als de staartwortel mooi lang is zonder uitsteeksels hoef niet geknipt of gevlochten worden. is is gewoon jou mening wat mooier is

succes alvast !
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
porscherider schreef:Ik citeer:
"De staart:
a. De haren van de staartwortel ingevlochten over een afstand van tenminste éénvierde deel van de staartwortel.
Het meevlechten van gekleurde linten wordt minder op prijs gesteld.
b. De haren van de staartwortel 'bijgetrokken'.
c. De haren van de staartwortel 'bijgeknipt' of 'bijgeschoren'."
Het is maar een tip hoor.
Voor wat mezelf betreft: ik ben heel wat wijzer geworden door het lezen van het proevenboekje en de reglementen.
En voor wat de sporen betreft: sluit ik me aan bij de reactie van Seline1981.
Missouri schreef:Oja, over de sporen: bij de paarden mag je met bijna alle sporen starten, behalve die met vaste wielen (maar wie daarmee rijdt...![]()
).
Missouri schreef:[...]
Bij onderdeel "De staartpunt" staat, ik citeer:
"Gedragen in een niet bijgewerkte toestand (...)"
Dit geldt voor de HELE staart en niet alleen voor de staartpunt!!
(is nagevraagd, dus het al dan niet waar zijn van deze stelling staat geheel buiten kijf)
Dus je hoeft helemaal niks aan de staart te doen. Aan de manen ook niet trouwens.
[..]
Gjilke schreef:Missouri schreef:Oja, over de sporen: bij de paarden mag je met bijna alle sporen starten, behalve die met vaste wielen (maar wie daarmee rijdt...![]()
).
En behalve met die met een zwanenhalsuitvoering. Toch? Of lees ik het nou verkeerd?
LaFunkyJazz schreef:Mag ik met sporen van 35mm/30mm starten? Ik heb het regelement doorgelezen op de KNHS site, maar ik ben er overheen gelezen denk ik
En moet je staart van je paard ingevlochten/bijgeknipt zijn?
Melanie15 schreef:Maar weer even on-topic: Ik rij ook met sporen van 35 mm en ben er nog nooit op aangesproken, ook niet op kampioenschappen e.d.
Th0mas schreef:vorige jaar zag ik een meisje die reed bij pony's in klasse L2 en zij reed sporen met wieltjes.
zij werd niet gediscrimineerd
Th0mas schreef:vorige jaar zag ik een meisje die reed bij pony's in klasse L2 en zij reed sporen met wieltjes.
zij werd niet gediscrimineerd