tips choreografie kür Z2?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

Re: tips choreografie kür Z2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:25

thanxx voor de tips anoukie!
Ik weet nog niet welke muziek....twijfel nog tussen muziek van "Hildalgo" : filmmuziek....... of lord of the dance of iets oosters omdat mijn paard portugees is: lusitanohengst...... iets oosters of spaans lijkt mij ook wel heel leuk...
In de Z1 kür had ik "Santana" (ofzoiets kan ook Zantana zijn) gebruikt....zaten ook oosterse klanken in.
Misschien neem ik ook wel weer die cd erbij....
moeilijk..... vind heel veel mooi!
Ik kijk ook of er muziekstukjes zijn waar al bepaalde overgangen inzitten..--> scheelt mij weer werk...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:29

Lord of the dance is al heel, heel vaak gebruikt .

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:30

Ja en de muziek van L.o.t.D. is ook erg druk, dus moet wel passen. (Is meer pony-muziek).

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:42

ohhh ...dan doe ik die wel niet...ik heb hem maar 1 keer gehoord bij een ander.....als die al zo vaak gebruikt is keis ik niet meer voor die

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:14

JA, daarna sprong ze weer aan in galop en reed ze een appuyemnet van X naar M volgens mij..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:52

Allemaal nog heel erg bedankt!!! ik heb door jullie al veel leuke ideeen voor mijn kür gekregen (jullie ideeen )
De volte met vier galopwisselingen ga ik er wel in doen... hoeveel galopwisselingen mag je in totaal in je kür maken? (niet overdrijven natuurlijk, maar stel dat het er 5 zijn?) of wordt er na 3 galopwisselingen er gewoon niet meer op "gelet"? dus geen verdere cijfers..
Weet iemand of er een maximum is?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:01

Let op dat je de wisselingen niet om de bijv. 5 galopsprongen maakt, dan kan het er als een serie uitzien! Maak ze bijv. (als je een volte op B-E rijdt) op de B en de E en 2 x op de A-C lijn.

Succes!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 21:45

Anoukie schreef:
Let op dat je de wisselingen niet om de bijv. 5 galopsprongen maakt, dan kan het er als een serie uitzien! Maak ze bijv. (als je een volte op B-E rijdt) op de B en de E en 2 x op de A-C lijn.
Succes!

Bedankt! Maar als ik de volte rijd heb ik het zo gedaan zoals je beschreef op B en E en AC lijn....maar dan zitten er wel telkens ongeveer 5 galopsprongen tussen.. is dat nu dus niet goed? of mag dat wel op die volte....
Groetjes Manon

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:41

Tja, of het mag,... Je mag geen serie rijden en het kan gezien worden als een serie. Probeer anders de volte wat groter te rijden, of alleen een halve grote volte? Bijv. op de rechterhand, contragalop, bij B een wissel maken naar de rechtergalop, meteen een halve grote volte rijden, op de A-C lijn weer contra en dan bij E weer een wissel naar de gewone galop?