help! wie kan mij voorlezen 16 oktober simonshaven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: help! wie kan mij voorlezen 16 oktober simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:32

En nog even een toevoeging.

Eerlijk gezegd vind ik dat de jury in haar oordeel over de proef volkomen gelijk heeft. Een paard dat een niet-nageeflijke, niet voorwaartse proef laat zien in het L1 hoort daar op dat moment niet thuis. Dat zijn zulke basisvoorwaarden dat die op alle niveaus in de dressuur voor elkaar moeten zijn. Iets wat overigens ook geldct voor rechtgericht zijn. De manier waarop ze het even heeft overgebracht is misschien wat minder tactvol geweest, maar ik vind het zelfs bijzonder netjes dat ze de moeite neemt om je te helpen door de proef mondeling toe te lichten. Ik vind het wat flauw om dan meteen de schuld voor de mislukte tweede proef bij haar neer te leggen; jij kent je paard het beste, en als je op dat moment niet meer kunt bereiken dan je al hebt laten zien, moet je dat accepteren. Haar de schuld geven van jouw spanning en demotivatie vind ik echt niet kunnen. En als hij al zo staakt op het voorterrein zie ik persoonlijk het nut niet meer van de proef te starten, en als je dat dan toch doet zou ik het HC gedaan hebben om het risico van uitsluiting te voorkomen.

En het feit dat je thuis niet lekker kunt trainen omdat de bak te zwaar is (daar kan ik me iets bij voorstellen) is natuurlijk totaal niet van belang voor de wedstrijd.

Kortom, ik vind dat hier de jury die IMO bijzonder veel moeite heeft gedaan om de combinatie te helpen ten onrechte wordt afgekat.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:43

Ik wilde het net gaan zeggen.
Wil ik nog aan toevoegen dat het commentaar wellicht bedoeld is zodat je in de 2e proef wel een winstpuntwaardige proef neer had kunnen zetten.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:13

ik heb mun verhaal hier alleen neer gezet zodat ik het ff kwijt kan.. hoe ik over dingen denk en hoe jullie er over denken dat is bijzaak.

heb vandaag me protocol in de bus gehad en had 133 punten. waaronder een 3, veel 4en, maar ook 7ens.. wat er op stond voor commentaar was waar, ookal vond ik 4kant staan onzin, maar goed, die ene 4 had ik toch al voor het niet op x staan. maar met dat commentaar kan ik wat. ze had dat commentaar niet uit het hokje hoeven schreeuwen. als ze nix gezegd had was er nix aan de hand geweest. en ja ik had beter de 2e niet kunnen starten.. nouw ja, foute keus gemaakt..

en op de jury schelden?? ik geef toch geen commentaar op het jureren zelf>? want dat heeft ze goe dgedaan.. ik val over het feit dat ze zo tactloos dat hokkie uitkwam.. want het kwam niet motiverend over.

en proeven zijn idd een momentopname. de volgende keer kandie zo een punt lopen. want als hij voorwaarts is, komt de nageeflijkheid ook.

maar goed.. maak er verder geen woord meer aan vuil. ik ben het niet eens geweest met haar actie, maar met haar comentaar op het protocol heb ik veel aan. dus wie valt hier een jury aan? hetgeen waarvoor ze er zat heeft ze goed gedaan

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:18

Okee, ik dacht al dat dat de reden was waarom je inderdaad niet verder wilde rijden, omdat ie alleen maar druk zou blijven.
Ik begrijp hoe het op jou over kwam toen de jury dat zei, maar ze bedoelde het niet verkeerd. Gewoon echt miscommunicatie.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:05

Ik wil nog steeds weten wie wsundayl is