Probleempony...iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:21

Jah ik weet t, maar had geen tijd en ik dacht, als het er nou nog niet staat, kan ik t toch maar beter schrijven hea.
En ik bedoelde eigenlijk:

Misschien moeten jullie eens proberen als je m op de hals slaat of die dan ook bokt of steigert.

casanova

Re: Probleempony...iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:01

klinkt als een pony met trots.
het enige wat ik lees in harder aanpakken...

ik vind dat als een pony geen plezier heeft in hard werken en geen respect voor de zweep heeft je het toch anders aan moet pakken...vriendelijker.

ten eerste is het niet van belang dat hoe lang je in de bak blijft.10 minuten braaf= klaar

bouw het langzaam uit,pauzeer heel veel tussendoor(stappauzes met lange teugel),stel de lat dus minder hoog!.

iedere keer luisteren belonen.. en in enkele weken kan je het uitbouwen tot bijv wel een half uur priveles of langer.

zorg dat de pony weer met meer plezier in de bak stapt.
heel soms helpt een brokje onder de les weleens(ligt wel aan de pony )

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:11

klinkt idd als bijzonder dominante pony
Wij hebben ook zo'n dier. Het helpt idd als ik er zelf met de longeerzweep achter blijf, maar zodra ik weer weg ben met de zweep staakt en bokt hij weer.

Bij hem gaat het het beste als je hem wel met een zweep rijdt, maar deze niet gebruikt!!
Op het moment dat iemand hem een tik geeft doet hij helemaal niets meer.
Ben er zelf 1x op gaan zitten en toen liep hij als een speer, puur dominantie.
Als die freestyle werkt zou ik hier lekker mee doorgaan, alleen uitkijken dat als dat meisje het doet zonder begleiding dat er dan geen ongelukken gebeuren.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:53

Hebben jullie de mond van de pony als eens gecontroleerd of misschien ligt het zadel verkeerd.. Pas op dat er geen ongelukken gebeuren..