slobberriempje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Re: slobberriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:20

patos schreef:
Jasmijn schreef:
Ik rij met slobberriempje.
Niet omdat mijn paard de scharen wil pakken, maar omdat ik mijn stangteugel nog wel eens te los heb hangen (ben nog altijd bang dat ik hem zeer doe als hij een rare sprong maakt en ik kom ineens aan de stangteugel te hangen. ) De stang blijft rustiger in de mond liggen door het slobberriempje, anders kan hij gaan klapperen doordat ik de teugel te los heb en er daarom geen druk op staat.

Heb nooit geweten dat je hem daar ook voor kunt gebruiken! Dat zou wel een oplossing zijn, ik rijd het liefste met boogjes in mijn stangteugel maar doordat de stang dan zo onrustig in de mond hangt wordt de aanleuning er niet netter door. Het slobberriempje haal je toch door het uitstekende ringetje in de kinketten en dan halverwege beide scharen door het oogje?

Ja dat klopt. Werkt erg goed in dit geval hoor. Zeker met losrijden heb ik mijn stangteugel in een boog en door het slobberriempje blijft hij rustig liggen.