Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kylan schreef:Ik heb altijd mijn moeder bij me die voorleest, als er echt nood is kan mijn vader ook wel lezen. Ik wil ook altijd wel iemand anders voorlezen. Maar hier heb je dat bijna nooit, dat iemand geen voorlezer bij zich heeft.

Zorg de dag van tevoren dat ik iemand geregeld heb. Hou er niet van om in de stress te zitten of er wel iemand mij kan/wilt voorlezen
Zo kan een niet-paardenman toch gewoon lezen. Als de voorlezer van de combinatie voor me even wil blijven staan vraagt hij het daaraan want hij is nog wel onzeker over het lezen. Ik zorg dat ik de proef ook van buiten ken (sowieso fijn voor je eigen rijden - kun je goed van te voren voorbereiden) maar heb nog wel eens een black out dus dan is een lezer toch wel fijn
( slechte eigenschap
) Dit heeft me mijn winst gekost !!
) ik lees t/m M voor, Z doe ik nog niet.. omdat ik zelf geen Z rij, en de bak enzo is natuurlijk anders en de oefeningen sneller achterelkaar enz.
En als ik een vreemde proef voor moet lezen lees ik hem eerst nog even door en probeer in de ring nog bij een andere deelnemer een proef "mee te lezen". Ben nog nooit de fout ingegaan, gelukkig.