zijn er hier ook zware ruiters die wedstrijd rijden ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mesastamp

Re: zijn er hier ook zware ruiters die wedstrijd rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:36

Afbeelding ik start ook gewoon;) heb er dagelijks moeite mee met mezelf maar ik vind het onzin om niet te gaan starten daardoor en er stond ook altijd leuke combi op:)

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:18

missnynke schreef:
Breitling en BiancUgo, ik vind jullie er op de fotos absoluut niet zwaar uitzien, BiancUgo; je rijjasje is vrij strak, een maat groter zou wel mooier staan.

Nee omdat we ook wel lang zijn denk ik toont het minder dik..bij mij is het vooral me borsten en rond me heupen..!
Ik heb inmiddels al een ander jasje maar ik ben bezig met lijnen omdat ik diabetes hebt en dan kan ik een nog groter jasje kopen terwijl ik er een paar kilo vanaf wil hebben en dan past het niet meer en dat is zonde.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:36

hier ook een zwaardere ruiter, ook ik start gewoon met mijn paard, zou eigenlijk niet weten waarom niet, ik ben zo wie zo van mening dat ook een zwaardere ruiter gewoon lekker kan rijden, mits de combinatie natturlijk klopt en je het paard niet tegenwerkt met je zit
foto's staan in mijn profiel

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:40

mijn nicht is (net als ik) ook een zwaardere ruiter en heeft een vrij iel paard maar eerst was het geen combi maar nu loopt het paard goed en is het een combi geworden en heeft het paard meer spieren en nu staat het erg goed samen. alleen doen de jury's soms rot (hoor ik van mensen die schrijven) maar ook zijn sommige jury's juist enorm te spreken over de combi...
en hier fotos van mij en mijn paarden ik rij alleen nog geen wedstrijden (komt nog)
ik op mijn western tuiger : http://www.mijnalbum.nl/Album=ERSFNAUC
ik op mijn nieuwe dressuur kwpn-er: http://www.mijnalbum.nl/Album=4JYRZEOK
kan dit?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:02

Ik ben dan wel het tegenovergestelde.
Maar ik wilde even laten weten dat hele dunne mensen ook met dat soort problemen zitten.
T valt meteen op en ik ben er dan ook nog eens erg lang bij.
Dus dunne benen in een strakke paardrijbroek.
Jasjes waarin je eruit ziet als een klerenhanger, de reacties.
Een zadel de groter is dan je kont.
Zelf ben ik 1.80m en me paard is 1.64.

Maja, als het goed loopt en je bent een combi, maakt het niet meer uit.
Gewoon starten!!!
Ik heb geen breed paard, want dat zou me niet staan.
Als je zwaarder bent ook een stevig paard en het past gewoon.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:21

jeetje wat een leuke reactie,s alemaal en fijn om te zien dat er nog meer ruiters zijn die stevig?dikker zijn

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:53

ik ben (net als BailyKarlos blijkbaar) erg mager. Vind ik ook niet altijd even mooi staan.
Ik vind dat als een ruiter goed op z'n paard zit, en t bij elkaar past het niet uitmaakt of een ruiter dik, dun of "gewoon" is. Niemand ziet er goed uit op een paard als de combinatie niet klopt en je half door elkaar geschud door de bak heen hobbelt!
Dus gewoon starten!!

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:19

Hier ook nog een "dikkie". Ik ben na 15 jaar weer vrolijk begonnen met rijden. Mijn eerste wedstrijd staat ook weer voor de deur. Het enige waar ik problemen mee heb is het opstappen. Gebruik altijd iets waar ik op staan kan. Jullie dan? Voor de rest probeer ik mij zoveel mogelijk nergens iets van aan te trekken. { lukt niet altijd, maar meenstal sta ik er boven} Er zijn rijbroeken te koop in mijn maat, rijjasje, alleen laarzen is een beetje lastig. Ik heb een kuitomtrek van 49 cm!!!! Nu heb ik gekozen voor leren chaps met leren schoen. Scheelt ook behoorlijk in de portomonnee.
En verder rijd ik met veel plezier!!!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:29

Anoeska schreef:
Ik heb wel eens geschreven bij een jurylid. Toen er een stevige ruiter (en dan bedoel ik ook echt stevig) binnenkwam, zei ze meteen. Dit kan echt niet. Deze combinatie mag geen winstpunt halen. En dat vond ik zo flauw! Het plaatje zag er ook niet echt mooi uit, maar om dan van tevoren al te zeggen dat het niet WP-waardig is...

Ik wens jullie heel veel succes in je wedstrijdcarrieres, en hopelijk komen jullie nooit zulke stomme, onrechtvaardige juryleden tegen.

Ik was meteen weggelopen, in jouw plaats! Wat is dat nou voor waardeloze jury?

Mijn idee; Schijt aan 'het plaatje' hebben en gewoon starten!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:33

Het nadeel is alleen dat dressuur tegenwoordig voor een groot deel beoordeeld wordt "op t plaatje". Is niet eerlijk, maar t gebeurd helaas wel. Maar laat dat je er niet van weerhouden om te starten. Er zijn genoeg eerlijke jury's.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:15

Needje schreef:

Het nadeel is alleen dat dressuur tegenwoordig voor een groot deel beoordeeld wordt "op t plaatje". Is niet eerlijk
, maar t gebeurd helaas wel. Maar laat dat je er niet van weerhouden om te starten. Er zijn genoeg eerlijke jury's.

Zoooooooo???
Gratie, lichtheid en schoonheid tellen dus niet meer mee..........

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:20

Wie zegt dat wat steviger, dik niet samen gaat met schoonheid???
Het kan hele mooie plaatjes opleveren. Maar ja als je alleen maar naar "slanke" mensen kijkt......
Die lichtheid, daar moet je denk ik even naar zoeken. { ha ha}

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:52

lysuma schreef:
Wie zegt dat wat steviger, dik niet samen gaat met schoonheid???
Het kan hele mooie plaatjes opleveren.

maar dan moet er wel een paard onder die er onder past!

En ik denk dat in het geval van die wedstrijd er een rank gebouwd paard onder liep en ik vind dat er eerlijk gezegt ook niet uit zien.

Er rijd een combinatie in de ring met wedstrijden dus die cobinatie moet wel mooi bij elkaar staan En ja slanke mensen kunnen daar ook last van hebben, als je lang bent moet je ook nog op een rank paard zitten want dan steken je benen er een kilometer onder uit.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:40

Ik val ook onder de "zwaardere" ruiters.
Ik rij met mijn wedstrijdpaard M2, maar die is pas geopereerd en daar mag ik pas in november weer mee gaan rijden. Karman is 1.70 (ik 1.72) en niet echt stevig, maar wel hoogbenig en dat past best goed. Ik heb hier geen foto's van hem op computer staan, maar zal ze er later wel even opzetten.

Ik ben nu het paard van mijn buurman aan het rijden die zelf ook een "zwaargewicht" is. Het is een merrie van 1.66, maar ze toont een stukje groter dan mijn eigen wedstrijdpaard, en ik voel me net een ukkie als ik naar de foto's kijk, maar oordeel zelf

Foto's zijn van toen ik haar 2 weken aan het rijden was, inmiddels ben ik haar een weekje of 8 aan het rijden en ze is al behoorlijk afgevallen.

Afbeelding

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:49

Wel lachen dit, want doordat die merrie zo gruwelijk dik is, valt het echt niet op wie er op zit hoor!!!! Overigens vind ik jullie ook een prima setje, maar nogmaals, t zou mij echt niet uitmaken of het voor het "zicht" niet zo denderend is, als jij gelukkig met je paard/pony bent, wie is een ander dan om erover te oordelen dat het geen gezicht is.........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:39

daffodil schreef:
Wel lachen dit, want doordat die merrie zo gruwelijk dik is, valt het echt niet op wie er op zit hoor!!!! Overigens vind ik jullie ook een prima setje, maar nogmaals, t zou mij echt niet uitmaken of het voor het "zicht" niet zo denderend is, als jij gelukkig met je paard/pony bent,
wie is een ander dan om erover te oordelen dat het geen gezicht is
.........

Een dergelijk oordeel is altijd subjectief.
Je kan de vraag ook omdraaien.........
Wie verbiedt het mij (of willekeurig andere) om het géén gezicht te vinden.......

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:46

Meld zich ook
Ben ook niet de de slankste en heb net een nieuw paardje gekocht
Het is geen stevig paardje maar ook niet overdreven slank
Heb hem ook gekocht voor de wedstrijden

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:51

Goh CGJ12, wat een vriendelijke reactie. Bespeur ik hier iets van discriminatie?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:00

komma schreef:
Goh CGJ12, wat een vriendelijke reactie. Bespeur ik hier iets van discriminatie?

Nee.
Ik neem géén standpunt in, maar verzoek mensen wél om dit topic vanuit verschillend perspectief te lezen.

Ik laat mensen alle vrijheid om (hoe dik/zwaar/vet ook) wedstrijden te rijden.
Ik laat alle mensen vrij om dat een mooi gezicht te vinden.
Maar ik weiger me een mening te laten opleggen dat ik het óók mooi moet gaan vinden..........

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:09

CGJ12 schreef:
komma schreef:

Nee.
Ik neem géén standpunt in, maar verzoek mensen wél om dit topic vanuit verschillend perspectief te lezen.

Maar ik weiger me een mening te laten opleggen dat ik het óók mooi moet gaan vinden..........

niemand zegt dat je het mooi moet vinden,maar gaat het niet over de harmonie en het gangwerk en het gereden zijn in het algemeen.

ik ben zelf ook niet slank,en mijn paardje is 1,60m
stevig gebouwd.
maar als een jury alleen maar naar een fraai plaatje moet kijken,kan je net zogoed meedoen aan een miss verkiezing.
daar kijken ze ook vooral naar het plaatje!!!

en hoeven ze niet zo veel te kunnen,ald iemand die wat steviger is en wel veel beter moet zijn,omdat ze al punten verliest met het plaatje!!

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:14

Nou gelukkig maar. Want hoe je ook bent (dik, dun, brildragend, kaalhoofdig) of wat je ook bent (hetero, homo, allochtoon) iedereen verdiend de vrijheid te doen wat hij/zij graag wil. Stel je toch eens voor.....

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:24

Die mening hoeft je niet opgelegd te worden CGJ, ik denk eerlijk gezegd dat 80 tot 90% er zo over denkt. Zo eerlijk ben ik wel. Maar daarintegen komt het gewoon wel hard aan voor de zwaardere categorie, die willen ook lekker wedstrijden kunnen rijden.

Ik behoor zelf dus ook tot de groep zware ruiter, en ja, ik heb er moeite mee dat ik zwaarder ben, en ja ik vind zelf het "plaatje" van een slanke ruiter ook veel mooier. Ik probeer er dus ook in allerlei mogelijke manieren wat aan te doen maar helaas is dat niet erg makkelijk.

Het is gewoon best wel frustrerend dat je weet dat er, misschien onbewust, toch naar gekeken word...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:30

CGJ12 schreef:
komma schreef:

Nee.

Oh maar ik zeg ook niet dat je het mooi moet vinden!!! Vind alleen dat een ieder er maling aan moet hebben wat een ander ervan zou vinden. Want als je je daar wat van aan moet trekken, zijn er maar weinig combinaties die door de beugel kunnen. En dan heb ik t echt niet alleen over stevige ruiters, maar denk dan vooral aan:
- te lang voor t paard
- te kort voor t paard
- stuiterend in het zadel
- scheefzittend
- gebogen knik nek (superstorend....vooral in de "hogere" klasse veel voorkomend)
- kapstoktenen
- moet ik nog doorgaan????

Ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is, jammer dat zo'n discussie dan altijd over gewicht gaat......dat vind ik zelf namelijk het minst belangrijk als we het hebben over het totaalplaatje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:35

Ik vind het ook geen mooi gezicht. Toen ik afgelopen winter op een pensionstal ging staan waarbij ze spiegels hadden in de binnenbak ben ik mij rotgeschrokken.
Resultaat is dat ik 17 kg afgevallen ben en nog 7 kg wil afvallen. Gewoon omdat ik het geen gezicht vind om op een paard te zitten als je zwaar bent.

Daarnaast is goed zitten veel moeilijker als je dikkere bovenbenen hebt, eigenlijk is alles een stuk moeilijker als je zwaarder bent.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:52

dat is wel waar, ik ben zelf gewoon heel normaal ( maatje 38) maar ik vind hele sprietpootjes ook geen gezicht op een paard..
en zwaardere ruiters..Gewoon lekker starten!!