Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:21

Sorry ik vind het niet zo mooi, dan vind ik het eigenlijk nog chiquer om met een bloes en een sterk getailleerde bodywarmer te rijden (en zo handig )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:25

Nee ik vind het niks, doe mij maar een normaal rijjasje, veel chiquer .
Maar hoe breed mag je de tekst 'zwarte of donkerblauwe rijjas' dan wel niet opvatten?

Wat vinden jullie trouwens hiervan:

Afbeelding

(hoop dat het goed gaat, nog nooit een plaatje geplaatst...)

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:50

in nederland is het NOG niet toegestaan hiermee te rijden

die gestreepte is wel best leuk maar weer niet voor de dresuur, doe mij maar een mooie slipjas!!!!!!!!!1

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:57

ik zie de foto niet meer

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 00:46

hier ook een reactie van een jurylid...

ik ben er niet weg van, vind het ook meer geschikt voor thuis, en niet voor op de westrijden..

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:53

Zoals door meer mensen wordt gezegd, voor thuis en les is het een mooi jasje, voor wedstrijd vind ik het niets!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:01

Ik vind het eigenlijk wel erg mooi, jammer dat je het niet even met een witte rijbroek en plastron hebt laten zien ik denk dat mensen dan meer het idee krijgen van hoe het er op wedstrijd uit ziet. Als je een gewoon rijjasje op een zwarte broek aandoet dan ziet het er ook niet echt chique uit.

Ik denk wel dat voor de wat zwaarder gebouwden (zoals ik ) een gewoon rijjasje wat meer afkleedt.

Finny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:09

Scum schreef:
Ik ben dressuurjury. Misschien is het een kwestie van wennen en vind ik het mettertijd wel ooit mooi, maar nu vind ik het meer op een traininsjasje rijden. Kan me voorstellen dat er juryleden gaan zeggen dat je niet mag starten met dat jasje.

Voor het springen kan het wel.

Als zelfs de KNHS niet hardop NEE zegt tegen dit jasje, lijkt mij dat een jurylid dan niet zelf op eigen houtje invulling gaat geven aan de regels?

Ik heb de reglementen er op na gelezen en contact gehad met de KNHS. Nergens staat dat dit niet mag en de jas voldoet aan de omschrijving van wedstrijdjas. Die is namelijk zeer summier omschreven en over materiaal en vorm ligt niets vast.
Terwijl 1 blik ons leert dat dit wel degelijk een wedstrijdjas voor de paardensport is.

Helaas durft ook niemand volmondig te zeggen dat het wel mag.
Het is dus aan de wedstrijdruiter om de confrontatie aan te gaan.
Het is toch te zot dat het wedstrijdtenue achterblijft bij alle ontwikkelingen? Anders zouden we nu nog in wollen broeken en maillots schaatsen op houten doorlopers

De jas is duidelijk bedoeld als wedstrijdjas, heeft niets te maken met slobberige vrijetijdskleding.

Leuke discussie dit Astrid!! Durf jij er mee te starten?
Vast wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:22

Pardon, vind jij dit een nette wedstrijdjas? Ik vind het dus wel een slobberige trainingsjas, maar dan zal ik wel wat aan mijn ogen mankeren

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:29

Jammer dat je geen foto hebt met plastron etc.
Zou miss een ander beeld kunnen geven!

Op zich vind ik het een erg mooi jasje maar het 'gewone' vind ik toch wat netter staan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:54

Tjonge, hoeveel mensen hoor je niet mopperen over die stijve, warme en ouderwetse wedstrijdjasjes. Nou is er een alternatief, is het niet goed
Ik denk wel dat met een witte rijbroek, bloes en plastron dit jasje al veel netter toont. Maar ik zou blij zijn met dit alternatief.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:59

Wie moppert er dan over de "ouderwetse" rijjasjes? Als je gewoon een goed pikeur of kentucky koopt zijn ze echt niet stijf of iets dergelijks maar zitten ze heel prettig!!!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:07

Ik vind het een mooi rijjas! Tenminste een beetje lekker sportief, niet zo oubollig. Ik vond mijn wedstrijdtenue altijd maar een 'apenpakkie' Ik zou dit ook wel dragen ja. Bij Harry's horse op de site staat hij geloof ik ook al gewoon aangegeven als wedstrijd-rijjas... Lijkt me wel dat je er dan mee mag rijden hoor!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:10

Afbeelding
Dit is hem:

En dit staat erbij: Sportieve, waterdicht en ademende rijjas voor in de zomer. Het jasje is keurig getaillerd met een rits in de voering zodat borduring mogelijk is. Tevens rijsplitjes met rits.

Dus niet speciaal iets over wedstrijden, dat had ik dan verkeerd

[edit]typfoutje verwijderd

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:16

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:33

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit toegestaan is als wedstrijdjas. Dit is imo een gewoon vrijetijdsjasje. Dan kan iedereen wel in zijn gewone jack gaan starten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:43

*ben geen jury*
Ik kan niet wachten tot dit soort dingen toegstaan worden. Ik heb niets tegen op een mooie sjieke traditionele rijjas maar ook helemaal niets tegen op het model wat je nu aan hebt (heb hem nog niet gezien met plastron en witte broek maar denk dat dat wel scheelt). Wat mij betreft: overboord met dat stijve uiterlijk, het is paardenSPORT.
(overigens ben ik wel tegen gekke kleuren etc)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:50

Vind niet dat je hier mee kunt starten (mening jurylid), vind het wel een erg leuk jasje (als ruitersportwinkelier) en inderdaad in de franse omschrijving van de leverancier staat dat het jasje op competitieniveau gedragen kan worden bij westrijden van de FFE (de franse knhs zeg maar). Leverbaar in grijs, zwart, rood, blauw. Heb ook gelijk een e-mailtje naar de knhs gedaan. Hoop dat ze snel duidelijkheid willen geven.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:52

Ik vind het wel mooi lekker sportief niet meer dat stijve truttige jasje.|Misschien kan je het eens aandoen met een witte broek en plastron en die foto plaatsen ben benieuwd Misschien dat er dan zijn die hun mening herzien.Ik zag nu ook een jasje in krijtstreep en kort ook heel leuk.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:57

Ik vind m wel leuk, maar niet voor op concour Als dit mag kan ik straks ook wel een colbertje gaan dragen ofzo hah.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:04

vossie schreef:
Wie moppert er dan over de "ouderwetse" rijjasjes? Als je gewoon een goed pikeur of kentucky koopt zijn ze echt niet stijf of iets dergelijks maar zitten ze heel prettig!!!

Die zijn alleen achtelijk duur......

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:12

Maar je hebt er ook jaren lang plezier van! Ze zitten fijner, blijven mooier en hebben een betere pasvorm!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:37

TJa dit lijkt me dus echt helemaal geweldig voor het springen!
Ik heb nu een pikeur jasje en had ik hiervoor ook maar die was mijn maat en dat zit voor geen meter met springen het belemmert echt mijn beweging. nu hb ik maar een grijs pikeur jasje gekocht die wat te groot is.
Dat vind ik een stuk beter zitten.
Maar dit lijkt me voor springen en Sgw geweldig.
Voor dress vind ik het wel minder. Maar met s;lecht weeer is het voor dress. ook niet slecht dnek ik.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:51

Misser schreef:
Nee ik vind het niks, doe mij maar een normaal rijjasje, veel chiquer .
Maar hoe breed mag je de tekst 'zwarte of donkerblauwe rijjas' dan wel niet opvatten?

Wat vinden jullie trouwens hiervan:

http://www.brokxsport.nl/userimg/e9114d ... .jpg[/img]

(hoop dat het goed gaat, nog nooit een plaatje geplaatst...)

Even off topic, maar dit vind ik echt afschuwelijk !!
Die jas is veel te kort waardoor de schouderpartij harstikke breed lijkt en ze armen heeft als een orang oetang.
Het streepje vind ik wel heel mooi (alleen dus het model niet )

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:01

Tja, on topic dan maar, ik vind de jas wel heel mooi !
Maar voor op wedstrijd..... even wennen.
Ik vind hem wel de concourslook uitstralen en niet zo'n vrijetijdsding (tenminste de foto op de paspop), maar persoonlijk zou ik voorlopig toch nog mijn rijjas aanhouden.
De KNHS heeft ook gezocht naar middelen om van het oubollige tenue af te komen , maar vooralsnog zijn er geen duidelijke do's & don'ts.
Wat betreft het draagcomfort van een rijjas vindt ik dat men niet zo moet zeuren. Oké, ze zijn zomers wat warm , maar dat komt ook door het laagjes effect (wat isoleert in de winter) blouse, jas, enz.
Als men deze jas echt goed gaat keuren (ze hebben nu begrijp ik geen Ja , maar ook geen Nee gezegd) heb je dit probleem dus nog niet opgelost.
Ik vind het persoonlijk erg netjes staan en zou het jammer vinden als we allemaal in (veredeld) t-shirt mochten starten, geef mij maar de jas.