KNHS schrapt Hippiade voor aangespannen disciplines

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Re: KNHS schrapt Hippiade voor aangespannen disciplines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:20

viel me ook al op, heb er vorige week met een vriendin over gehad, hoe goed je ook rijd als je geen geld/naam hebt kom je niet door in het talentenplan

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:54

Nee en zolang je niet springt of dressuurt zal je alles zelf moeten betalen en krijg je alleen jassen van de KNHS als je naar de WK gaat.
Terwijl de ruiters bijna extra vakantiegeld erbij krijgen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:37

Dat is toch ronduit belachelijk. Ik heb er geen andere woorden voor. Het slaat gewoon nergens op.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:52

Hoe halen ze het in hun hoofd.
Eerst menners en aangespannenrijders opslokken en vervolgens dat.
Het is natuurlijk niet het eerste geval van onbehoorlijk bestuur bij onze "trouwe" KNHS (Die K mag voor mij wel weg), maar dit kun je gewoon niet maken.
Mensen trainen en plannen, moeite nog kosten worden gespaard en dan dit.
Naar de redenen kunnen we gissen.
Shows inderdaad belangrijker dan sport op een kampioenschap?
Angst van dressuurknollen? Idd Mysterylady, het wordt tijd dat ze het maar leren om niet overal voor in de gordijnen te klimmen. Vorig jaar op de Zeeuwsche Kampioenschappen mocht er zelfs al niet meer geapplaudiseerd worden omdat de paarden daar van schrokken . Nog even en alle wedstrijden moeten verreden worden in totaal geblindeerde ruimtes, geisoleerd van alle geluiden van buiten af en een lezer die onzichtbaar via een oortje aanwijzingen geeft, want o, o, o, stel je voor dat hij schrikt. Want er zit tegenwoordig zoveel bloed in. Net of dat bij veel men- en/of springpaarden anders is.
Maar goed de "Anky's" hebben het tegenwoordig voor het zeggen en dat zijn nou net vaak niet de dappersten.

Even voor de goede orde, ik men recreatief (met Welshes - BLOED!!!)
en mijn dochter dressuurt op M1 niveau met een Arabisch Volbloed (spettert NIET weg voor kar of applaus) en M2 met een Welshcob (trekt zich al helemaal nergens wat van aan) , beiden bij de paarden.
Ze reed vroeger met een Welsh B Z1 en die pony is voor de duivel nog niet bang.
Allemaal een kwestie van NIET op je tenen door de stal sluipen en ze overal aan laten wennen. Nou ja, dat hoef ik natuurlijk aan menners niet uit te leggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:18

Ja, we zijn opgeslokt door de KNHS en sponsoren mogen we (moeten we ) maar we krijgen er echt helemaal niks voor terug. Ja, een hoop ellende.

En wij rijden ook met bloedbeestjes, denk dat niemand een andere mening kan hebben over hackney's, maar ze zijn voor de duvel niet bang. Inderdaad een kwestie van training. Maar ik geloof niet dat de reden is voor de KNHS om de aangespannen disciplines te schrappen, hoewel er een heleboel dressuurruiters waarschijnlijk nu wel stiekem aan het juichen zijn. Ik heb het idee dat de KNHS alleen maar aan hun eigen portemonnee denkt, en een show net zoveel kost als een kampioenschap van een aangespannen rubriek (prijzengelden zijn best hoog, wel vastgesteld door de KNHS overigens) maar het trekt natuurlijk wel meer betalende consumerende bezoekers, zo'n show.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:36

En dat zou je als organisator nu juist moeten aangrijpen om minder bekende (bij het grote publiek dan toch) diciplines te promoten, zodat ze de volgende keer nou net ook DAAR ook voor komen. En goed marcherende Hacneys, dat is toch ook prachtige show ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:53

Tja, eigenlijk wel. Ik vraag me af wat het volgende is. Voltige???

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:02

Grote kans ja, we zijn de M/Z rubrieken voor de A/B ponies al kwijt, het bestgaand is al afgevoerd, nu dus de aangespannen-/men rubrieken. Waarschijnlijk hou je uiteindelijk alleen maar springen en dressuur paarden en D/E ponies over uiteindelijk. Hoewel, de E ponies bestaan alleen hier, dus die zullen ook wel verdwijnen. En met een redelijke kans, dat "onze" grote sponsor de drijvende kracht achter dit alles is. Zucht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 12:57

Ja, daar zal het wel naar toe gaan. En de gaten worden ingevuld met shows....