andere dressuurproeven voor barokke paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: andere dressuurproeven voor barokke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:57

CGJ12 schreef:
Die proeven bestaan al jááááá'ren..........
B...... van Barok.......

Mijn paardje is Barok, maar die rijdt L van... tsJa..
Het is echt niet dat haflingers niet hoger komen dan de B... :S

Dit bericht heb ik niet geplaatst omdat het voor MIJ anders moet, maar ik had er mensen over horen praten.. bij mij gaat het allemaal wel lekker.. (alhoewel ik weet dat mijn paard nooit de Z zou halen, maar dan zie ik wel weer )

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:34

Nou dat vind ik niet..
Ik heb ook een haflinger en die kan aardig lopen voor een haflinger hoor.. ook lekker ruime gangen (okee geen KWPN-gangen laten we het daar op houden, maar ze kan het prima)

Ik vind gewoon dat ze alle paarden gelijk moeten jureren, en de besten staan vanzelf bovenaan lijkt me..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:36

yarrah schreef:
Dressuur is dressuur of je dat met een Anda, fries, Kwpn, haf, Nrps enz. enz. doet maakt helemaal niets uit. De uitgangspunten van de dressuur is voor ieder paard het zelfde. Nagevelijkheid, verzameling, gangen verruimen e.d het mag niets uitmaken. Wel is het zo dat men wat anders kijkt naar een haflinger van 1.40 dan naar een paard van 1.80. Maar als die haflinger nu beter aan de hulpen e.d is dan is het toch heel simpel.......
Ik heb respect voor mensen die het aandurven om met een ander ras in de wedstrijdring te komen en dan ook nog te winnen. Ik ken iemand persoonlijk die een haflinger heeft van 1.40 bij de paarden start en regelmatig in de prijzen terecht komt en net is overgegaan naar de M2.
Aangepaste proeven vind ik onzin als je kiest voor een ander ras dan je moet juist laten zien dat de dressuur en de wedstrijden ook voor hun toegangelijk is. Je zal het niet gemakelijk hebben, maar het is wel een leuke uitdaging.

Amen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 12:37

@ marrepar

je hebt een leuk paardje.. daarmee kom je echt zo de B uit hoor..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:16

Aah dankjewel
Haha

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:36

OemmiejO schreef:
Hoi allemaal!! Overal hoor je dat er nieuwe proeven voor de 4,5 en 6- jarige paarden gemaakt gaan worden, omdat ze dan niet overvraagd worden.. Daar ben ik het geheel mee eens!
Alleen...
Ik vind dat ze OOK weleens onderscheid mogen gaan maken tussen barokke paarden en "dressuurpaarden"... Ik vind dat je bij een haflinger toch anders moet kijken naar hoe hij loopt dan bij een NRPS..

Wie vind nog meer dat er verschil gemaakt moet worden tussen deze paarden? Je hebt bijna nooit meer kans om te winnen, want je paard is altijd "stijf" vergeleken bij die NRPS- jes...

Er komen natuurlijk nooit aparte proeven voor barokke paarden!

Wel had je vandaag in Balkbrug de mogelijkheid om met alleen maar barokke paarden 2 proeven te rijden!

Tot mijn verbazing kon de jury in een MI nooit de keertwending bij C zien omdat de bakwand ervoor zat...?

Ben benieuwd hoe je dat als jurylid oplost

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:39

De wedstrijden voor barokke paarden zijn er al even.

Wat betreft die keertwending: het is soms improviseren als jury... Je kunt (zonder de beenzetting te zien) nog redelijk aan het paard zien of het in ritme doorstapt. Verder is de afstand ook nog redelijk in te schatten, maar het is natuurlijk verre van ideaal voor een goede beoordeling.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 17:48

missmuts schreef:

Ja? hoe gaat dat dan precies in zn werk.. ?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:22

OemmiejO schreef:
missmuts schreef:

Ja? hoe gaat dat dan precies in zn werk.. ?

Gewoon ....hetzelfde als de "gewone"KNHS wedstrijd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:26

aha.. maar met welke paarden mag je je dan inschrijven enzo, en hoe wordt er dan "anders" op gelet en waarop?
ben k eigenlijk wel nieuwschierig naar..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:07

Toevallig hebben ze zondag in Benningebroek een wedstrijd voor barokke paarden, en hier doen alleen friezen/lusitano's/andalusiërs aan mee..
ik had even gebeld omdat ik ook wel mee wou doen als het kon, maar ze hebben alleen rubrieken voor de paarden en haflingers mochten niet eens meedoen..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:11

Een haflinger is toch ook helemaal geen barok ras of heb ik het nou compleet mis

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 19:14

Effy schreef:
Een haflinger is toch ook helemaal geen barok ras of heb ik het nou compleet mis

Dat.. dacht ik dus ook!!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:25

OemmiejO schreef:

Dat.. dacht ik dus ook!!

Gelukkig, begon al aan mezelf te twijfelen!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:56

Marrepar schreef:
Toevallig hebben ze zondag in Benningebroek een wedstrijd voor barokke paarden, en hier doen alleen friezen/lusitano's/andalusiërs aan mee..
ik had even gebeld omdat ik ook wel mee wou doen als het kon, maar ze hebben alleen rubrieken voor de paarden en haflingers mochten niet eens meedoen..

Dat had me ook niet logisch geleken! (de barokken worden natuurlijk ook niet toegelaten op de wedstrijden voor haflingers -voor zover die bestaan-)

Het werkt idd verder hetzelfde als 'gewone' KNHS-wedstrijden. Het is dan ook volledig officieel. Je mag ook met een cruzado mee doen. Bijkomend voordeel is dat je met een hengst mag starten en punten kan halen zodat je uiteindelijk ook bij andere wedstrijden officieel kan starten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:58

Citaat:
Bijkomend voordeel is dat je met een hengst mag starten en punten kan halen zodat je uiteindelijk ook bij andere wedstrijden officieel kan starten.

Dit vind ik raar.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:35

Hengsten van barokke rassen zijn vaak (let wel: uitzonderingen daargelaten!) erg braaf. Lusitano's en andalusiers worden eigenlijk niet geruind. Daarom is de mogelijk gecreeerd dat de mensen met een hengst deze op wedstrijden voor barokke paarden mogen uitbrengen. Dit wordt volgens dezelfde regel bij het Arabisch Stamboek gedaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 06:35

Dit vind ik discriminerend voor degene met een brave warmbloedhengst. Die krijgen deze mogelijkheid niet en zullen gewoon eerst moeten bewijzen dat ze op wedstrijden op L2 niveau kunnen acteren. Of L springen.

Ik vind dit trouwens een prima regel. Het rijden van een hengst vraagt de nodige vaardigheden van een ruiter. Je zal een paar ogen extra moeten hebben om te voorkomen dat andere ruiters jou in de problemen brengen. Als beginnende wedstrijdruiter ben je al druk genoeg met jezelf en kun je imo dit nog niet.