winstpunt of net niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

Re: winstpunt of net niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:51

en dan zeg ik ook nog even dat ik de laatste wedstrijd wel 168 en 162 pnt had, dus ik ben egt wel klaar voor het L1. dat jullie het even weten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:57

Wie zegt dat de jury pas aan het eind van de proef het cijfer veranderd heeft? Misschien kwam je mooi binnen en wou de jury je een 7 geven, maar ging je paard net iets scheef staan (ofzo) toen hij/zij het cijfer al gezegd had en heeft de jury daarom het cijfer bijgesteld. Bovendien kan het ook een fout van de schrijver zijn.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:31

Ik had dat laatst ook. Had ik 156 punten. En ze vonden dat ik de winstpunt wel verdiende want ze hadden van 3x een 6 3x een 7 gemaakt. Dus voor mij was het lucky, maar het is echt balen ja!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:39

Ik heb gelukkig nog nooit 155 punten gehad, maar ik denk idd niet dat je daar erg vrolijk van word en al helemaal niet als er dan nog een cijfer omlaag is veranderd...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:50

Ik heb een keer voor twee proeven bij dezelfde jury 154 punten gekregen en in beide gevallen was een 7 veranderd in een 5. Zonder die veranderingen had ik dus twee keer 156 gereden. Er stond een opmerking op, dat ik de oefeningen beter moest bevestigen. Ik heb dus wel redenen om te denken dat dit achteraf is bijgesteld, nadat ze erachter kwam dat ze me op winst had zitten, maar dat eigenlijk niet terecht vond en er daarom maar wat af gehaald heeft.
Bewijzen kun je het niet en het maakt me ook niet zoveel uit, want ik kon me wel vinden in de opmerking. Maar het blijft wel banketstaaf, dat je twee keer een 7 ziet veranderd in een 5 (dus twee punten minder!) terwijl er niet eens commentaar bij die oefening was bijgeschreven (bij de andere 5-en stond nl wel commentaar).
Maar goed, als ik het uiteindelijk van die twee winstpunten zou moeten hebben, dan wordt het in een volgende klasse vast ook moeilijk, met maar net 156, dus we hebben gewoon verder getraind.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 23:10

Ik heb het ook wel eens gehad en ik moet zeggen ik reed geen winstpunt waardige proef.(hij vond de bak eng dus ik kwam maar langs 1 kant ongeveer ) Tweede proef wel 1e toen ie het had gezien maarja. Misschien vond jou jury het ook niet winstpuntwaardig.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:25

Als je al 3 keer 155 scoort rij je een 6jes proef. Probeer samen met je instructeur aan 7ens te werken. Meestal komt dat neer op wat gedurfder te gaan rijden of meer te werken aan de balans van achter uit. Jewordt zo chaggie van 155 of heel veel 6en.
En daarbij kom je in de volgende klasse dan ook niet verder.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:24

ken het gevoel.. Ik had toen 9 wp's.. Alles was opgeteld en kwam de jury op 156 punten uit en had toen mijn laatste gereden onderdeel in 1 punt minder veranderd. Pffff ik was zoooo pissed Had ik dus 155 punten... Maar er stond geen handtekening bij EN de jury was in minder dan 10 minuten al vertrokken.. Och ik wilde er werk van maken maar ik had toch niet goed gereden.. De wedstrijd erna had ik 161 en 155 punten . Die 155 punten waren doorgestreept en veranderd in 156 Haha dus zo heb je altijd wat

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:22

knightloekie schreef:
Alles was opgeteld en kwam de jury op 156 punten uit en had toen mijn laatste gereden onderdeel in 1 punt minder veranderd.

Stond je naast de jury toen ze aan het optellen waren?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:27

ik zat op haar schoot

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:23

Wees eens eerlijk. Hoe vaak is het voorgekomen dat je niet zo'n fijne proef hebt gereden en dan uiteindelijk net wél een winstpunt hebt gekregen ?
De ene keer heb je pech en de andere keer geluk.
Ik had afgelopen weekend 1 proef lekker gereden (164 punten). In de 2e proef waren we beide moe en had ik het niet vreemd gevonden als ik rond de 150 punten had gekregen. Bleek dat ik net 156 punten had. En soms gebeurt het ook andersom. Over 10 wedstrijden zal het beeld inderdaad wel kloppen.
Je kan 155 punten ook positief uitleggen: Als 1 onderdeel iets beter was gegaan had je gewoon een winstpunt gehad.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:06

ach kom, ik kan me daar niet druk om maken hoor. als het van dat ene puntje af moet hangen is het wel heel zielig. als je 156 punten rijdt heb je voor een voldoende gereden en hopelijk wil je toch meer je wilt toch een super proef neer zetten en daar punten voor krijgen niet? geen slap 6jes proefje. ik rij ook echt niet de sterren van de hemel maar ik rij toch liever voor de 165 punten ofzo dan 156.

ik vind dat je zo een beetje uit komt aan mensen die daar zijn punten van moeten hebben net wel of geen winstpunt.

ik denk altijd maar zo als ik er 155 heb dan heb ik er niet genoeg uitgehaald je moet wel reeel blijven tegen jezelf.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:03

dat kunnen en mogen ze niet hoor.. als jij bezig ben nemt wijken ik noem maar een voorbeeld.. het gaat super netjes.. je krijgt een 7.. en op t laatste stuk loopte gewoon `schuin weg.. kunnen ze dat veradneren naar een 6.. ze doen egt niet van ooh ze heeft 156 jaa is t niet waard dus trekken we er een punt vanaf.. dat doen ze egt niet.. dus als t eerst vet entjes gaat en op t laatst een foutje trekken ze er 1 af..

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:09

Is het met debbie eens Ik schrijf ook tijdens wedstrijden en dat gebeurt wel eens.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:29

DebbieY schreef:
dat kunnen en mogen ze niet hoor.. als jij bezig ben nemt wijken ik noem maar een voorbeeld.. het gaat super netjes.. je krijgt een 7.. en op t laatste stuk loopte gewoon `schuin weg.. kunnen ze dat veradneren naar een 6.. ze doen egt niet van ooh ze heeft 156 jaa is t niet waard dus trekken we er een punt vanaf.. dat doen ze egt niet.. dus als t eerst vet entjes gaat en op t laatst een foutje trekken ze er 1 af..

sorry hoor maar dat was bij mij 100%zeker gebeurd !!
Je kunt het heel duidelijk op de coupon zien !!

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:43

Ik heb dit pas ook gehad maar toen had de jury er dus gewoon 5 punten vanaf getrokken . Er waren gewoon 4 dingen veranderd zo had ze van een 7 een 5 gemaakt en van een paar 6en een 5. En nu kan er wel weer gezegd worden van dan had je het niet verdiend, maar als je toch eerst uitkomt op 160 punten vind ik dit toch wel een vette winstpunt zeker in het M2. En het was later pas veranderd want ze had alleen die onderste punten veranderd. had ze er nou een reden bij gezet waarom, dan kan het, maar er staat ook helemaal niks bij

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:16

eefje_rudmer schreef:

maar aan het einde komen ze dan op 156 en dan denken ze hmmz die heeft geen winst verdiend, doe maar ergens een puntje eraf...

Wie zegt dat de jury dit op deze manier gedaan heeft?? Ik heb zelf vaak genoeg nast de jury gezeten en dan heeft ie bijvoorbeeld al gezegt een 7 en gebeurt er toch nog iets wat fout gaat of slordig afgemaakt, en dit wel onder hetzelfde cijfer/onderdeel valt, dan wordt het gewoon een 6.
En als bij het tellen blijkt dat je op 155 uit komt wordt er vaak gekeken van is de proef een wintpunt waard, zo ja wordt er ergens een puntje bijgeschreven en zo niet, dan wordt het zo gelaten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:33

Tjonge wat een argwaan richting jury.
Zaterdag zijn er wel 3 punten doorgestreept en weer wat anders neer gezet. En de punten voor halthouden en middendraf zijn omgedraaid, blijkt uit het commentaar. Wij zijn er geen moment opgekomen dat de schrijfster of jury dit express heeft gedaan, gewoon even de kluts kwijt, kan toch? De jury weet heus wel of het totaal in overeenstemming is met haar gevoel.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:08

Vind het wel leuk dit. Ik ben dus een persoon die niet snel een jury de schuld zou geven.
Je hebt hem verdient of niet.
Ik heb ook 1 van mijn laatste proeven ook eens 155 gereden..Allemaal 6jes, 1 zeven en 1 vier. Nou die vier was meer dan terrecht.. En tuurlijk baal je wel een beetje maar aan de andere kant weet je vaak ook wel dat het het het niet 100 procent waard geweest is..
Ik heb ook wel eens proeven gereden dat ik voor mijn gevoel 140 punten had gereden en met 165 punten naar huis ging... Dat mijn gevoel dus heel anders was dan dat je op dat moment laat zien.
En als je hem echt verdient dan krijg je hem ook echt wel !
Ach het blijven allemaal mensen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:10

Ja ik heb ook wel is geschreven bij een jury maar ik durf me hand er voor in t vuur te steken dat ze dat níet doen..er zal vast wel ergens een klein foutje hebben gezeten dat je het zelf niet door had, ik v in ddat raar als je zo denkt hoor sorry..

xUbenterx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:35

ik heb dit ook gehad,

Had ik voor mn gevoel niet super gereden, kreeg ik 163 pnt, en mn 2e proef, had ik super gereden, vond ik, had ik eigenlijk 156 pnt, maar omdat mn paard er top uitzag, konden me ze mij geen 5geven voor de verzorging, dus hadden ze mij voor mn hulpen een 4gegeven!! en een 7 voor mn verzorging! D'r had iemand geschreven, die ik kende en die zei, dat de jury had gesegt, dat ik geen wp waar was, dus maar een 4kreeg, dan baal je egt!!!!!!!!!!!! uitslag: 155pnt!!!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:42

xUbenterx schreef:
ik heb dit ook gehad,

Had ik voor mn gevoel niet super gereden, kreeg ik 163 pnt, en mn 2e proef, had ik super gereden, vond ik, had ik eigenlijk 156 pnt, maar omdat mn paard er top uitzag, konden me ze mij geen 5geven voor de verzorging, dus hadden ze mij voor mn hulpen een 4gegeven!! en een 7 voor mn verzorging! D'r had iemand geschreven, die ik kende en die zei, dat de jury had gesegt, dat ik geen wp waar was, dus maar een 4kreeg, dan baal je egt!!!!!!!!!!!! uitslag: 155pnt!!!!

Ja maar als jij geen winstwaardige proef hebt gereden dan heb je geen winstwaardige proef gereden. punt. Dan kun je dus óf lekker de jury de schuld geven óf zo gaan trainen dat je de volgende keer wel een winstwaardige proef neerzet!
Ook ik heb verschillende keren geschreven en 155 punten krijg je echt niet zomaar...

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:18

Inderdaad..