geen bandages om bij wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:11

Bij het mennen is het namelijk veranderd dit jaar; je krijgt 10 strafpunten. Dan moet je ze af doen en dan mag je opnieuw starten.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:12

sax89 schreef:
als je zonder peesbeschermers rijd is de kans op schieffel wel veel groter, dan dat je iedere dag op de goede manier peeskappen omdoet of bandages

Als jouw paard niet aantikt (bij dressuur) zijn peesjes helemaal niet nodig. Bij springen zijn ze er simpel om enige bescherming te geven aan de benen bij het aantikken van een balk. Bij dressuur voor het aantikken van de benen.

Sjonniej schreef:
Ja en als je leeft is de kans ook groter dat je dood gaat dan wanneer je al dood bent...

Die kans is niet groter. Dat je dood gaat is nl. onvermijdelijk, de 'kans' zou dan 100% zijn.
Verder een domme opmerking.

Citaat:
Wat is ohz. trouwens de 'straf' als je met beenbescherming/bandages die ring in komt?
Officieel zelfs diskwalificatie, maar de meeste jury's geven -2.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:12

Sammie schreef:
Met bandages wel, want je ondersteunt de pees (neemt het werk van de pezen over), maar met gewone peesjes niet want die ondersteunen niet. En beschermen alleen.

Sorry maar bandages doen verder niks, behalve een heel lichte bescherming, maar geen steun dus. Mijn veearts vindt mij dan ook een echte muts dat ik steevast met bandages rijdt

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:16

Laten we het er maar op houden dat de meningen over bandages en wel of geen steun erg verschillend zijn.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:19

Maar ze beschermen wel zoiezo tegen 'dingen van buiten af' (takken in het bos, steentjes die tegen de benen opvliegen ed)
In het bos doe ik ook standaard peesbeschermers om. Bij dressuur soms ook, als ik in stal merk dat Ex een beetje gek is dan doe ik ze om, want dan tikt hij heel erg aan.
maar voor de rest zou ik niet weten waarom je ze in proeven aan moet doen, de passen van jep aard moeten gecontroleert zijn en dus heb je ze éigenlijk niet nodig!

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:04

takken in het bos en steentjes die tegen benen opvliegen?

*proest*

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:46

nou een paar takjes en steentjes zijn niet zo erg hoor voor sterke paarden benen.
Mijn haflinger doe ik aleen peesbeschermers om omdat hij jong is en hij nog wel veel tikt.
En met longeren doe ik ze ook om.
Maar verder zal ik het niet doen als het niet nodig is.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:13

klopt, daarom rijd ik geen wedstrijden meer want elke keer als ik ze na het losrijden af had gedaan en de ring in kwam dan hoorde ik zijn achterbenen gewoon tegen elkaar aanklappen, dus op zich jammer voor de paarden die het echt nodig hebben, en dat alleen omdat er vroeger misbruik van is gemaakt. :S

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:15

pharagirlke schreef:
Maar ze beschermen wel zoiezo tegen 'dingen van buiten af' (takken in het bos, steentjes die tegen de benen opvliegen ed)
In het bos doe ik ook standaard peesbeschermers om. Bij dressuur soms ook, als ik in stal merk dat Ex een beetje gek is dan doe ik ze om, want dan tikt hij heel erg aan.
maar voor de rest zou ik niet weten waarom je ze in proeven aan moet doen, de passen van jep aard moeten gecontroleert zijn en dus heb je ze éigenlijk niet nodig!

Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! Het ligt aan de beenstand van je paard of je die dingen moet gebruiken of niet en je hoeft ze dus niet aan te doen omdat het mooi staat ofsow wat heeeeeel vaak voorkomt.

justabokker

Re: geen bandages om bij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:04

Het is inderdaad zo dat sommige mensen en ik vraag me af waarom de van die rare mensen zijn die er prikkeldraad onderstoppen zodat hij beter loopt naja beter hij zal wel raar lopen .. !!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:42

ik vind het erg dom zelf kan ik geen wedstrijden rijden omdat we geen bandages mogen .
ik moet van de veearts bandages omda maar dat zijn rekkers en die geven wel steun zelfs als ik gewoon ga wandelen moet ik die om.
ze hefet zwakke pezen en die moeten ondersteund worden zoals mensen een knieverband ommoeten .

Q-sies

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:26

ik heb in denemarken gewoont en daar mocht ik wel met bandages rijden in de proef, staat wel mooier , maar jammer dat er mensen zijn die er misbruik van maken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 12:39

ja idd. die mensen gaat het alleen maar om het geld en om het winnen.
Gelukkig kan m'n paard makkelijk zonder.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:09

Als je met peesjes of bandages in de ring verschijnt, dan kan de jury gaan bellen en je erop attenderen dat je ze nog aan hebt en hoor je ze onmiddelijk af te (laten) doen. In principe hoort de jury dit te zien voordat je het sein hebt gekregen om te starten.

Aangezien juryleden ook maar mensen zijn, kan het dus gebeuren dat dit over het hoofd gezien wordt. Tot en met het 2e onderdeel kan de jury de proef laten stoppen om dus je bandages en peesjes af te doen. Indien dit later wordt geconstateerd, dan mag je gewoon de proef vervolgen zonder aftrek- of strafpunten.

Echter, rijd je 2 x fout in de proef, dan ben je uitgesloten voor die proef.

Je bent dan NIET gediskwalificeerd. Bij diskwalificatie ben je voor het gehele concours uitgesloten met elk paard die je start. Dan mag je eventueel gewonnen prijzen ook weer netjes inleveren

Dus met andere woorden: NOOIT vergeten je bescherming af te doen alvorens je de ring in gaat.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:18

haha ik heb zelfs al een keer gehad was ik ook met peesbeschermers gestart was al halvewege de proef en toen toeterde de jury dat ik ze nog om had ( was ik me helemaal niet van bewust )
en mocht toen nog wel de proef opnieuw starten !

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:38

Tyrza schreef:
Als je met peesjes of bandages in de ring verschijnt, dan kan de jury gaan bellen en je erop attenderen dat je ze nog aan hebt en hoor je ze onmiddelijk af te (laten) doen. In principe hoort de jury dit te zien voordat je het sein hebt gekregen om te starten.

Aangezien juryleden ook maar mensen zijn, kan het dus gebeuren dat dit over het hoofd gezien wordt. Tot en met het 2e onderdeel kan de jury de proef laten stoppen om dus je bandages en peesjes af te doen. Indien dit later wordt geconstateerd, dan mag je gewoon de proef vervolgen zonder aftrek- of strafpunten.
ík als schrijver heb de jury er eens op moeten attenderen dat de deelnemer met witte (op een vos) beenbeschermers reed. We waren bij onderdeeltje 2. Ze mocht opnieuw starten, maar wel met aftrek van 2 punten.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:27

Hmmm... ik ga twijfelen nu of er inderdaad -2 geschreven moet worden. Maar enfin, van de rest ben ik wel zeker