Proeven FNRS wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:44

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:29

Flurk schreef:
zijn er nog meer juryleden die bokken? Of duft niemand daarvoor uit te komen?

Waarom zou ik er niet voor durven uitkomen, is het iets om je voor te schamen dan? Ik ben FNRS-jurylid (t/m F12, Springen/Caprilli en CBR).

AND PROUD OF IT!!!

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:49

Marwszjeuh schreef:
Je begint in de F1?
dan moet je afstappen & opstappen in de bak enzo & laten zien dat je beugels kan opsteken.. erg apart

Ik zou lekker in de F3 beginnen ofzo.

haha ik mocht in de f4 beginnen. Maar ik reed ook al een aantal jaren paard toen ik begon met wedstrijden. ik rijd iets van 5=6 jaar..

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:22

Bij ons is de regel dat iedereen in de F1 begint, ook al rijd je al langer. Ik zelf ben ook in de F1 begonnen. Ik reed vroeger bij de paarden ZI, maar doordat ik rugklachten heb is dat nivo te hoog voor mij en mocht ik in de F1 beginnen, en rijd mijn volgende in de F2. Wij moeten eerst 3 PP halen voordat we over mogen wat een ontzettend goede regel is omdat sommige anders te snel overgaan. En ik doe toch alleen mee voor de fun, ik rij tegen mijn eigen leerlingen Vinden ze nog leuk ook Overigens rij ik dan wel bv jonge pony's, die doen dan gelijk wedstrijdervaring op

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:22

Ik rij de FNRS proeven ook vooral voor mn paard. Hij is lang uit de wedstrijden geweest en vaak ontzettend snel druk en opgefokt. Op deze manier kan hij mooi in zn vertrouwde omgeving een paar, voor hem makkelijke, proeven lopen. Het gaat nu ook heerlijk vooruit, hij wordt rustiger en begint er zelf ook lol in te krijgen.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 20:48

Heb waarschijnlijk een instructrice gevonden, dus voor de wedstrijd wil ik zeker nog 2 keer gaan lessen. Deze wedstrijden zijn ook voor mijn paard, voor mij zijn het erg makkelijke proeven, maar hij is nog erg groen en heeft totaal geen wedstrijd ervaring, ook nog nooit in een binnenbak geweest. Ben benieuwd hoe het gaat

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:57

Nou wat vooral voor mij een voordeel is dat ik op dit moment geen eigen paard heb, en dan zijn de F-proefen een goed uitweg.

En ik rij nu de gewoon F, maar ook caprilli en CBR is leuk afwisseling, en ooh jah de zitcompetitie maar dat staat er een beetje los van,,..

Maar idd voor een jong paard is het ook een leuk begin

Juweel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:17

Kirsten_D schreef:
Nou wat vooral voor mij een voordeel is dat ik op dit moment geen eigen paard heb, en dan zijn de F-proefen een goed uitweg.

En ik rij nu de gewoon F, maar ook caprilli en CBR is leuk afwisseling, en ooh jah de zitcompetitie maar dat staat er een beetje los van,,..

Maar idd voor een jong paard is het ook een leuk begin

Heb je meegedaan aan de (halve c.q.) finale van de zitcompetitie tijdens Horse Event? Want, zo ja, dan heb je waarschijnlijk op één van de paardjes van onze manege gezeten..... er liepen er zo'n stuk of zes mee op de zaterdag/zondag.

sher

Re: Proeven FNRS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:52

ik ben er over naar aan het denken.dat ik bij ons opde manege ook met die proefen ga mee rijden!maar weet er nog niet zo heel erg veelvanaf....ik heb al meerdan 11 jaar een eigen pony en heb met haar dressuur gereden maar das al poos geleden rijdt al paar jaar recreatief maar vind af en toe een wedstrijdje wel leuk dus kunnen jullie me daar meer over vertellen heb al wat op de site gelezen maar waar kan je vinden wat het je gaat kosten of kan iemand mijn dat vertellen?en of je een blad krijgt?bv paar en sport etc etc.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:23

Erg jammer dat de F9 proeven niet op die site staan!!weet iemand nog een site waar alle proeven op staan?

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:48

op de site van manege Reijerbos in Ridderkerk kun je meer proeven vinden

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:27

Dinsdag mijn eerste les:D

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:27

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit? Er zijn 12 F-proeven geloof ik he? En daarna, want het niveau van de F12 was L1/L2 niveau, of is dat inmiddels al verhoogd? Houdt het dan gewoon op of zijn er ook niveaus daarna die doorgaan tot ongeveer vergelijkbaar aan Z2?
Op de manege waar ik altijd heb gereden voor de F proeven er waren, reden we op ten duur met een klein groepje al in de Z met manegepony's en ik denk dat we geen uitzondering waren, er zijn vast een hoop manege ruiters die ook Z kunnen rijden, kunnen die dan gewoon geen wedstrijden meer rijden? Of hooguit F12?
Ben benieuwd, zou ik wel zonde vinden!

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:32

Het gaat geloof ik echt gewoon tot de F12.
Verder gewoon een manegewedstrijd buiten de FNRS maar de FNRS Gaat gewoon tot de 12.

Inderdaad wel handig die site waar de proeven opstaan! Ga het onthouden.

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:23

De FNRS is op dit moment aan het schrijven aan proeven t/m F18 of F20, waarmee je ongeveer op M niveau zit. Deze proeven zijn waarschijnlijk in januari ongeveer klaar. Even wachten dus nog....

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:45

Hee dat zou leuk zijn voor mijn dochter, dan hoeft ze straks niet noodgedwongen te stoppen.
Ze rijdt de F-proeven met haar eigen pony en heeft er enorm veel plezier in. De sfeer is veel gezelliger dan met de KNHS wedstrijden en dat vind ik voor kids enorm belangrijk.

Morgenavond moet ze een F6 proef voorrijden voor een jury-examen. Zelf rijdt ze nu F9.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:33

nou succes met voorrijden

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:59

Ik ga ook FRNS-proeven rijden en dan is dat georganiseerd in een teamwedstrijd. Ik ga dus in jan-feb-maart een wedstrijd rijden, 2 keer loot ik op een paard en 1 keer (de finale) mag ik kiezen.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n FNRS proefje ga rijden en ga in de F6 starten.
Veel plezier met je wedstrijd!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:06

Ik ga ook weer meedoen.

Ben een tijdje geleden begonnen in de F5 en toen gestopt omdat ik het niet zo leuk meer vond. Ik wou eigenlijk met een manegepaard KNHS wedstrijden gaan starten, maar dat is zo'n gedoe.
Dus ik ga lekker verder met de F proefjes.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:17

Flurk schreef:
op de site van manege Reijerbos in Ridderkerk kun je meer proeven vinden

Wat is die site??

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:55

Pegasus4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:49

Ik ben begonnen in de F3 , ben inmiddels al weer F12
Wanneer worden de nieuwe F-jes ingevoerd?

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:53

Juweel schreef:
Dat is schriftelijk.

Je krijgt een blad met meerkeuzevragen voorgeschoteld..... Ik had een déja vu met mijn schooltijd in ieder geval .

Bij ons met z'n allen in de kantine en om en om een stoel vrij zodat je niet kon afkijken

hadden wij ook, maar je krijgt echt hele makkelijke vragen bij theorie.
Ik had helemaal niet geleerd toen in de F6 en toch gehaald, gewoon logisch nadenken

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:16

Klopt inderdaad melmel, met logisch nadenken kom je al een heel eind!

Maar, het kan geen kwaad om toch even de theorie even te bestuderen hoor........ voor het geval dat

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:01

en goed lezen