Min 2 voor stemhulp voorlezer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Min 2 voor stemhulp voorlezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 05:49

Ik lees ook altijd 2x voor. En als het gaat om bijv. K-X-M van hand veranderen leg ik de klemtoon altijd op de K, dus de eerste letter zodat ze weten bij welke letter ze moeten beginnen. En bij al die dingetjes die fout kunnen gaan zoals vergeten te verrruimen ofzo zeg ik ook erg duidelijk dat ze in middendraf moeten...en ik heb ook nog nooit minpunten gezien ofzo....maar ze moeten 1 lijn trekken vind ik...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:10

Vind het idd wel flauw, vooral als ze bij jou het niet aan rekenen Of allemaal of niet...

Mijn tante leest mij voor, en na het groeten zegt ze ook best wel overdreven RRRRRRRRRRRRRRRechts, en LLLLLLLLLLLinks omdat ik die wel eens door elkaar haal
Maar ze leest alleen het stukje voor wat er staat en met een klemtoon de R of L zodat ik blijf nadenken en niet automatisch rechtsom ga (ik ben rechtshandig en heb een onbewuste voorkeur voor rechts )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:11

Hier nog eentje…

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:29

De voorlezer mag inderdaad alleen voorlezen wat in het boekje staat. Maar ik heb hier geen moeite mee.
Als mensen aanwijzingen gaan geven, zoals verkeerde galop etc, daar zeg ik wel wat van.
Waar ik mij trouwens enorm aan stoor is dat veel ruiters tijdens het verlaten van de baan in vrije stap al gaan kletsen tegen de voorlezer. Tot en met het M1 hoort dit stukje nog bij de proef en moet je je stil houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:13

Die fout heb ik 1 keer gemaakt, en heb daar toen mooi van geleerd..
Net zoals een klein klopje in mijn vrije stap, ach forgive me, het was mijn eerste wedstrijd..

Maar commentaar zoals verkeerde galop ect.. doen wij nooit... dat hoort een ruiter te voelen, nietwaar

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:36

Maar je laat je ruiter toch ook niet doordenderen in de verkeerde galop? Dat zou ik echt wel smoezelen zonder dat de jury het ziet of hoort. Zeker bij pony's is het helemaal niet zeker dat zo'n kind het door heeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:00

Is misschien wel handig als ze het door hebben voor ze op wedstrijd gaan. Lijkt me wel een vereiste om te weten in welke galop je zit.
Ik heb wel eens het idee, amondi, dat jij vindt dat bij kinderen alles maar vergeven moet worden omdat het kinderen zijn???
Misschien kunnen ze dan beter bixie starten, daar mag veel meer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:16

Ik hoest weleens als een ponyruiter op het verkeerde been lichtrijdt...

De jury van dit verhaal vind ik trouwens gewoon een eikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:23

Ik vind ook dat een kind zoiets moet leren voelen. Ik heb het ook moeten leren voelen... nu voel ik het gelijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:52

Fitzroy schreef:
Is misschien wel handig als ze het door hebben voor ze op wedstrijd gaan. Lijkt me wel een vereiste om te weten in welke galop je zit.
Ik heb wel eens het idee, amondi, dat jij vindt dat bij kinderen alles maar vergeven moet worden omdat het kinderen zijn???
Misschien kunnen ze dan beter bixie starten, daar mag veel meer.

Dan begrijp je me verkeerd, ik was laaiend op degene die vond dat een 8 jarige de zuidhollandse kampioenschappen had moeten winnen ipv een 12 jarige. Alleen kom ik ook wel op wedstrijden waar kinderen echt de ballen verstand nog hebben van wedstrijdrijden en ze het echt voor hun plezier willen doen. En daar zit een heel verschil tussen.

Net zoals er een heel verschil zit tussen een b-ruitertje even "helpen" of coachen tijdens een proef. Ik zou het trouwens ook bij een onervaren paardencombinatie zeggen als ze door rijden. Sommige zijn nou eenmaal zo zenuwachtig dat ze alles vergeten tijdens een proef.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:41

Maar met door zo'n opmerking kan de combinatie die je voorleest dus wel uitgesloten worden...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:54

klopt. Ik zeg ook: ik zou het doen. In de praktijk heb ik het maar 1 keer gedaan in 5 jaar, en idd een officiele waarschuwing van de jury gekregen. En ook een van dochterlief: ""denk je nou echt dat ik dat niet voel"

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:56

Wist niet eens dat er een max zat aan aantal keer voorlezen.
Mijn vriendin wil de dingen graag nog een keer voor de letter horen waardoor als ik de tijd heb sommige dingen wel eens 3 x voorlees..
Ook zeg ik wel eens lange zijde erbij. Nog nooit commentaar op gehad. Maar zal er wel op gaan letten.. Wist niet dat dit bestraft kon worden.. Best slordig als het haar een keer een wp zou kosten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:00

Avh jury's je snapt ze noit.

Een vriendin van mij moest laatst een lange zijde uitgestrekte galop. springt er een kind op de hoefslag, dus zij trekt haar paard op de rem omdat ze ander een klein meisje van 2 aan zou rijden!
Staat er op haar coupon: -2 verzet

Nou dat vond ik dus ronduit belachelijk!! Had ze dan maar gewoon dat kind aan moeten rijden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:56

Ja dat vind ik ronduit idioot!
Ik heb het trouwens ook wel eens gehad dat mijn paard met te weinig impuls galoppeerde in de B, ik tik hem bij, hij bokt en gaat overkruist. Ik neem hem terug en spring weer goed aan. Kreeg ik een 3 'Valt uit galop'..... Die 3 was ik het helemaal mee eens maar het commentaar trok op niks dus. Ik vroeg me echt af of die jury dat eerste stuk net koffie zat te drinken ofzo en hem ineens die pas draf zag maken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:54

maar dat vind ik dus absoluut goed.
Als die van mij bokt springt over ik neem hem terug en krijg een 3 prima maar geef me dan voor die perfecte galop en volte een 8.

Ik heb een x gehad dat mijn paard verkeerd aansprong en had ik een 3 zonder commentaar.
Het commentaar doet er dan ook niet toe omdat ik zelf ook wel goed weet dat dat verkeerd is en dat die 3 daar voor staat.
Commentaar maakt dan niks uit als je het zelf maar weet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:01

da's waar, maar het doet je wel een beetje twijfelen of de jury verder wel op zit te letten
Zoals ik al zei had ik met die drie verder geen moeite

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:05

Ik wil ook nog weleens van hand gaan veranderen met de middendraf.
Mijn voorlezer heeft toen 1x in de proef H-K lange zijde middendraf voorgelezen.
Kreeg een 6 en als commentaar geen stemhulp van voorlezer.

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:57

Mijn moeder leest mij ook altijd voor. Ze zegt tijdens de proef ook heel vaak (zachtjes, en als ik langsrijd, maar het is blijkbaar wel te horen) "meer impuls", of "ronder". We hebben daar nooit wat over gehoord, maar bij één jurylid stond er op mijn protocol: "-2 stemhulp voorlezer". Dat was de enige jury die er wat over gezegd had.

Ik heb ook een keer gehad dat ik binnenkwam bij A, en op X moest halthouden en groeten. Dat deed ik, pony stond geweldig vierkant en stokstijf. Dus ik reed weer verder. Maar toen ik aandraafde dacht ik: "oei! Ben vergeten te groeten!!!" dus dat had ik toen nog even snel er achter aan gedaan (in draf). Toen stond er op mijn protocol: "pony staat niet stil". Wat heb je daar nou aan???