Hoe dispensatie aanvragen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: Hoe dispensatie aanvragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:06

runningkawa schreef:
Is dat moeilijk?

Neuh...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:10

haha, moet lukken dus

Succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:20

Iemand die ik ken was met een paard Z2 geklasseerd. Ze kocht een jong paard en dacht dat die in de L2 al was uitgebracht, dus heeft ze die in de L2 gestart. Krijgt ze opeens een telefoontje van de KNHS, waarom ze L2 is gestart en niet L1, want dat was de hoogste klasse van dat paard. Ze had dus gezegd dat het een foutje was, en dat ze er echt geen idee van had, omdat het paard ook al veel verder in training was op het moment van aankoop. Was de reactie van de KNHS: Waarom start je dan geen M1 met hem? De KNHS deed dus helemaal niet moeilijk, stelde zelf voor om zo in een hogere klasse te starten en dus dispensatie te verlenen, en ze is daarna in de M1 met hem gestart.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:39

Anoukie schreef:
Ik blijf erbij, er kunnen een aantal weken overheen gaan voor die dispensatie is geregeld, dus waarom niet 2 wedstrijden rijden, dan mag je die L2 ook starten .

Ik heb Z en M gereden, de dispensatie is akkoord gegeven o.a. door van wie ik les heb en hoe vaak per week. Ook het feit dat ik mijn paard al ruim een jaar aan het trainen was heeft de doorslag gegeven.

Succes!

Anouk, ik woon in Belgie en als ik wedstrijden moet rijden dan moet ik al vaak een heel eind rijden om fijn te kunnen starten, anderhalfuur reistijd is heel normaal.
Voor jou lijken die 2 keer L1 starten misschien als evident, voor mij is het weer een investering van erg veel tijd en geld en als het dan in de L2 mag, dan blijf ik liever even thuis en start dan meteen goed.
Dus het is niet dat ik geen L1 meer wil starten maar om bovengenoemde redenen is het voor mij handiger als ik toch L2 al meteen kan starten. En zeker als die merrie het zo fijn doet!
Voor mij is een middagje starten echt een dagtaak aangezien ik ook nog andere paarden te doen heb die die dag moeten blijven staan. En dan besteed ik die tijd liever aan de andere paarden in plaats van onnodig L1 te starten. Kijk, als het moet, moet het maar anders doe ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:42

De KNHS is niet zo zeikerig met dispensaties hoor. Gewoon even een briefje aan wagen, mogelijk eerst even bellen, dan kun je in je brief weer aan dat gesprek refereren.

Overigens, jouw M1 met punten blijft gewoon achter jouw naam staan hoor, ongeacht of dat paard nu wel of niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:43

En ik zou ook geen L1 starten als ik L2 kon rijden

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:45

Zep schreef:
En ik zou ook geen L1 starten als ik L2 kon rijden

Ja, zo denk ik dan ook. Het bespaart me tijd EN geld en brengt me sneller naar mijn doel.
En anders blijf ik wel weer even thuis tot die dispensatie erdoor is, train ik nog mooi even door

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:52

Net gebeld en geregeld. Ik mag meteen L2 en had zelfs de mogelijkheid M1 dispensatie te krijgen maar dat leek me nog niet verstandig. Mag ik zelfs na een aantal keer L2 nog aanvragen mocht ik het toch willen
Dan schiet het lekker op!
Dus L2, here we come. Volgende week al geloof ik... .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:54

Mooi dat ze zo makkelijk zijn! Ken namelijk nog iemand die binnenkort dispensatie aan wil vragen, fijn om te weten dat ze niet moeilijk doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:56

dat is zeker mooi. Ik ken ook iemand die dat tzt wil doen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 13:58

Het was eigenlijk zo geregeld. Als ik meteen naar de M1 had gewild hadden ze nog niet eens moeilijk gedaan.
Maar dat gaat me nu net even te ver. Ik kan altijd even kijken hoe het zometeen in de L2 gaat en ik mag eerder over als ik dat zelf wil. Dus dat is mooi om te weten!