Pavo cup rijden, minimaal Z niveau ruiter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Pavo cup rijden, minimaal Z niveau ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:34

ditchie schreef:
Ik heb een 3 jarig paard die ik graag volgend jaar in de pavo cup wil rijden. Nu heb ik gehoord dat je minimaal Z dressuur moest zijn geweest wil je hier aan deelnemen? Klopt dit? En wat zijn de eisen?

Is het overigens een dressuurafstamming?

Ik heb zelf een springafstamming die ook niet slecht loopt (onder het zadel weet ik nog niet, het is een twenter). Maar wat me opvalt dat toch altijd de dressuurpaarden bovenaan staan bij de Pavo cup, terwijl je internationaal nogal wat springgefokte paaden in de dressuur ziet.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:38

Je kan gewoon meedoewn,,, maar ik zou alleen meedoen als je ook kans maakt... maarja.. dat weet je zelf nartuurlijk het beste hea..

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:40

Toch haal je de amateurs er zo uit, ben 2 dagen in Ermelo geweest, en er zaten er wat bij, waarbij ik me afvroeg hoe die zo ver gekomen zijn (tot halve finale)......

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 01:01

Sommige amateurs hebben hele goede paarden.

Veel amateurs denken toppaarden te hebben............
Maar zolang ze er zelf in geloven, is het toch goed, plezier is nog altijd het belangrijkste en niet wat een ander er van vind.

Maar ben het er mee eens, er lopen veel paarden die er niet thuis horen.
Toch is het wel leuk om mee te doen, je paard wordt anders beoordeeld dan op wedstrijd en je weet ook wat ze van het type paard vinden. Voor ruinen is dat wel leuk toch ?

Ik zou er alleen niet aan mee doen als ik denk dat mijn paard niet goed genoeg is.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 01:49

er hebben al veel mensen tegen mij gezegt dat ik volgend jaar ook met mijn paard moet mee doen. ze is nu 3,5 jaar dus kan ik volgend jaar wel mee doen. ik weet nog niet of ik haar zelf rij of ik laat haar door mijn instructeur rijden maar we hebben nog tijd zat. ze is een brugraafxgrannus weet eigenlijk helemaal niet of het wel mag met dit paard maar moet je een echt dressuur paard hebben of maakt dit niet uit??

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 03:21

Gewoon doen, een springgefokte kan ook een goed dressuurpaard zijn, kijk naar Kigali en Ferro.
Ik zou hem lekker zelf rijden, je hebt nog een jaar om je erop voor te bereiden.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:27

De merrie is dressuur gefokt ja: Osmium X Houston
denk dat sommigen van jullie haar hier op bokt al eens op de foto hebben zien staan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:08

ik wil ook wel meedoen...ooit...ze is nu nm nog maar 2 (obelisk x rex magna)
ach ga eerst volgend jaar naar de keuring(als dat dan al de moeite waard is ze is nml van eind juli dus nog erg jong en amper 3 als ze naar de keuring gaat) en wie weet als 4 jarige idd naar de Pavo, maar alleen als het iets is
heb gelukkig een nuchtere instructeur die wel zal zeggen of het wel of niet de moeite is