Moet weergeving van startlijsten aan bepaalde eisen voldoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 00:58

Effy schreef:
Alleen als je iedereen een precies tijdstip geeft, hoeft er maar één iemand een minuutje langer over zijn proef te doen en je hele tijdsschema verschuift. Terwijl als je per 2, 4 of weet ik het hoeveel deelnemers de tijd weergeeft, je gewoon ruim in kan schatten zodat je aan het begin van een nieuwe groep gewoon weer op tijd kan beginnen.

Ik begrijp je wel, maar misschien is het voor mij gewoon ook iets persoonlijks. Als ik als 3de van een groepje zou zijn, zit ik al met spanning te wachten als de eerste moet terwijl ik dan nog een kwartier heb, voor ik zelf moet.

Zoveel strenge regels bij het knhs, maar niks over de startlijsten

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:34

Ik deel heel simpel in: twee deelnemers per kwartier, maar zet wel iedereen op zijn of haar eigen tijdstip en zo tel ik de hele dag door. Je kunt je voorstellen dat als je net als wij wedstrijddagen van s morgens acht tot s avonds negen hebben, er best wat kan wijzigen.

Daarom blijft het zo belangrijk dat je je gewoon op tijd aanmeldt en vraagt hoe het zit met de tijd. Kijk en als dan blijkt tijdens je losrijden dat de twee combi's voor je niet op komen dagen, mag jij echt wel op je eigen tijd starten hoor! Maar kom niet aan met gezeur over vijf minuten eerder of later, dat hoor je in te calculeren!

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:38

Daarom blijft het zo belangrijk dat je je gewoon op tijd aanmeldt en vraagt hoe het zit met de tijd. Kijk en als dan blijkt tijdens je losrijden dat de twee combi's voor je niet op komen dagen, mag jij echt wel op je eigen tijd starten hoor! Maar kom niet aan met gezeur over vijf minuten eerder of later, dat hoor je in te calculeren![/quote]

Nee 5 min eereder of later maakt me niets uit en zelfs 10 min niet. Maar voor een M2 dik 30 min inlopen vind ik niet normaal..... was toevallig ook nog eens bij mijn eigen club Tijdends de eerst volgende vergadering ga ik dit zeker aankaarten.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:12

Ik vraag me af wat de regels zijn voor het bepalen wie er op de startlijst komen te staan. Ik heb altijd gedacht dat dat op volgorde van binnekomst van de coupons moet gebeuren.
Nu sta ik voor november niet op de startlijst terwijl er wel iemand opstaat die haar coupons 2 weken later dan mij heeft ingeleverd.
Mag dit zomaar.
Want dan ga je ook voortrekerij krijgen. (degene die er wel opstaat staat daar op stal)
Ik sta zelfs niet bij de eerste 3 op de reservelijst.
Ik heb mijn coupon voor november 1 week later opgestuurd dan die voor oktober. Met oktober stond ik wel op de lijst.

Weet iemand wat de regels zijn.

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:06

Ik neem toch aan dat het op volgorde van ontvangst coupon gebeurd. Misschien had die ander zich telefonisch opgegeven en later de coupon opgestuurd????Ik weet het niet, ik bedenk maar wat.....

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:30

khorizon schreef:
Ik vraag me af wat de regels zijn voor het bepalen wie er op de startlijst komen te staan. Ik heb altijd gedacht dat dat op volgorde van binnekomst van de coupons moet gebeuren.
Nu sta ik voor november niet op de startlijst terwijl er wel iemand opstaat die haar coupons 2 weken later dan mij heeft ingeleverd.
Mag dit zomaar.
Want dan ga je ook voortrekerij krijgen. (degene die er wel opstaat staat daar op stal)
Ik sta zelfs niet bij de eerste 3 op de reservelijst.
Ik heb mijn coupon voor november 1 week later opgestuurd dan die voor oktober. Met oktober stond ik wel op de lijst.

Weet iemand wat de regels zijn.

Zelfde klasse? Zo niet kan het daar aan liggen. Anders moet je even bellen, er kunnen altijd fouten gemaakt worden, misschien zijn jouw coupons op één of andere vage manier niet aangekomen? Voortrekken lijkt me heel onwaarschijnlijk, tenzij diegene die wel op de startlijst staat heel lief is en jij een secreet.

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:38

Ik heb in dit topic geleerd dat er zwarte lijsten bestaan.(ik had er echt nog nooit van gehoord).............

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:09

Haha, zwarte lijsten hebben ze bij ons wel voor juryleden, maar niet voor starters... Meestal komen mensen die moeilijk doen en het bij ons niet naar hun zin hebben gehad toch niet terug.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:24

WendyK schreef:
Voortrekken lijkt me heel onwaarschijnlijk, tenzij diegene die wel op de startlijst staat heel lief is en jij een secreet.

Dit bedoelde ik als geintje hoor.

Effy schreef:
Haha, zwarte lijsten hebben ze bij ons wel voor juryleden, maar niet voor starters... Meestal komen mensen die moeilijk doen en het bij ons niet naar hun zin hebben gehad toch niet terug.

Nee inderdaad, mensen die zeiken zal ik ook niet extreem hard mijn best tegen doen om aardig te blijven op onze wedstrijd. Als ze niet weer willen komen, komen ze toch niet weer .
Twee jaar geleden hielp ik met onze wedstrijd mee in de catering. Loop ik daar met 2 grote potten gloeiendhete koffie, scheurt ene mw. (ik ken haar wel van andere wedstrijden, komt uit de regio, ook wel vaker mee gesproken) me aan mijn trui, of ik er wel even heel snel voor wilde zorgen dat de prijzen uitgereikt werden, want ze hadden geen uren de tijd. Toen ik haar vertelde dat ons secretariaat de hele dag niets anders deed dan punten tellen en prijzen berekenen zei ze dat het bij ons altijd zo lang duurde. Toen heb ik haar gevraagd of ze dan dat jaar daarna a.u.b. niet meer mee wilden doen, voor onze en hun eigen gemoedsrust. Jaar daarop was ze gewoon weer van de partij.

Veel mensen moeten zelf eens in de organisatie van een wedstrijd meehelpen, dan mogen ze weer hun bek opentrekken....

OemmiejO

Re: Moet weergeving van startlijsten aan bepaalde eisen vold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:05

Bij ons is het meestal gewoon starttijd, paard, klasse, en dan of je een abcde pony/ paard hebt..

alleen bij grotere concours, waar je zo'n boekje thuisgestuurd krijgt, staat bij ons de vader erin..

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:05

Effy schreef:

Wij wel voor wanbetalers, die komen gewoon op de wachtlijst. Voor vervelende mensen weet ik eigenlijk niet, zal eens vragen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:14

wanbetalers? leg uit. Hier moet je je melden en gelijk betalen, dan mag je pas rijden
Valt weinig aan te 'wannen' (bb)

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:15

CarolineP schreef:
Ik heb in dit topic geleerd dat er zwarte lijsten bestaan.(ik had er echt nog nooit van gehoord).............

Haha dat was mijn uitspraak! Mensen die dus echt onmogelijk zijn, het bloed onder je nagels vandaan halen, hebben het bij mij slecht.
Dit zijn veelal mensen die regelmatig starten bij ons en dus denken dat ze rechten hebben!!! Ik word met enige regelmaat per email te grazen genomen door mensen die een startplek eisen!!

Je snapt natuurlijk wel dat de wedstrijd dan dus echt overvol zit.........de groeten ermee! Laat zo tien anderen van de reservelijst voorgaan!

Mooi voorbeeld is afgelopen weekend, werd geteisterd door puberjoch van jaar of 15 die perse bij ons wilde starten, maar stond op de reservelijst. Mailde me opstandig dat er een uitvaller was en dat hij op die plek wilde starten. Nou ik wist van geen uitvaller dus ik heb dat per mail gevraagd, geen antwoord!
Mail ik hem begin van de week dat er toch een plek is, komt die etterbak niet opdagen!!!! Nou die heb ik dus echt zaterdag gegrepen want hij liep er dus wel rond!!!! En die is klaar hoor bij mij....hoorde later nog dat ie op het erf over me liep te klagen, hij kan lekker ergens anders gaan starten voortaan.....

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:16

Bedoel je soms "afzeggers"die het startgeld niet betalen?

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:18

Je hebt gelijk Daffodil. Sommige mensen vergeten dat de organisatoren het ook voor hun plezier doen!

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:25

CarolineP schreef:
Sommige mensen vergeten dat de organisatoren het ook voor hun plezier doen!

Nou inderdaad. Zo'n vereniging bestaat uit vrijwilligers, die nota bene in hun vrije tijd van alles regelen om het de mensen zo goed mogelijk naar de zin te maken en dan nog zijn er van die stukken ongeluk die alleen maar lopen te klagen. Ze moesten eens weten hoeveel vrije tijd het kost om zo'n wedstrijdje op poten te zetten! Beetje meer respect mag af en toe wel

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:32

CarolineP schreef:
Bedoel je soms "afzeggers"die het startgeld niet betalen?

Jeps. Die bedoel ik ja

Tazz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:17

Effy schreef:
CarolineP schreef:
Sommige mensen vergeten dat de organisatoren het ook voor hun plezier doen!

Nou inderdaad. Zo'n vereniging bestaat uit vrijwilligers, die nota bene in hun vrije tijd van alles regelen om het de mensen zo goed mogelijk naar de zin te maken en dan nog zijn er van die stukken ongeluk die alleen maar lopen te klagen. Ze moesten eens weten hoeveel vrije tijd het kost om zo'n wedstrijdje op poten te zetten! Beetje meer respect mag af en toe wel