Wanneer Stang & Trens?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

powiepower

Re: Wanneer Stang & Trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:28

mijn paardje liep er in het begin super lkkr op...dus hebben we hem maar ingelaten . Toen had ik mn punten voor het M2 al en hij was normaal qua aanleuning. Dus eigenlijk ging alles prima

*alleen in de week erna probeerde hij zn tong door de 2 bitten te vlechten maar dat vond ik niet zown goed idee...dus hebben we er een paar dagen een tonglepel ingehangen en alles was weer back to normal *

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:57

Ik rijd nu M2 en ik wil pas met S&T gaan oefenen als ik al mijn punten voor de Z binnen heb. Ik ben wel vast aan het rondkijken naar een geschikt hoofdstel, Duvel heeft maar een klein koppie en ik vind heel veel hoofdstellen schreeuwend duur.
Het is ook niet zo dat ik perse de eerste Z proef met S&T wil rijden, alleen als we Z mogen starten, wil ik wel kijken hoe hij er op reageert. En hoe ik het dan verder ga doen, dat weet ik nog niet, dat is nog toekomst...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:36

ik wacht met maverick tot hij zijn punten voor het Z heeft.
Heb er al wel een keer mee gereden,om te kijken wat voor een reactie hij gaf.maar hij loopt er mee alsof hij nie beter weet.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:15

je hoeft geen s & t gebruiken als die paard heel erg goed op een trensje loopt. ik ga pas over naar s & t als een paard de oefeningen minder goed oppakt. s & t is eigenlijk bedoeld voor paarden die de oefeningen niet goed op reageerd en oppakt. Het gaat niet erom dat die mooier en stoer staat !!!! hopelijk is er nog wat bokker die met mij eens is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:20

Citaat:
s & t is eigenlijk bedoeld voor paarden die de oefeningen niet goed op reageerd en oppakt

en daar is de S&T juist niet voor bedoeld

je hoort op een trens alle oefeningen te kunnen
Met en S&T kun je ze verfijnen, maar meer niet

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:14

ja dat wou ik zeggen, wist gewoon niet meer

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:24

Heb de hele Z1 uitgereden op trens, heb nu pas een paar keer met S&T gereden, maar ik merk niet veel verschil en vind die berg teugels niet prettig. Moet er misschien nog een paar lesjes mee volgen voordat ik er wedstrijd mee ga rijden, maar voorlopig wordt mijn eerste wedstrijd gewoon op trens. Veel makkelijker voor mij en waarschijnlijk comfortabeler voor Patos.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:31

met het 1e paard ben ik pas met SenT gaan oefenen toen ik de punten voor de Z1 had. Wel merk ik dat nu je er wat handiger mee bent je wat eerder begint met oefenen.De drempel om het eens in te hangen als je M2 bent is lager..

Mijn ervaring is dat ik het over het algemeen veel fijner vind rijden met mijn handen zo vol