Doping gebruik nu met naam en toenaam in P&S!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Doping gebruik nu met naam en toenaam in P&S!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:22

Maar met zo'n beest ga je toch niet op wedstrijd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:41

Nee dat vind ik idd ook niet! Zou wat wezen, dan had de verzekering haast geen werk meer aan al die afgekeurde paarden...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:58

Maar dan zouden ze ook niet afgekeurd meer hoeven worden, aangezien ze met die medicijnen nog wel geschikt zouden zijn....
(slechte zaak imo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:01

Needje schreef:
Maar dan zouden ze ook niet afgekeurd meer hoeven worden, aangezien ze met die medicijnen nog wel geschikt zouden zijn....
(slechte zaak imo)

Dat bedoel ik, dan heeft de verzekering geen werk meer omdat ze geen paarden meer af hoeven te keuren (minder iig) omdat die idd op die medicijnen nog in de sport kunnen lopen. En dat vind ik echt een slechte zaak!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:07

amondi schreef:

dit vind ik een beetje kort door de bocht

die van mij heeft HKO en loopt op speciaal beslag en daar loopt ze goed op en ik ga dus ook op wedstrijd. maar als ik het zo lees is het dus zielig dat ik op wedstrijd ga omdat die van mijn HKO heeft maar er geen last van heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:44

Thirza schreef:
amondi schreef:

dit vind ik een beetje kort door de bocht

die van mij heeft HKO en loopt op speciaal beslag en daar loopt ze goed op en ik ga dus ook op wedstrijd. maar als ik het zo lees is het dus zielig dat ik op wedstrijd ga omdat die van mijn HKO heeft maar er geen last van heeft?

Speciaal beslag of zeer zware pijnstillers daar vind ik nogal verschil in zitten.... Hoeveel paarden lopen er wel niet op speciaal beslag, daarentegen zijn er weinig paarden die op zware pijnstillers rondlopen, zowel in de sport als recreatief...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:56

ja maar ik vind het wel een beetje vergelijkbaar dat paard heeft geen last door die zware pijnstillers die van mij door speciaal beslag ze hebben dus allebei wat en lopen allebei goed
waarom dan geen wedstrijden?

dat ik dit zeg betekend niet dat ik voor zware pijnstillers ben maar voelde me wel een beetje aangesproken en dat wou ik even zeggen.

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 00:41

maar wat wil je dan; al die paarden moeten afgevoerd worden als ze niet meer gebruikt kunnen worden. Vind dat er strak gefokt moet worden. merries met beengebreken zouden eigenlijk nooit een veulen moeten krijgen, maar als het er eenmaal is en het mankeert iets wat met een pijnstiller minder pijnlijk is, dan heb ik er geen moeite mee. Ken ook veel mensen die dagelijks pijnstillers slikken en daardoor voldoende kunnen functioneren. En natuurlijk wordt er in de topsport ook gebruik van gemaakt, daar vinden slimme mensen steeds weer dingen uit, die bij een controle steeds moeilijker aangetoond kunnen worden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 02:44

Thirza schreef:
ja maar ik vind het wel een beetje vergelijkbaar dat paard heeft geen last door die zware pijnstillers die van mij door speciaal beslag ze hebben dus allebei wat en lopen allebei goed
waarom dan geen wedstrijden?

dat ik dit zeg betekend niet dat ik voor zware pijnstillers ben maar voelde me wel een beetje aangesproken en dat wou ik even zeggen.

Behalve dat die zware pijnstillrs erg belastend zijn voor de overige gezondheid van het paard, o.a. lever. daarnaast heeft het nog meer bijwerkingen die ik zelf vergeten ben. Speciaal beslag is bij mijn weten niet van invloed op de verdere gezondheid van jou paard en compenseert de kwaal in plaats van die te verhullen... Toch?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:42

Neem zelf maar eens 4 straffe pijnstillers en ga in je auto rijden... Dat doe je dus niet want je reactievermogen en je instincten worden aangetast c.q onderdrukt.
Bij een paard lijkt het mij niet anders te werken, de zenuwuiteinden worden geblokkeerd en dus neemt het reactievermogen af. Dat is dus we degelijk iets anders dan speciaal hoefbeslag.

Denk ik hoor, maar de DA zal het wel het beste weten.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:17

ik begrijp jullie punten ook wel maar er werd hier gesproken over paarden die geen last meer hebben dankzij medicijnen dan reken ik daar ook die bijwerkingen bij dat die daar ook geen last van heeft.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:36

Ja ik vind het ook goed dat de naam er bij mag eigen schuld!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:43

Terecht dat ze de personen met naam en toenaam bekend maken! Moet je maar van die rottroep (doping en andere prestatie verhogende middelen) afblijven!

Laten we de paardensport leuk houden en niet onze eigen prestaties willen verhogen en verbeteren omwille van het paard, laat het dier in z'n waarde.