Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??131

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re: Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:22

Ik denk toch dat de jury het goed had.

Het paard steigert. Dat levert sowieso gewoon een dikke 2 voor de oefening + verzet is ook eens -2. Niks mis mee lijkt mij, steigeren wordt immers niet gevraagd.

Vervolgens zul je voor de oefeningen daarna ook niet zo hoog scoren omdat de ontspanning volledig verdwenen is.

Een grote mond tegen de jury zal de jury vast ook niet gewardeert hebben en terecht! Die jury zit daar ook maar voor zijn plezier... en is dan waarschijnlijk niet gediend van meisjes op een pony met brutale taal.

Hoe ontspannen de verruiming ook gaat, als de pony niet verruimt krijg je gewoon geen punten, en dat 2 keer.....

Verkeerd aanspringen levert meestal ook geen hoog cijfer op, terrecht, dit wordt ook niet gevraagd....

Niet stilstaan waardeert een jury ook niet, hetzelfde verhaal: geen hoog cijfer.

Te diep lopen is absoluut niet goed! Waardoor je mss de hele proef afgestraft bent.

Met al deze punten (steigeren, niet stilstaan, verkeerd aanspringen, te diep lopen) zul je voor het gereden zijn in het algemeen en het effect van de hulpen ook niet zo hoog zijn uitgevallen.

Plus de grote mond.... dan gaan de punten rap omlaag.
Dus mss lag het wel degelijk aan de ruiter en niet aan de jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:26

Tarah5 schreef:
paard was gehele proef erg kokend en moeilijk te rijden.

Dus nergens een mooi onstpannen paard, wat kan resulteren in sowieso overal een punt minder omdat het er niet fijn uitziet

Paard hield niet goed halt (klopt)
In je eerste bericht zei je van wel
Maar goed, niet fijn halthouden, minder punten

paard was ongehoorzaam bij dat ene schrik punt,
Als dat in een onderdeel is, ook minder punten

paard sprong verkeerd aan klopt
Dus een 2 waard

ook en paard verruimde niet!!
Ook een 2 waard

Sommige punten kloppen maar andere ook totaal niet

Jah accepteer de jury ook maar sommige commentaar punten kloppen ook niet helemaal

Het paard was lkkr vlot en voorwaarts, daarom had ik express maar 10 minuten ingereden, dan let ze nog lkkr op enzow

Met wat jij hier opnoemt, dan kun je er van uitgaan dat je aan dat punten aantal komt, heel terecht als je het mij vraagt.
Als je dat zelf niet inzit, zou ik thuis nog heel veel oefenen voor jeje kop weer op concours laat zien, waar jejezelf voor schut zet door zo te reageren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:28

Boyke_Candy schreef:
Nou dat vind ik echt waardeloos. Maar ik heb het niet gezien, dus ik kan er niks van zeggen...

Ja dat is altijd zo naar met topics.
je hebt het niet gezien, dus beoordelen is dan zo moeilijk.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:32

daantjuhhh schreef:
Ja dat is altijd zo naar met topics.
je hebt het niet gezien, dus beoordelen is dan zo moeilijk.

Maar toch vindt ze het waardeloos.

'nee hoor, ik spreek mezelf niet tegen'

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:33

Tarah5 schreef:
ik was voor de proef een btje boos uitgevallen tegen de jury, tarah vond iets eng en durfde er dus niet langs. Ik haar rustig aan dr langs rijden. Jury heel driftig toeteren enzow, dus ik gezegd met een kwaaie kop, U ziet toch zelf ook dat ze dr niet langs wil, laat me dan toch heel ff.

Sorry hoor, maar als ik dit lees, kan ik me heeeeeel goed voorstellen waarom jij die punten hebt. Je moet je paard goed voor elkaar hebben, en als je moet starten MOET je ook starten. En als je paard bang is? Dan is dat jouw probleem, niet het probleem van de jury. Als ze elke ruiter een paar min. extra moet geven omdat het paard bang is voor de auto, dan loopt een dag wel heel erg uit.
Dit zég je gewoon niet, zo'n jury zit daar ook maar vrijwillig hoor! Als ik jury was had ik je zelfs gediskwalificeerd.
Bah, typjes zoals jij verpesten de dressuurwedstrijden. Niet de jury's.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:35

@ MissSisa: das waar.
Ik weet niet of het waardeloos is.
1 ding vind ik wel, steigeren in een proef vind de ergste fout! (of fout tja het kan gewoon niet)
Maar ja ik heb de proef niet gezien dus beoordelen gaat heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:36

Ze noemt zelf al op wat allemaal niet ging
dan denk ik dat de punten nog eerder hoog als laag zijn...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:40

carola schreef:
Tarah5 schreef:
ik was voor de proef een btje boos uitgevallen tegen de jury, tarah vond iets eng en durfde er dus niet langs. Ik haar rustig aan dr langs rijden. Jury heel driftig toeteren enzow, dus ik gezegd met een kwaaie kop, U ziet toch zelf ook dat ze dr niet langs wil, laat me dan toch heel ff.

Sorry hoor, maar als ik dit lees, kan ik me heeeeeel goed voorstellen waarom jij die punten hebt. Je moet je paard goed voor elkaar hebben, en als je moet starten MOET je ook starten. En als je paard bang is? Dan is dat jouw probleem, niet het probleem van de jury. Als ze elke ruiter een paar min. extra moet geven omdat het paard bang is voor de auto, dan loopt een dag wel heel erg uit.
Dit zég je gewoon niet, zo'n jury zit daar ook maar vrijwillig hoor! Als ik jury was had ik je zelfs gediskwalificeerd.
Bah, typjes zoals jij verpesten de dressuurwedstrijden. Niet de jury's.

Maar als een jury ziet dat een paard bang is lijkt mij het meest logische dat je niet achterlijk gaat zitten toeteren. tuurlijk snap ik dat je het liefst zo snel mogelijk iemand in de ring heb, maar op deze manier vind ik het toch iets te. En wat er dus voorheen is gebeurt vind ik ook niet dat je dat moet betrekken in de proef, dat is gewoon niet eerlijk. als jij een superproef rijd, maar je hebt voorheen iets verkeerts tegen de jury gezegt moeten ze daar geen punten vanaf trekken. want wat voorheen is gebeurt heeft dus helemaal niets met het proefje zelf te maken.

voor dat steigeren snap ik wel dat je laag een cijfer hebt, want volgens mij wordt dat dan verekend voor verzet.

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:46

Als je de volgende keer nou wel wat langer losrijdt dan 10 minuten, is je paard misschien niet meer zo gespannen als nu! Je zegt dat je paard dan lekker voorwaarts is, maar dan vraag ik me af wat jij onder voorwaarts rijden verstaat.
Als je paard gewoon actief aan je been is, loopt hij dergelijke proeven waarschijnlijk beter, omdat hij dan tenminste een fatsoenlijke warming-up heeft gehad.

Als ik als jurylid het gevoel zou hebben dat ik een grote mond zou krijgen van een ruiter, liet ik diegene niet meer starten. Dat getuigt namelijk nogal van weinig respect.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:21

Als ik lees wat er allemaal zo al misging, dat je pony de hele proef te diep liep en je gaf ook nog een grote bek tegen de jury: meid, je mag in je handen knijpen met 131 pnt.
Bij mij had je er misschien nog wel minder gehad
Vooral die grote mond zou ik ab-so-luut niet van gediend zijn. En hoewel dat niet mag, zit je daarna toch niet meer zo royaal te jureren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:25

ik heb met mijn bloedpaard ook wel proeven zonder verzet gehad waarin ik in de 130 punten reed omdat hij wat gespannen was hoor, dus ik vind die score voor een proef met flink wat verzet heel normaal eerlijk gezegd. Je moet op je sterke onderdelen dan al achten scoren om nog winst te hebben.

Ik vind eerlijk gezegd 10 minuten losrijden wel heel kort

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:28

jongens kijk eens ff allemaal bij rijtechnische problemen miss snappen jullie dan iets van mijn 10 minuten losrijden!!! Maar sommige mensen zeggen dat ik het wedstrijdrijden verpest, owhke zal dan wel volgens hun, ik snap dat het steigeren af werd gestraft had ik als jury ook gedaan, het gaat me niet om de 131(volgende keer beter) maar het feit dat onderdelen ook heel goed gaan, netjes 4kant halthouden paar seconde en netjes verruimen vind ik dat je dat dan toch ook wel een 7en moet kunnen / durven geven.

Maar jullie gaan heel anders op dit topic in dan ik het eigenlijk had bedoelt dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:29

Ik denk dat jij wat anders verstaat onder netje veruimen
zet jezelf maar eens op de video
Ik heb dat namelijk meer mensen horen zeggen, die kapot scrokken bij het zien van een video.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:39

Mee eens Kawa, op de video ziet het er af en toe toch best beroerd uit.

Misschien vond jij dingen netjes, maar de jury dacht er anders over en die moeten nou eenmaal punten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:40

Haha
klopt, foto's zelfs al
dan denk je
heee, nou weet ik waar mijn instructrice steeds op hamert
en snap ik niet dat ze steeds zo aardig is, zo beroerd als dat het eruit ziet

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:41

inderdaad die moeten het punten, maar waarom vonden alle omstanders het wel heel netjes op het verzet en die paar foutjes na en de jury absoluut niet???

Maarja volgende keer beter toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:44

verzet en een heleboel slechte punten noem je op
dan is je punte aantal echt niet slecht

Ik heb ook wel eens dergelijke proef neergezet, maar dan wist ik wel dat ergens daar zou eindigen.
En dan heb ik geen grote bek ook nog niet naar de jury

En waarom de rest niks zei, waarschijnlijk ook geen zin in een grote mind van jou

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:48

owhke, jullie zijn wel heel aardig, kom op mensen, ik had inderdaad geen grote mond moeten geven, maar was heel even gefrustreerd omdat, dat mens zelf ook zag dat ze iets eng vond, en ik rijdt mijn paard er liever langs met rust en ontspanning daarna dan met een zweep in mijn klauwen en daarna weer een surfplank door de bochten. De rest was onderandere de voorzitter van de club, en mijn instructeur, nou die lijken me toch echt wel eerlijk commentaar te durven geven hoor, die weten hoe erg mijn paard was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:51

Mijn paard is ook altijd een zeikerd geweest
Maar dat verander de zaak helemaal niet

als je het startsein krijgt zul je moeten beginnen
ze kunnen jou niet meer losrij tijd in de ring geven als een ander.
Dat is toch niet eerlijk?

Nou als jij zo sjaggie bent, kan ik me voorstellen dat niemand wat zegt.
Lijkt me trouwens erg slim van hun, want wat heb je aan een hoop gedoe op het terein, waar iedereen smakelijk mee kijkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:55

ik was niet sjachereinig maar oke vertel hoe kan ik dit topic sluiten, want je hebt t niet gezien maar weet wel dat ik sjachereinig was sorry maar dat gaat er niet in bij mij

was juist blij, dat het is een keer een onspannen proefje was.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:59

Citaat:
die weten hoe erg mijn paard was

Dat weet de desbetreffende jury dus niet. Die moet beoordelen wat zij op dat moment ziet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:02

Misschien was het verruimen wel goed, maar kwam hij niet goed terug oid? Dat kost ook al punten

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:06

waarom zou je de schuld ook bij jezelf leggen he? Die jury zat er vast en zeker alleen maar om jou af te zeiken. Nee meid, gewoon koppig volhouden dat de jury toch echt hartstikke scheel was en jou gewoon geen punt gunde hoor.IK Denk dat je dan zo je wp's bij elkaar rijd.

Misschien zou je eens echt even heel kritisch naar je eigen rijden moeten kijken, in plaats van alles en iedereen eromheen de schuld te geven van je punten. En als ik je foto's zo zie dan denk ik toch echt dat je nog veel verbetering nodig hebt, voordat je een winstpuntwaardige proef rijd. Helaas is het niet anders, misschien moeten sommige mensen eens leren accepteren dat ze niet zo'n talent zijn als ze zelf denken. En dat is ook geen schande, maar het zou een stuk prettiger in de dressuursport zijn als mensen zichzelf eens kritisch gingen beoordelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:52

Kijk eens goed naar de foto's in je topic, allemaal achter de loodlijn!
Er zijn maar weinig jury's waar je een voldoende kan halen met een paard dat achter de loodlijn loopt.
Dus eigenlijk nog een wonder dat er zoveel 6en staan.

En verder sluit ik me aan bij Kadans 16, hard oordeel maar ook mijn gedachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:07

een ontspannen proef??
hij hou niet correct halt, spring verkeerd aan, steigert
weet jij wel wat ontspanning is?

idd, iemand anders de schuld geven is wel erg makkelijk.