Overgaan naar L2?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Overgaan naar L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:25

Ik zit ook nog met een dillemma.. ben weer in 6 wedstrijden de L1 doorgestormd, dus ik weet nog niet zeker of ik L2 ga starten. Zo'n grote overgang lijkt het me niet voor mensen die liever doorzitten. Qua oefening zit er weinig nieuws in.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:41

Ik wil nu ook over naar de L2 ondanks dat ik kwa punten best nog even door kan rijden in de L1. Dat doorzitten maakt het veel makkelijker om je paard beter en scherper aan de hulpen te houden, de inzet van een middendraf vind ik dan fijner en wijken lukt doorzittend ook veel beter dan lichtrijdend... We zien wel hoe de jury's jureren en ons waarderen...
De ervaring van L2 nemen we in ieder geval weer mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:26

Ik denk dat ik punten meer ga rijden als ik eenmaal in de L2 rijd, ik krijg mijn paard beter en scherper aan de hulpen wanneer ik doorzit, dan wanneer ik lichtrijd. Bovendien vind ik de B en de L1, nog iets te makkelijk, in de zin van, het paard blijft niet genoeg bezig. Als ik train moet ik mijn paard ook constant bezighouden, dus als ik een proef van de B of L, geeft dat gewoon niet genoeg afleiding, plus het feit dat ik moet lichtrijden, en dat is niet mijn favoriete standje..

Moet je perse goede punten rijden om door te gaan dan? Wat een onzin, als je ze hebt, kun je toch gewoon overgaan, je hebt niks te verliezen!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:37

ShannaY precies !!!!!!!! Dat was dus ook echt mijn probleem in de B !! Verschrikkelijk gewoon... drie rondjes rijden voordat de volgende oefening komt... Ik moet Loekie ook echt bezig houden wil die heet en allert worden.. Ik het L1 is dit toch al wat meer..Maar ik verheug me zoooo op het L2 alleen al dat ik dan kan doorzitten en hem lekker aan het werk kan houden, omdat ie bij mij dus ook beter aan de hulpen is als ik doorzit.. nog 4 puntjes
Heel veel succes iedereen...

trouwens.. ik denk wel dat als ik mijn punten voor het M1 bijmekaar heb ik de overstap toch wat rustiger aan ga doen

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:44

Ik zou gewoon overgaan naar de L2 het word wel strenger maar als jij denkt dat het dan beter gaat, dan zou ik dat gewoon doen. wat heb je te verliezen?!?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:52

ik ben eerder al M1 en ik ben zoo snel door L2 gegaan. nu rijd ik op een nieuwe knol die heb ik pas op 1 juni nog 3 wp dan mag ik L2 starten ik kan echt niet wachten joh

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:59

ik heb een fjord waarmee ik bij de paarden rijd. En de B en de L1 ging ik snel door. En nog best vaak prijzen ook. Maar wijken en halsstrekken is gewoon echt drie keer niets. En bij de L2 moet je gewoon echt een end verder wijken. En dat ziet er gewoon niet uit. En ik weet bijna zeker dat we dan de hele proef verknallen.

Nu oefenen we thuis en op les lekker verder. Wat meer buiging proberen te krijgen. En dus eigenlijk een M1 klaar proberen te maken, en een mooie constante aanleuning en een goede dragende achterhand. Dan gaan we wel een keer L2 starten.

Denk ik...haha

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 14:40

En van het weekend weer wedstrijd gehad, weer 155 ptn (voor de derde x achter elkaar grrrr Balen punten.

Hoop niet dat ik hier spijt van krijg, maar ga wel over. Eind september, in Haaksbergen, hoop ik mijn eerste L2 wedstrijd te rijden Hebben we eerst nog de tijd om nog ff te oefenen. Wil graag voor het vergelijkingsmateriaal nog een x outdoor zijn gestart. Van het weekend heb ik de laatste wedstrijd voor de vakantiestop. En dat is dus gelijk mijn laatste L1 wedstrijd.

Eerst maar ´ns lekker op vakantie (nouja, over drie weken dan ).

Bedankt voor alle reacties!