Bandages?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

Re: Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:54

Effy schreef:
Dickie schreef:

Ik denk dat heel veel dressuurruiters zonder meer zouden toegeven dat ze het doen omdat ze het mooi vinden hoor Ik doe het zelf ook omdat ik het netjes vind staan en voel me dan geenszins popie jopie of wat dan ook. Alsof het gros van de dressuurprikkers niet oprecht genoeg zou zijn om dat toe te geven

Dan was mijn commentaar ook niet voor jou bedoelt hè... Maar, ik heb vaak genoeg gezien (hier op bokt) en gehoord (op wedstrijden) dat de bandages er zogenaamd om zaten vanwege de bescherming. Op één of andere miraculeuze wijze is het paard tijdens het losrijden voor de tweede proef dan waarschijnlijk door een engeltje beschermd, want de witte bandages zijn dan nergens te bekennen...

All I'm saying is (dus voor de mensen die wel onder het mom 'bescherming' die bandages om doen) zeg gewoon dat je het mooi vindt en hang geen onzin verhalen op. Ik vind witte bandages ook mooi staan hoor.

Maar... mensen die met peesbeschermers losrijden, zie ik ze tussen de 1e en 2e proef ook niet weer omdoen.
Een ander voordeel van bandages ipv peeskappen is dat je bandages eerder ziet en dus ook niet zo snel vergeet af te doen

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:59

Melanie15 schreef:
Maar... mensen die met peesbeschermers losrijden, zie ik ze tussen de 1e en 2e proef ook niet weer omdoen.

Nee dat heeft ook gewoon niks met inconsequentie te maken volgens mij maar meer met praktische haalbaarheid. Op de meeste wedstrijden ga je toch bijna direct door van de eerste naar de tweede proef.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:10

haike schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd onzin, net zoals mijn moeder. Vaak zie je de Z-ruiters losrijden met bandages, in de lagere klasses bijna nooit. Als je wilt laten zien dat je z start doe je dat maar door gewoon goed te rijden, das mijn mening.

En ik vind het onzin om alleen in het Z met bandages los te rijden, ik rijd in de B net zo goed los met bandages als in de M of het Z of whatever. Is je paard alleen mooi en het bekijken waard als hij Z loopt ofzo? :S Ik vind bandages niet iets om te 'verdienen', ik train er ook mee dus waarom op concours dan niet?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:14

Melanie15 schreef:
Een ander voordeel van bandages ipv peeskappen is dat je bandages eerder ziet en dus ook niet zo snel vergeet af te doen

Ik dus wel. Als er genoeg tijd tussen de eerste en tweede proef zit om nog een keer los te rijden, zie ik vaak genoeg mensen de peesbeschermers weer om doen hoor. Maar dit is toch een zinloze discussie want jij kan niet controleren wat ik zie en ik niet wat jij ziet.

Mijn punt is gewoon, als je rijden met bandages mooier vind zeg dat dat gewoon en verschuil je niet achter 'bescherming'. Eerlijk zijn is toch niet zo moeilijk? (En uiteraard hoef ik geen antwoorden van "maar dat zeg ik toch ook eerlijk", want dan draait het hier duidelijk niet om jou )

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:59

Waar maken jullie je druk om! Als iemand toe wilt geven dat hij het mooi vind en de andere niet of misschien doet hij het niet om de mooi-ig heid. lekker belangrijk!!!!!!!!!!!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:04

Dondahsteen, je hebt een punt

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:57

vroeger had ik met inrijden voor dressuur meestal niets om, later peesbeschermers omdat hij soms wondjes kreeg van de stiften. Nu heb ik meestal witte bandages om achter, en voor bandages of peesjes. Dit omdat ik een schimmel heb, hem 's morgens altijd druk zit te wassen, en hij dan tijdens rijden nogal vaak poept en dus altijd zn mooie witte achterbenen onderschijt Die bandages om zijn dan wel erg handig, moeten ze wel weer meteen uitgewassen worden maarja... Meestal zit er tussen de proeven in niet meer dan 10 minuten dus dan heeft het niet echt veel zin om ze nog een keer om en af te doen vind ik, hoop maar dat ie dan zn zenuwen een beetje kwijt is en dus niet meer zoveel moet poepen Dus voor mij is het vooral een praktische oplossing, al vind ik het ook wel mooi staan ja