Bij de pony's springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Re: Bij de pony's springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:58

Karin schreef:
En met alle paarden.

Dit soort dingen kun je vinden in de wedstrijdreglementen die de KNHS op haar site heeft staan:

http://www.knhs.nl/overview.asp?PCatID= ... omstyle=11

(PDF-files, dus je pc moet er Acrobat Reader voor hebben)

Weet je dat heel zeker, ik kan het namelijk nergens vinden dat je als combinatie een winstpunt moet hebben in de dressuur en er staat mij iets van bij dat dat ook niet hoeft.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:35

Dat zeg ik ook niet.

Je hoeft niet als combinatie een winstpunt te hebben. Je moet in enige combinatie - dat houdt in 'met welke pony/welk paard dan ook' - ooit een winstpunt hebben behaald in de dressuur en daarna mag je met iedere andere pony of ander paard zo het springparcours in. Artikel 253 van het disciplinereglement Springen:

KNHS schreef:

2. DEELNAME AAN SPRINGWEDSTRIJDEN
2.1 Een deelnemer, die voor het eerst aan een springrubriek in de klasse B (beginners) wenst te gaan deelnemen, dient in enige combinatie een dressuurklassering - minimaal B + 1 - te hebben behaald.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:54

Loezjuh schreef:
voor een E pony: B 90, L 100, M 110, Z 120 en ZZ 130 cm
voor een paard: B 100, L110, M 120, Z 130, ZZ 140 cm

Van het Z naar het ZZ gaat het maar 5 cm omhoog hoor

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:47

Annemiekbram schreef:
Je moet dan in de E starten, maar je mag ook wel bij de paarden(volgens mij)
Je mag t/m je 18e bij de pony's rijden en dan ben je verplicht om over te gaan naar de paarden.

Dus dit zou betekenen dat ik met mijn D pony nooit een westrijd zou kunnen rijden ( ben 25) en ik dus verplicht ben om een paard aan te schaffen.
Ze is nu pas 1.5 maar ik wilde over een jaar of 3-4 toch wel westrijden gaan rijden.
Maar dit gaat dus blijkbaar niet door.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:41

Nee, dat is niet waar. Je mag ook gewoon met je pony bij de paarden starten. Je zal het alleen moeilijker krijgen met springen omdat je meteen op M hoogte moet starten en de afstanden tussen de hindernissen zijn groter. Maar zo vreemd is het toch niet dat jij met je 25 jaar niet tussen de D pony's mag starten??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:30

Meetje22, je mag zowel met een paard als met een pony 'bij de paarden' starten, ook al rijd je met een Shetlander van een meter. Zoek gebruiker 'Ukkiepuk' maar eens op, zij is in de 20 en rijdt met haar Shetlander dressuur tussen de grote paarden.

De regels zijn nu eenmaal zo dat je vanaf 1 januari van het jaar nadat je 18 bent geworden 'bij de paarden' moet starten. Maar het maakt dus niet uit of je dat met een A-pony, een D-pony of een paard van 1.80 doet.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:50

Karin schreef:
Meetje22, je mag zowel met een paard als met een pony 'bij de paarden' starten, ook al rijd je met een Shetlander van een meter. Zoek gebruiker 'Ukkiepuk' maar eens op, zij is in de 20 en rijdt met haar Shetlander dressuur tussen de grote paarden.

De regels zijn nu eenmaal zo dat je vanaf 1 januari van het jaar nadat je 18 bent geworden 'bij de paarden' moet starten. Maar het maakt dus niet uit of je dat met een A-pony, een D-pony of een paard van 1.80 doet.

Dank je wel voor je antwoord.
Ik had het namelijk allemaal verkeerd begrepen.
Mijn idee was dus dat ik met mijn pony nooit zou mogen starten.
Maar ik kan dus bij de paarden starten.
Is dat probleem ook weer de wereld uit