Wedstrijd met draver!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wedstrijd met draver!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:42

Toch snap ik die reactie van die jury ook wel. Wedstrijden kost een boel tijd en geld. Als je dat niet uitmaakt moet je het vooral doen maar je moet denk ik niet de illusie hebben om met de prijzen mee te gaan draaien. B en L moet idd kunnen maar een M? Tuurlijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit maar er wordt toch wat meer verzameling geëist ook al staat dat misschien niet zo in het boekje en dat is nou eenmaal een lastig punt voor je paard.

Sommige dravers kunnen trouwens machtig springen. Heb je daar weleens over nagedacht? De moeder van een van de belangrijkste springpaardenverervers van Frankrijk was trouwens een draver.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:21

Maar tussen 'onderling blijven starten' (zoals dat jurylid van mening is) en 'M of hoger halen' zit nog wel het 'grijze gebied' van de B en de L. Ik kan me voorstellen dat mensen het de moeite waard vinden om uit te zoeken wat ze in die klassen uit hun (volgens anderen misschien waardeloze) draver kunnen halen.

Ergens op Bokt loopt momenteel een topic over de keuze 'dressuur of endurance'. Ik denk zelf dat je niet per se hoeft te kiezen voor één discipline. Misschien blijkt je paard het leuk te doen in het springen, de eventing en/of de endurance. Kun je dat mooi combineren met de dressuur, de basis van alles.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:38

Springen kan mijn draver ook enorm goed, helaas heb ik niet echt het lef. Durf wel een sprongetje te maken, maar niet te hoog. En ook niet te veel hindernissen vlak achter elkaar. Hoe hoog spring je in de B? Misschien ook is een onderlinge proberen.

Ik ga dresuur ook gewoon proberen! Gita is niet belachelijk om naar te kijken en ik denk idd dat het wel vermakelijk is mij te zien galoperen, maar dat is toch juist grappig. De rest ziet er netjes uit. Dus waarom niet.

Ik heb van de week ook een military hindernis gedaan, zo een helling mete en trap. Ze doet gewoon alles en met de ortjes recht naar voren. Dus wil ik toch ook wat meer in gaan doen. En mijn angsten gaan overwinnen. Hihi.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:44

Klinkt alsof TREC misschien iets voor je is. Zie www.flyinghorse.nl

De testwedstrijd in NL dit jaar is gewonnen door een IJslander, maar er deden ook dravers en allerlei andere rassen mee. Het is een heel veelzijdige tak van sport, alleen nog niet zo bekend in NL. In Frankrijk, België, Duitsland en Luxemburg wel.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:44

Sorry, is al een lange tijd voorbij, maar toch maar weer ff reageren. Ik had me al opgegeven voor die TREC wedtsrijd, leek mij ook hartstikke leuk, helaas kon het niet doorgaan ivm vervoer. helaas. Maar dat ga ik zeker ook proberen. Volgend jaar april natuurlijk ook weer gewoon endurance starten en een onderling dressuurwedstrijdje. Heel misschien ook wel een onderling springwedstrijdje, maar dat wete ik echt nog niet zeker,

Hoezo dravers zijn veelzijdig, Ben trots op mijn meissie!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:10

ja dat is nu het handige van dravers
En als je bijv. door het weer snel naar huis moet, ben jij al snel thuis
Terwijl ze ook rustig kunnen lopen!
En dat galoperen komt wel Wedstrijdjes lopen is juist een goede ervaring!

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:55

Th0mas schreef:
als je netjes op de letter rijdt, nageeflijk en ontspannen loopt is dat geen probleem in B en L1
mijn clubgenoot is M1+wp startgerechtigd met een draver!!

enige belangrijke tip is gewoon doorzettingsvermogen

succes

haii!! kost zo'n forum geld

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:10

ik zou het gewoon doen. een collega van mij heeft ook een draver en daar rijd ze mee in het z het kan dus echt wel. maar zou beginnen met onderlinge wedstrijden om te zien of je het echt leuk vind want als dat niet zo is kun je je zelf een helehoop geld besparen. maar buiten dat om gewoon doen wens je veel plezier en succes met de wedstrijden

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:06

Het is mischien wel net iets anders maar ik heb 2 halve dravers op wedstrijd gereden.En van dat ene paard zei iedereen toen nog maar net een week onder het zadel was,dat het nooit iets zou worden.Maar oefening baard kunst.Veel trainen en overgangen rijden en met een jaar galopeerde hij goed en kon zelfs een gallopwissels springen, deed de passage en piaf.
Ik zou gewoon lekker op wedstrijd gaan, en de gallop moet je veel oefenen, dan komt het goed