vast in diezelfde klasse.