3 jarig paard mee op wedstrijd.?!? JA of NEE.??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SHADON

Re: 3 jarig paard mee op wedstrijd.?!? JA of NEE.??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:10

Ja klopt je hebt gelijk.. neem geen risico's..
het nadeel zondag was dat het er super druk wa smet auto's..en het was heel rommelig..aan de ene kant ook weer een voordeel..maar goed..ze vond het super leuk dus..
Ik start ook pas in Januari, Je bent op eenw edstrijd niet verzekerd, maar je paard en jij apart als het goed is wel..((levensverzekering ofzoiets..))daar hadden mijn vader en ik het toen nog over..
MIsschien een keer tot ziens op wedstrijd..!!
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:20

In oktober van het jaar dat een paard 3 word mag deze L gestart worden.

Verder ben ik van mening dat je gewoon moet starten. Persoonlijk doe ik niet aan meenemen en alleen losrijden. Als ik ga, start ik ook.

dokihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:24

Hey hey!

Toen ik me pony een tijdje reed (4 jarige welsh K) en het ging allemaal goed ben ik ook naar een concours geweest. Gewoon zonder te starten maar ervaring op doen. Het ging heel goed. Ze was ook alleen met mij bezig. (veel vertrouwen) Maar ik zou het zeker niet overhaasten. Want 3 is nog jong, en ze moeten nog veel leren. Als je ineens heel veel gaat verwachten van z'n beestje dan kan ze in een stop raken. Dus eens in de 2 weken heb ik nu concours. 4 x per week rijden en 3 x per week longeer ik haar met de gogue om haar rug sterker te maken. Misschien ook een optie. Nou ja iid geval leuk dat het zo goed ging . Veel succes nog met je paardje

Doeii doeii

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:45

heei.. ik start niet meteen de 1e wedstrijd, want ze is nog maar 3 jaar, en ze is nog maar een paar keer bereden..en daarbij is de nog een beetje bang voor andere paarden, maar ik start haar in Januari..denk ik officieel... en ik rijd haar nu 3 keer in de week en longeer haar een beetje bijgezet,..zodat ze wel omlaag loopt en niet haar hoofd omhoog gooit steeds..dankjewel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:37

SHADON schreef:
heei.. ik start niet meteen de 1e wedstrijd, want ze is nog maar 3 jaar, en ze is nog maar een paar keer bereden..en daarbij is de nog een beetje bang voor andere paarden, maar ik start haar in Januari..denk ik officieel... en ik rijd haar nu 3 keer in de week en longeer haar een beetje bijgezet,..zodat ze wel omlaag loopt en niet haar hoofd omhoog gooit steeds..dankjewel..

Waarom niet? Of je nou op het losrijterrein rijd, of dat je dat proefje rijd. Dat maakt ook niets meer uit.

Nienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:42

Doe gewoon wat jij denkt dat goed is voor jou paardje. Neem idd niet teveel risico's. Als je alleen op zo'n terrein komt losrijden, waarom neem je dna niet meteen een proefje mee in je losrijden. Ik bedoel een B-proef bevat eigenlijk alleen oefeningen die je ook in je losrijden gebruikt..Pipo ik ben het dus volkomen met je eens

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:45

Gewoon lekker starten! Het maakt inderdaad niet uit, of je op het losrijdterrein rijdt, of ook in de ring. Als je maar niet te vaak gaat, gewoon af en toe een keertje, en niet te ambitieus (daar bedoel ik mee dag in dag uit wedstrijdgericht gaan trainen, het moet leuk blijven voor zo'n paardje). Desnoods doe je hors concours (=buiten mededinging) mee. Dan weet iedereen dat jullie aan het oefenen zijn. Alleen als je van jezelf weet dat jijzelf gestrest raakt van zo'n wedstrijdje, dan moet je het niet doen.
Succes! Laat je weten hoe het gaat?

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 21:23

heeii..
Okee..ik heb het er met m'n ouders over gehad..en die vonden het wle oke..maar pap wilde mij wel gewoon nog een keertje in een lege ring laten oefenen..en als ze dit goed op pakte start ik Hors Concours..en daarna de volgende wedstrijd gewoon meedoen voor het echte werk zeg maar...ik zal leten weten hoe het verder gaat...
Doeii..
xxx Nathalie en vola.. xxx

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:49

Heeii...
Jaja..met v0la en mij is alles g0ed..
Ik zit nu een tijdje met mn hand in het verband..v0rige week ging ik een paard van de trailer halen en toen werd het t0uw do0r mn hand getrokken ((Ik weeet het STOMSTOMSTOM en nog eens STOM..!!;)..)) Maar vanaf morgen ga ik er weer tegenaan..ze is gereden door iemand anders die haar al vanaf jongs af aan kent dus....maar degene die in panningen starten veel suc6 en tot dan..
voor de andere ook veel suc6 hoor....
Doeii..xxx..Natlii en vola..xxx..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:55

gewoon meenemen&starten!

zodra mijn nu 2 jarige volgend jaar zomer als ze 3 is onder t zadel is en een stuur&rem heeft is de startkaart er en gata ze maar lekker mee, en dan starten we ook
bordjes etc ziet ze wel bij de clubles, waar ze ook meteen mee naartoe gaat zodra ze een stuur&rem heeft

of je nou thuis een goed halfuur rijdt of op les/wedstrijd etc maakt niets uit hoor!

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 14:35

heei iedereen...

Ik heb vola gister voor de 1e keer mee gehad naar de clubles binnen...en ik moet zeggen..ik stond perplex..ze deed net alsof ze daar al jaren kwam en iedereen ook al jaren kende..((als je dat afentoe schrikken van tegemoet komende paardjes niet mee telt..))
Alleen de deur vond ze eng..en het stoeltje in de bak moest ze nix van hebben..ook de galop ging gister supergoed..ze vond het eerst nog een beetje moeilijk met haar zelf in evenwicht te houden..maar ik kreeg de hele hoefslag((ja iedereen hield rekening met mij..)) en het ging super..wel leuk dat de andere paardjes ook nog zo jong en groen waren..maar het ging super..ik zou zeggen ..: als het de volgende keer weer zo gaat..nou kom maa rop met die dressuurproef..wij zijn dr klaar voor..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:14

nou dat is een goed resultaat toch?