zelf voorlezer of niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: zelf voorlezer of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:28

Wij houden ons ook aan een straktijd sche,a.
Dat kan ook niet anders anders kan je geen 5 paarden op een halve dag starten met soms een half uurtje tussen 2 paarden in.
Maar ook al zou ik willen (ik wil ook best wel) als het niet kan houd het op!
Met 5 paarden kan het niet anders dan soms heel snel achter elkaar anders past het niet in het programma.
Maar er is niemand die van mij kan verwachten dat ik die voor ga lezen als ik al tijd te kort kom voor mezelf.

Je zult het wel merken als je zlef een x 5 paarden moet starten.
Ik heb soms niet eens de tijd wat te eten, laat staan iemand anders een plezier doen,

Optijd zijn we altijd.
Maar ga maar eens na 1 paard om half 9 paard 2 in een andere ring om kwart over 9 volgende paard
Wij zijn er dan al om 7 uur a kwart over 7 aanwezig op het terrein.

Maar paard 1 starten we om half 9 in ring 6 paard 2 is om half 10 aan de beurt in ring 8.. ring 8 loopt 20 minuten voor..
ring 6 loopt 10 minuten uit...
Nou daar zit je dan.
Het kan wel, maar dan moet je dus super snel doorwerken.
Daar past gewoon geen pleziertje van een ander in!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-09-05 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:31

Ik heb altijd mijn moeder bij me die voorleest, als er echt nood is kan mijn vader ook wel lezen. Ik wil ook altijd wel iemand anders voorlezen. Maar hier heb je dat bijna nooit, dat iemand geen voorlezer bij zich heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:36

Kylan schreef:
Ik heb altijd mijn moeder bij me die voorleest, als er echt nood is kan mijn vader ook wel lezen. Ik wil ook altijd wel iemand anders voorlezen. Maar hier heb je dat bijna nooit, dat iemand geen voorlezer bij zich heeft.

Hier heb je dat wel.
En dat heb ik dus ook wel eens voor een ander gedaan toen ik wel tijd had.
En als ik tijd heb zal ik ook zeker doen.

Maar ik ga gewoon niet mijn eigen inrijtijd die ik soms hard nodig heb verprutsen voor een ander.
Met het resultaat dat ik de ring in moet terwijl mijn paard nog niet los is.
Dat houd in dat ik mijn paard moet forceren, dus waarschijnlijk slechte punten krijg en een paard die er niet vrolijker op word!
Dat is het mij niet waard en zou niet eerlijk zijn tegen over mijn paard.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:08

Vandaag mijn M1 voorleesdebuut gehad

Zocht nog iemand voor vriendin maar lukte niet, dus that was the moment

Ik zat em wel beetje te knijpen, majah vriendin nam zelf het risico mij te laten voorlezen.

Het is me 100% meegevallen, paar keer veel te snel gelezen, beter als te sloom
Maar M2 of hoger zal wel nie meevallen voor me

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:13

Z1 en Z2 op een 60m baan is makkelijker als M2 hoor.
Bij de M2 heb je kortere stukjes dus minder tijd..

Alleen Z2 in een baan van 40 met een super snel hectisch paard is wat moeilijker.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:58

Ik heb altijd een eigen voorlezer Zorg de dag van tevoren dat ik iemand geregeld heb. Hou er niet van om in de stress te zitten of er wel iemand mij kan/wilt voorlezen

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:16

mijn moeder leest eigenlijk altijd voor maar als die een keer niet kan ofzo is er op het wedstrijd terrein altijd wel IEMAND te vinden die het voor je wilt lezen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:27

ik neem mijn vriend mee en heb een map gemaakt waarin ik helemaal heb uitgetekend wat ik rijd en waar hij dan precies het commando precies moet geven Zo kan een niet-paardenman toch gewoon lezen. Als de voorlezer van de combinatie voor me even wil blijven staan vraagt hij het daaraan want hij is nog wel onzeker over het lezen. Ik zorg dat ik de proef ook van buiten ken (sowieso fijn voor je eigen rijden - kun je goed van te voren voorbereiden) maar heb nog wel eens een black out dus dan is een lezer toch wel fijn

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 01:00

mijn moeder leest altijd, en bij ons op de manege leest ze echt altijd iedereen (ze heeft nogal een ZEER duidelijke stem!) en daar ben ik wel blij om, ze gaat toch altijd mee op wedstrijd

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 02:03

Meestal gaan er wel meer van mijn stal naar dezelfde wedstrijd toe. Of van mijn vereniging, dus die chartel ik dan vaak.

Mijn vader of de eigenaar van Ixo is er altijd bij, maar mijn vader kan niet voorlezen, en de eigenaar van Ixo laat ik alleen een L proef voorlezen, geen M of Z proef.. Die is nog iets te onervaren

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:48

ik neem altijd iemand mee, of een vriendin van mij gaat mee of het meisje wat eerder op dit paard reed gaat mee, en als die niet kunnen en rieta en ik (rijd altijd met haar mee) zitten niet te dicht achter elkaar wil haar moeder mij ook voorlezen.

ik zorg dat ik altijd zelf een voorlezer heb, vindt ik veel handiger en dan raak ik ook niet in de stress als er niemand wil voorlezen want zo ben ik ook wel weer

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:48

hehe heb vandaag gemerkt ; voorlezer of niet k luister toch niet doe wat ik denk ( slechte eigenschap ) Dit heeft me mijn winst gekost !!
Maar ja volgende keer beter

K heb vandaag ook zo'n oortje gezien bij iemand waar de trainer dus hulp door gaf maar dat was in de L1 best raar :S

Lynn

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:05

Ik heb bijna nooit iem. bij me, maar waar ik rij, ken ik meestal wel veel mensen.. die willen het altijd wel voor me doen.. Zelf heb ik vandaag ook nog aardig wat kinders voor gelezen (nu geen stem meer.. ) ik lees t/m M voor, Z doe ik nog niet.. omdat ik zelf geen Z rij, en de bak enzo is natuurlijk anders en de oefeningen sneller achterelkaar enz.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:47

Ik ben zelf voorlezer voor een vriendin, maar af en toe heeft ze toch pech. Aangezien ik veel wedstrijden zelf met de hackney's rijdt kan ik niet altijd, dan zal ze een andere oplossing moeten zoeken. Ze kan altijd wel een voorlezer vinden. Meestal gaat ze zich melden bij het secretariaat en zegt ze erbij dat ze geen voorlezer heeft. Werkt prima, heel vaak vragen die aan iemand of ze dat even willen doen.
Zelf lees ik iedereen voor die me vraagt, maakt me niks uit. Gisteren zelfs nog Z voorgelezen, ging even kijken naar het Z1 debuut van de lesgeefster van mijn vriendin, had een hele schare fans bij zich, zag mij aankomen en vroeg direct of ik het wilde doen. Ben best wel trots, zaten veel voorlezers bij (ouders van kinderen die ze les geeft, die ook rond dat nivo hangen), en toch vroeg ze mij omdat ik zo fijn voorlees. En dat terwijl ik zelf dus niet dressuur. En als ik een vreemde proef voor moet lezen lees ik hem eerst nog even door en probeer in de ring nog bij een andere deelnemer een proef "mee te lezen". Ben nog nooit de fout ingegaan, gelukkig.