Nou dan kan ik beter mijn proeven uit mijn hoofd gaan leren, want wie is er nou zo gek om in zijn nette kleren voor te gaan staan lezen??? Zeker niet als diezelfde persoon de stiften in staat te draaien (dan wordt je pas echt smerig!!!).
Ik vind jasje-dasje voor de voorlezers wel erg overdreven hoor
Ander uiterste is dat mijn paard vorig jaar tijdens een proef niet meer verder durfde omdat ze bang was voor de FELgele rok met topje van de voorlezer van de andere ring
Tja, dat hoeft nou ook weer niet...
Gewoon kleding die gepast is al je met paarden omgaat (rij/spijkerbroek, T-shirt of vestje of jas oid... een hemdje kan nèt niet vind ik).
Als het warm is kan een korte broek ook wel vind ik. Maar inderdaad niet zo kamp-hoerig als sommigen er af en toe uitzien
Op de vereniging bij ons in de buurt heeft er een vrouw (of man, kon het verschil niet echt zien ) een opmerking op gehad. Diegene die reed kreeg minder punten voor haar verzorging. Die vrouw had een korte broek aan, een slons hemd, sandalen en zag er erg sloeberig uit. En achteraf waren ze nog zwaar beledigd dat ze daar een opmerking over kregen
Hmmm, dit heb ik dus een paar jaar geleden meegemaakt. Ik heb dus een hele lieve man die altijd de auto rijdt, helpt met opzadelen e.d., mij gaat aanmelden en gaat betalen, zich meldt bij de juryauto, in de gaten houdt wanneer ik moet gaan losrijden en wanneer ik de ring in moet én dus ook altijd voorleest.
Een jaar of 2, 3 geleden moest ik 's zomers rijden op een groot concours, meerdere ringen op gras en het was behoorlijk warm. Dus wat had m'n man aan: bermuda (zo'n afgeritste broek, echt tot op de knieën), T-shirt met korte mouw en gewoon een polokraagje met 1 knoopje dicht, bergschoenen met sportsokken naar beneden gerold erin. Bloot was: gezicht, onderarmen en handen en knieën en kuiten. Zo heeft 'ie er wel vaker bijgestaan. Alles schoon en heel (zelfs na het stiften indraaien ) Stond op het protocol bij 1 van m'n proeven bijgeschreven dat m'n voorlezer zich wat passender en correcter moest kleden...
Wij hebben ons toch de hele tijd afgevraagd wat hij met dat weer in die situatie nou beter had kunnen aantrekken... 3-delig kostuum met stropdas?? We hebben dit commentaar dus echt nog nooit gehad en ik zou ook niet weten waarom, het is gewoon netjes genoeg. Overigens waren er op dat concours (en dat was niet de eerste en laatste keer dat we dat zagen) ook zat dames-voorlezers die in een hele korte broek met nogal bloot topje stonden te lezen, ik vraag me af wat die jury daar dan van vond. Oja, en het was een vrouwelijke jury...
Zo'n jury moet je onthouden en idd een keer in driedeliggrijs gaan voorlezen. Wel goed controleren of mevrouw zelf wel in een mantelpak zit! Anders de KNHS inlichten!
Saskia heeft wel eens een 7 gehad terwijl de rest een 8 scoorde. Heeft ze allemaal gekleurde vlechtjes in haar haar zodat er echt geen fatsoenlijk knotje in kon. Gisteren had ze dat weer en toen was het door windkracht 8 en door het op hol slaan van Ulysses ook nog eens allemaal losgeschoten. Ik zag het pas toen ze al in de baan reed. Toch 2 keer een 8!
Nou Amondi, ik bewaar al m'n protocollen dus ik zal haar naam nog een keer opzoeken (heb een tijd niet gestart, zie onderschrift, dus die naam is even weggezakt) en noteren voor als ik 'r ooit nog een keer heb... zal idd dan even goed kijken hoe ze er eigenlijk zelf bijzit!! 't Is dat ik dat 3-delig grijs zielig voor m'n man vindt (en voor mezelf om weer schoon te krijgen na een wedstrijd... ) maar anders zou je het bijna echt doen!!
En best aardig van die jury om dat haar maar even te negeren... als de rest er goed uitziet moet dat toch ook kunnen, zo'n "ongelukje" met je haar.
Ik heb ook weleens in een korte broek met hempje staan voorlezen. Tja... >30 graden reed mee in een auto zonder airco. Ik vond er zelf niks ordinairs/niet correct gekleed aan eigenlijk. Zal er op letten in het vervolg . Mijn vader loopt wel altijd in lange broek+polo, nou vind ik een hempje voor een man ook minder kunnen.
als ik met de eigenaar me ga op wedstrijd (mennen) mot ik ook altijd me witte rijbroek aan jasje en cap op maar dan zit je op de kar en dat staat gewoon een stuk netter maar ik vind best dat je ene korte broek aan kan trekken als het heel heet is maar bijna blote borsten dat vind ik ook niet kunnen maar wat is dan netjes voor iedreen?