Zweepje verwisselen lastig op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:51

Piroska schreef:
volgens mij mag je helemaal de zweep niet overnemen tijdens een dressuur proef! Daar zouden ze je dus strafpunten voor kunnen geven!! Of je moet het heel stiekem en snel in een klein hoekje doen zodat de jury het niet ziet... Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en gewoon de zweep in één hand houden...

je mag idd geen zweep wisselen in een dressuurproef, en afgezien daarvan is het ook helemaal niet handig *spreekt uit ervaring *
ik wisselde een keer mijn zweep tijdens een proef (gelukkig was het een FNRS-proef) en toen zat ik op de een of andere manier in de knoop met mijn teugels en zweep en handen (komt door de haarkleur denk ik, blond )

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:29

Ilzjuh schreef:

ik wisselde een keer mijn zweep tijdens een proef (gelukkig was het een FNRS-proef) en toen zat ik op de een of andere manier in de knoop met mijn teugels en zweep en handen

Hahaha! Dat soort dingen kun je dus echt niet gebruiken tijdens een proef!
Hoe heb je het opgelost? En zag de jury het ook?

Ilzjuh

Re: Zweepje verwisselen lastig op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:15

whahah de jury zag het het stond ook op mijn protocol niet zo raar want mijn paard merkte het ook (niet erg, maar ze kwam weer met haar hoofd omhoog enzo)
en toen stond er 'zweep mag niet verwisseld worden tijdens proef, zag er wel leuk uit trouwens'
achteraf heb ik ook wel gehoord dat de jury erg om me gelachen heeft met mijn gestuntel tijdens het van hand veranderen, ik kon er zelf ook erg om lachen

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:14

ik houd mijn zweep eigenlijk altijd in mijn linker hand , maar met het wijken heb ik een klein probleempje want mijn pony moet net even aangetikt worden zodat hij door heeft van, ja nu moet ik mijn achterhand meenemen , heeft iemand hier een oplossing voor want mij lijkt het erg slordig om je zweep nog even snel te verwisselen
groetjes...

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:10

doe hem dan gewoon in je rechter hand hele tijd:P:P

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:50

little_angel schreef:
ik houd mijn zweep eigenlijk altijd in mijn linker hand , maar met het wijken heb ik een klein probleempje want mijn pony moet net even aangetikt worden zodat hij door heeft van, ja nu moet ik mijn achterhand meenemen , heeft iemand hier een oplossing voor want mij lijkt het erg slordig om je zweep nog even snel te verwisselen
groetjes...

ik zou als ik jou was aan je instructeur vragen of hij je daarbj kan helpen want eigenlijk zou je pony als je L bent op de "normale" hulpen moeten reageren

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:22

AntheaV schreef:
eigenlijk zou je pony als je L bent op de "normale" hulpen moeten reageren

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze rijd L, geen Z2. Zoals ze zelf ook al zei: even als aanwijzing, om even te vertellen dat ze gaan wijken. Een jury heeft daar (normaal gesproken) geen problemen mee. Aangezien je in de L nog gewoon je zweepje erbij mag hebben...

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:46

Ik heb 'm altijd op rechts. Is met groeten ook geen probleem, dan pak ik 'm automatisch met m'n linkerhand.

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:10

Piroska schreef:
AntheaV schreef:
eigenlijk zou je pony als je L bent op de "normale" hulpen moeten reageren

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze rijd L, geen Z2. Zoals ze zelf ook al zei: even als aanwijzing, om even te vertellen dat ze gaan wijken. Een jury heeft daar (normaal gesproken) geen problemen mee. Aangezien je in de L nog gewoon je zweepje erbij mag hebben...

Ja het mag ook wel maar niet alle jury's vinden dat goed hoor. Maar ze zou hem ook kunnen leren om bijv. met inrijden wel even attent te maken mbv het zweepje en in de proef moet hij het dan wel gewoon doen.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:45

ik heb tijdens mijn proef mijn zweep altijd in mijn linkerhand, wisselen vind ik tijdens de proef een beetje rommelig dus dat doe ik niet.
Eigenlijk gebruik ik de zweep niet eens, maar toch durf ik het niet aan om zonder zweep de ring in te gaan, terwijl ik thuis vrijwel altijd zonder zweep rijd.
tja mischien toch maar een keertje proberen

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 01:20

@AntheaV, mijn pony snapt de hulpen wel en kent ze ook wel ( voorheen Z) , maar is al op leeftijd en heeft een steuntje nodig..

AntheaV

Re: Zweepje verwisselen lastig op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:11

ow haha dat kan hea