Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sax89 schreef:als je zonder peesbeschermers rijd is de kans op schieffel wel veel groter, dan dat je iedere dag op de goede manier peeskappen omdoet of bandages
Sjonniej schreef:Ja en als je leeft is de kans ook groter dat je dood gaat dan wanneer je al dood bent...
Officieel zelfs diskwalificatie, maar de meeste jury's geven -2.Citaat:Wat is ohz. trouwens de 'straf' als je met beenbescherming/bandages die ring in komt?
Sammie schreef:Met bandages wel, want je ondersteunt de pees (neemt het werk van de pezen over), maar met gewone peesjes niet want die ondersteunen niet. En beschermen alleen.
pharagirlke schreef:Maar ze beschermen wel zoiezo tegen 'dingen van buiten af' (takken in het bos, steentjes die tegen de benen opvliegen ed)
In het bos doe ik ook standaard peesbeschermers om. Bij dressuur soms ook, als ik in stal merk dat Ex een beetje gek is dan doe ik ze om, want dan tikt hij heel erg aan.
maar voor de rest zou ik niet weten waarom je ze in proeven aan moet doen, de passen van jep aard moeten gecontroleert zijn en dus heb je ze éigenlijk niet nodig!
Tyrza schreef:ík als schrijver heb de jury er eens op moeten attenderen dat de deelnemer met witte (op een vos) beenbeschermers reed. We waren bij onderdeeltje 2. Ze mocht opnieuw starten, maar wel met aftrek van 2 punten.Als je met peesjes of bandages in de ring verschijnt, dan kan de jury gaan bellen en je erop attenderen dat je ze nog aan hebt en hoor je ze onmiddelijk af te (laten) doen. In principe hoort de jury dit te zien voordat je het sein hebt gekregen om te starten.
Aangezien juryleden ook maar mensen zijn, kan het dus gebeuren dat dit over het hoofd gezien wordt. Tot en met het 2e onderdeel kan de jury de proef laten stoppen om dus je bandages en peesjes af te doen. Indien dit later wordt geconstateerd, dan mag je gewoon de proef vervolgen zonder aftrek- of strafpunten.