Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daffodil schreef:Ik hoor diverse keren hier dat in het midden staan zogezegd gevaarlijk zou zijn, maar staat niemand erbij stil dat je in een hoek nergens heen kan?? Ik vind dat vooral met erg moeiljike paarden soms erg riskant. Als ze zichzelf de hoek ingooien of uithalen ben je helemaal nergens meer......
als ze hees is met geluidsinstalatie. We rijden met 2 of 3 (eentje komt om de 2 weken) en de ene mag 'oefenen' op de ene volte en de andere krijgt even les en aanwijzingen op de andere volte. Ik vind het leuk dat ze in die hoek zit, loopt ze ook niet in de weg! Het komt heel af en toe voor dat ik een beginner (8 jaar ofzo) wat 'les' geef. Dan loop ik er langs of vraag ik haar op de volte te rijden en ga ik in het midden van die volte staan. Kan je toch wat sneller ingrijpen vind ik...
Je ziet dan alleen niet wat ze met haar buitenbeen doet.
Maar dat zie ik wel aan de pony zijn reactie 
en ze moeten haar ook niet te lang storen in de bak als ze les geeft want dan jaagt ze zich op
)
). Ik vind dat zitten prima. Sigaretten, GSM's en dergelijke heb ik nog nooit gezien tijdens de les, vind ik ook echt niet kunnen. Thee of koffie wel hoor. Citaat:Ik vond trouwens het grappige dat ik op de ORUN pas merkte dat als je midden in de bak gaat staan, ruiters automatisch om je heen op de volte gaan, hoe erg je ook probeert om buiten die volte te komen
Randy01 schreef:
haha ja heeeeeeeel herkenbaar. Ik heb het soms nog steeds hoor....sta ik ergens op de hoogte bij de X en dan lijkt het wel of mijn lesklant speciaal op mij mikt ofzo! Zeg ik: die bak is tig vierkante meter groot en dan nóg weet je mij zowat omver te rijden! haha, lachen hoor! Ik moet soms echt opzij springen...daarom sta ik dus liever in een hoek....
ellen82 schreef:Randy01 schreef:
haha ja heeeeeeeel herkenbaar. Ik heb het soms nog steeds hoor....sta ik ergens op de hoogte bij de X en dan lijkt het wel of mijn lesklant speciaal op mij mikt ofzo! Zeg ik: die bak is tig vierkante meter groot en dan nóg weet je mij zowat omver te rijden! haha, lachen hoor! Ik moet soms echt opzij springen...daarom sta ik dus liever in een hoek....
Dit is toch gewoon een kwestie van niet opletten van de ruiter? Als de ruiters goed opletten is er niets aan de hand...

Ik ben vaak een van de laatsten van een lange dag lesgeven en dan nóg is ze supergemotiveerd. Soms gaat ze wel zitten hoor, met uitgebreide excuses erbij dat ze wel erg moeie benen heeft en dat zitten houdt ze dan vervolgens geen 2 minuten vol en dan staat ze er al weer kort bovenop
Telefoon heeft ze ook nooit bij zich, ligt altijd in de auto, waardoor ze vervolgens irritant onbereikbaar is, maar ach... 
Dat is in de auto of op de fiets net zo, als je maar intensief genoeg naar iets kijkt, dan raak je het vanzelf