Vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer voor ons..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer voor ons..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:37

TeQuiero1 schreef:
Met de B/L/L2 spreek je echt wel *vaak* over vriendjes Politiek en beter rijden = hoger punten heeft niks te maken met wat voor paard je rijd...of de fout niet bij jezelf zoeken....

..gaat ook om de smaak van de jury als jij bijv. schimmels spuug lelijk vind kijk je al heel anders naar een proef...en vind je de oefeingen van bijv een zwart paard mooier(smaken verschillen)..of je moet z'n professionele jury hebben....en dat is niet iemand anders zwart maken heb zovaak mee gemaakt in de M2 met wedstrijden op een manege dat er spraken was van vriendjes politiek....

Juist niet! In de hogere klassen zien ze keer op keer dezelfde ruiters dus dan bouw je wel een historie met elkaar op maar het B zijn zoveel ruiters en dat wisselt ook zo snel...
Dat er eens een keer een jury is die schimmels achteraan zet zal echt wel eens (onbewust) gebeuren want je jureert naar wat je ziet en als je niet graag ziet ... tja.... Maar elke week is toch echt een ander verhaal!

Maar TS, ik wens jou in elk geval veel plezier met bosritjes
Kun je nog steeds heerlijk van je paard genieten

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:35

hihih.. bedankt weer allemaal..
wij gaan wel een keertje verslag doen van onze ritjes..

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:45

horselover23 schreef:
Natuurlijk ligt het nooit aan de ruiter maar altijd aan de jury, want die zit er natuurlijk alleen maar om mensen af te zeiken.

nou echt wel

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:55

TeQuiero1 schreef:
In de dressuuur is 9/10 keer....Op welke manege/ vereniging je ook rijd....de gene die voor de vereniging rijden winnen ...!!!

Met springen heb je t meer in je eigen hand...

uhm.. om eerlijk te zijn ben ik altijd met prijs en winst thuisgekomen, terwijl ik nog nooit bij mn eigen vereniging heb gereden...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:00

@ TeQuiero1...
zeg jij weet wel alles op een ander af te schuiven he?
Er worden van veel jury's gezegd dat ze mijn paard niet in de "dressuur thuis vinden horen" wat natuurlijk nergens op slaat, maarja, als zij dat vinden.. o zeker dat ze er niet omheen kunnen als ik mn fell netjes aan de teugel, vierkant stilzet, rustig groet om minstens een 6 of 7 te geven..
Dan heeft de rest het ook wel door hoor..

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:49

Ik kan me helemaal vinden in je beslissing! Ik denk er precies zo over. Ik heb afgelopen zondag mn laatste officiele wedstrijd gereden, en natuurlijk 2 winstpunten ! Deze vond ik alleen absoluut niet terecht. Mn proeven waren echt niet goed.
Ik ga in ieder geval een jaar niet starten en daarna zie ik wel weer verder!

yatoucha83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:21

hey
is het een idee lekker onderlinge wedstrijdjes te gaan starten?
heb ik het eerste jaar met mijn pony ook gedaan. toen knhs bij de paarden met me pony van 1.48m.ik ben ook behoorlijk lang en reed het eerste jaar naar het L1 dressuur+11.
ik heb heel wat moeten leren, geloof me, ik moest echt leren voor me zelf op te komen en niet zo onzeker te rijden doordat anderen misschien dachten jeetje een meid opeen pony van 1.48m.
mijn pony is ook rond de 18 , op wedstrijd vind ze prachtig, ik houd haar zo fit, nu kan ze het nog , ik geniet van de concoursen met haar en ben zo trots op haar. ook wij hebben er voor moeten knocken, anderen denken dat het vanzelf ging bij ons forget it hahaha.......

heb je vragen wat ik allemaal met mijn pony voor bizarre situaties heb meegemaakt tussen de paarden of hoe ik dingen heb opgelost, pb me dan even.....

suc 6 met je keuze, doe wat je hard je ingeeft.....

leonie

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:59

Als ik met mijn ZZ pony HEEL netjes reed in het M en iedereen naar me toe kwam van de eigen vereninging zelf dat ik moest winnen dat de Jury met vriendjes Politiek bezig was....

Schruif ik niks op andere af.....en jullie hebben *goeie* dingen mee gemaakt ik de foute.....en niet overal zijn t buitestaanders die de jury zijn.....het zijn iig beklende

Niet iedereen heeft de zelfde mening en is * op iemand anders afschuiven lekker makkelijk gezegt*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:02

michele schreef:
horselover23 schreef:
Natuurlijk ligt het nooit aan de ruiter maar altijd aan de jury, want die zit er natuurlijk alleen maar om mensen af te zeiken.

nou echt wel

Wanneer ging jij ook alweer beginnen aan de jurycursus

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:37

Natuurlijk zijn er plezierige, goedgehumeurde en objectieve jury's; ze bestaan echt en zijn waarschijnlijk in de meerderheid. Er bestaan echter ook meer dan genoeg gefrusteerde foutenkijkers!! Bovendien vind ik dat een amazone met een bovengemiddeld mooi paard meestal door een 'rozere' bril wordt bekeken. Voordeel daarvan is dat de combinatie slechts kort in een klasse zit. Nadeel voor het paard dat het al op jonge leeftijd de kunstjes van de hogere klasse moet laten zien, terwijl hij daar eigenlijk nog te jong of niet sterk genoeg voor is!!

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:31

maar dat ligt er niet aan omdat je te groot voor die pony bent..daar straffen ze je heus niet zo erg op af! Ik ben namelijk ook veels te groot voor m'n pony, maar m'n winstpunten haal ik echt wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:15

TeQuiero1 schreef:
Als ik met mijn ZZ pony HEEL netjes reed in het M en iedereen naar me toe kwam van de eigen vereninging zelf dat ik moest winnen dat de Jury met vriendjes Politiek bezig was....

Schruif ik niks op andere af.....en jullie hebben *goeie* dingen mee gemaakt ik de foute.....en niet overal zijn t buitestaanders die de jury zijn.....het zijn iig beklende

Niet iedereen heeft de zelfde mening en is * op iemand anders afschuiven lekker makkelijk gezegt*

Hoe zie je dat dan voor je? Dat de mensen van de verenging vooraf de jury iets toeschuiven? Dat jij je ZZ pony in het M (het verband hier snap ik niet echt!) netjes de bak door stuurd, wil toch niet zeggen dat doordat je pony ZZ is, jij een goede M proef kan neerzetten?

Als jij alleen maar de foute dingen meemaakt (zoals je zelf al zegt) dan ben jij volgens mij diegene die fout rijd! Niet de jury die verkeerd oordeeld. Dan moet het natuurlijk wel erg toevallig zijn dat alle jury's niet aardig zijn tegen over jou

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:01

Nou het verband is misschien......dat mijn nicht er Z mee is geweest.....ik heb getraind en de oefeningen beheers...van de z....en voor de z komt het m.....hij is 2x over z geweest....

en nee niks toeschuiven.....

jij maakt er alle jury van....ik niet....

maar laat maar lekker iedereen zijn eigen mening en eigen ERVARINGEN..!!!!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:20

Ik rijd ook al wat langer dan een half jaar dressuurwedstrijden!
En ik heb ook nog maar 5 winstpunten in de B. Mijn paard is ook gewoon echt een springpaard. Hij kan goed springen. Maar ik zelf kan ook wel redelijk springen maar bij 1.00 meter zit ik niet echt netjes meer.Mijn paard vindt springen ook onwijs leuk dus gaat ook erg hard! En ik wil toch graag de B dressuur uit komen. Dus ben voorlopig even zoet! Het in iedergeval steeds beter!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:08

jeetje jongens, als je wedstrijden rijd weet je dat het een jury sport is, de jury bepaald wie er het best gereden heeft. ookal zijn we het er niet altijd mee eens je moet het accepteren of stoppen!

soms zijn je punten ookwel eens in je voordeel!
ik rij ook met een springpaard M2 DRESSUUR en hetr kost allemaal wat meer moeite en oefening maar het kan wel.
vaak ligt het toch aan je eigen rijden en voorstellen. dus idee miss een keer echt proef gericht rijden! helpt erg veel.

succes iedereen die wat ,moeite heeft met punten halen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:32

ShannaY schreef:
TeQuiero1 schreef:

uhm.. ik snap je verhaal niet..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:44

Tja, ik rijd nu 4 jaar en 1 maand wedstrijden met mijn paard.
We zijn in de B gestart en rijden nu .... B.
Tot afgelopen maart had ik nog maar 1 winstpunt. En die winstpunt was ook nog precies 156 punten bij een appaloosa wedstrijd ( ik heb een amerikaanse appaloosa )
Toen ben ik mijzelf eens een spiegel voor gaan houden en heb goede instructie gezocht.
En nu.... de wp gaan geweldig, zelfs al bekers/prijzen etc.
Ik ga dus gewoon nog steeds verder. Ik heb er heel veel plezier in maar dat heb ik altijd wel gehad. Soms wel een enorme dip maar tja ' het ligt altijd aan een ander'. Of het paard.... of.......
Dus als je er toch nog ergens plezier in hebt, goede instructie zoeken en gaan met die banaan.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 10:33

ik ben het er mee eens dat veel mensen zeggen het is slap of weet ik veel wat.. maar ik zit met een probleem..
het is gewoon ten eerste mijn paard niet.. de eigenaar wil neit dat ik les neem.. dit is echt balen.. hij zegt ik kan toch les geven..nu moet ik zeggen dat dit ook niet alles is..hij zegt de ene week links en de andere week rechts.. erg verwarrend voor ons bijde..
en..tsja.. ik zou heel graag les willen..

maar ja.. overtuig de eigenaar er maar eens van..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:39

dat is idd wel lastig ja..

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:20

jah als de eigenaar niet meewerkt....
maar kan je hem er echt niet van overtuigen dat jij zelf de lessen betaald... en desnoods komt ie de eerste keer kijken hoe het gaat bij je nieuwe les... en dan gewoon afspreken dat als hij het niet ziet zitten, je er vanaf ziet???
tsja .... zoiets moet toch te proberen zijn???

*is niet negatief bedoeld hoor!!!!!!!!*