Wanneer mag je starten met een hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Wanneer mag je starten met een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:29

Soraya92 schreef:
en als jij lekker rijd , kan je binnen 4 wedstrijden L + 2 zijn !!

Ja maar als het zo lekker gaat, kan je toch ook wel rijden!
En inderdaad er zijn mensen die in de B rijden een hengst prima aan kunnen en mensen die Z rijden niet!

Aan de ene kant, ze moeten toch ergens de grens leggen, maar inprinciepe kan je binnen een jaar 2 jaar wel L2 + winst rijden...

Ik weet iegenlijk niet echt wat ik er van moet vinden...
maar een beetje onnozel is t wel

Gr. QuirA

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:48

Ik vind dat de KNHS gelijk heeft. Eerst wedstrijd ervaring op doen alvorens je een Hengst meebrengt. Je hebt niet alleen je zelf ermee, maar ook de andere ruiters en omstanders mocht het mis gaan. En tuurlijk zijn er uitzonderingen onder de ruiters, maar ze moeten wel een grens trekken. Want hoe vaak denken de mensen van zich zelf dat ze goed genoeg kunnen rijden?? Van mij mag het gevraagde niveau ook hoger liggen.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:21

QuirA schreef:
Soraya92 schreef:
en als jij lekker rijd , kan je binnen 4 wedstrijden L + 2 zijn !!

Ja maar als het zo lekker gaat, kan je toch ook wel rijden!
En inderdaad er zijn mensen die in de B rijden een hengst prima aan kunnen en mensen die Z rijden niet!

Aan de ene kant, ze moeten toch ergens de grens leggen, maar inprinciepe kan je binnen een jaar 2 jaar wel L2 + winst rijden...

Ik weet iegenlijk niet echt wat ik er van moet vinden...
maar een beetje onnozel is t wel

Gr. QuirA

Ik zei het eigelijk verkeerd , ik bedoel dat als jij op een pony zit die alles springt , je gewoon lekker meelift en dan je punten krijgt ! En dat wil nog niet zeggen dat je dan kan rijden !! Ik ken genoeg combinaties die zo in het Z zitten door een ervaren pony , maar rijtechnisch is de ruiter nog niet zo ver !

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:48

Als het een lipizzaner/lusitano/andalusier/friese hengst is, mag je wel starten in de starterslklasse bij wedstrijden voor barokke paarden. Als je dan (ik meen) L1 +1 bent, dan kun je bij de KNHS een startkaart aanvragen. Je mag vanaf dan ook officieel gaan starten. Je behoudt je winstpunten, dus je mag vanaf de L1 verder. Dit vind ik op zich ook een goede regeling.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:03

OKey maar als je nou wil starten met een hengst dat geen èèn van die soorten is mag je dan niet via een omweg ofzoiets bij de KNHS starten? En als iemand anders hem eerst in de b uitbrengt en naar de L ofzoiets rijd is het dan ook nog niet goed toch?
Groetjes

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:08

Nee, het gaat om de 'vaardigheden' van de ruiter. Je moet eerst zelf L2 geklasseerd zijn.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:55

OKey want anders zou ik hem wel bijna uitkunne brengen als ik het goed heb...Maar zij dus niet omdat ze nog maar b rijd.Maar bedankt groetjes

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:09

Eigenlijk zouden ze combinaties met hengst een vaardigheidsproef moeten laten rijden.
Een wedstrijdsituatie nabootsen en kijken hoe de combinatie zich daar houdt.
Elke hengst is anders en elke ruiter is anders en dat staat los van klassering.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:57

Iedereen heeft het alleen maar over L2-dressuur , maar het is dus :

L2-DRESSUUR OF L-SPRINGEN .
OF ALLEBEI :p

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:08

ik vind ook dat ze het wel iets mogen opvoeren of iets van een vaardigheidstest...mijn pony heeft namelijk Z gesprongen en is helemaal dol op springen...als ik met haar een parcour spring en de bel is gegaan gaan haar oortjes naar voren neemt ze een sprint en hoef ik alleen maar te sturen..ze meet ook alles zelf uit...en met zo'n pony zit je zo in de L...dus L-springen zegt waarschijnlijk nix...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:13

missmuts schreef:
Als het een lipizzaner/lusitano/andalusier/friese hengst is, mag je wel starten in de starterslklasse bij wedstrijden voor barokke paarden. Als je dan (ik meen) L1 +1 bent, dan kun je bij de KNHS een startkaart aanvragen. Je mag vanaf dan ook officieel gaan starten. Je behoudt je winstpunten, dus je mag vanaf de L1 verder. Dit vind ik op zich ook een goede regeling.

Kom mss met een dergelijk probleem te zitten.

Waar worden deze wedstrijden gehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:45

Soraya92 schreef:
Iedereen heeft het alleen maar over L2-dressuur , maar het is dus :

L2-DRESSUUR OF L-SPRINGEN .
OF ALLEBEI :p

Dat was op bladzijde 1 al een paar keer gezegt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:45

Stennisje schreef:
Eigenlijk zouden ze combinaties met hengst een vaardigheidsproef moeten laten rijden.
Een wedstrijdsituatie nabootsen en kijken hoe de combinatie zich daar houdt.
Elke hengst is anders en elke ruiter is anders en dat staat los van klassering.

idd!!! Ik bedoel, n meisje dat ik ken is net 12 en rijdt met alle hengsten weg, ze heeft er zelf 1 en heeft ook n ggk dekhengst thuis gehad, nix geen problemen mee, terwijl ik zelf als bijna 16-jarige, zelfs als ik volgens mij Z ben, nog niet te vertrouwen ben met een hengst!!!
Ik ben dus idd voor zo'n proef, maar het moet wel realistisch uit te voeren zijn, niet dat je giga veel geld en tijd kwijt bent..... Dat je bij wijze van spreken naar Ermelo oid toe heoft... gewoon in elke kring 1 keer in de maand ofzo... Of als er genoeg animo voor is oid...... Of verschillende kringen bij elkaar, wat een beetje in de buurt zit ofzo.
En wat idd verschillende mensen zeggen, als jij even n hele goede pony ergens leent, en je rijdt 2 WP's per proef in de B en L1 dan kan je in *begint te rekenen* ong 7 wedstrijden L2 +2 zijn, terwijl je dan eigenlijk meelift, terwijl iemand die in de B krap aan punten rijd met een moeilijke pony, die hengst eigenlijk veel beter aan kan als de meelifter.... En met springen is t al helemaal makkelijk.....
Tis idd heel moeilijk om een grens te trekken, dat snap ik, maar uiteindelijk is dit ook n btje vaag!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:21

missmuts schreef:

Geld dat ook voor een tinker, Ik heb zelf een tinker hengst waar ik alleen onderling mee start omdat het dus officieel niet mag, al kan ik hem dus wel de baas,

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 00:27

Dit geldt (naar mijn weten) niet voor tinkers, maar dat moet je bij de verenigingen zelf eens navragen.

De wedstrijden voor barokke paarden staan ook in de P&S. Ik weet niet welke regio, maar ze zijn makkelijk te vinden doordat er bijstaat ' alleen barokke prdn'.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 09:29

OKe ik begrijp het wel maar kijk ik vind dat ze ook mensen die wel nog in de b rijden een kans moeten geven op wedstrijden zoals ze bijvoorbeeld doen bij die barokke paarden enzovoort want wat kan je er nou aan doen dat je graag met een kwpn`er start ofzoiets inplaats van die barokke paarden. Die mogen het wel maar die andere soorten niet dat begrijp ik niet. Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:51

Omdat barokke paarden in het algemeen bekend staan om hun toch bravere karakter.
Denk dat je daarom ook meer barokke hengsten ziet, dan KWPN hengsten.
Daar zijn er gewoon meer wat lastiger van.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:58

runningkawa schreef:
Dan moet ze de regeltjes er toch maar eens bij gaan pakken
Het is echt zoals Lielle zegt
L2 + wp

edit:
uit het regelement gecopieerd (wat iedereen zelf ook kan bij www.knhs.nl)

Citaat:
Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse

L2.

Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te wordengeplaatst.

Mag je dan ook met een hengst bij de paarden starten, als je bij de pony's L(spr)+ heel veel winstpunten bent???

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:20

Volgens mij wel als je al die verhalen hier hoort maar ik weet het ook niet.

love_sodera JIj hebt het over robin of niet:P Groetjes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:23

Kellorriej, ik denk van wel. Alleen moet je wel 14 zijn, als je bij de paarden een hengst wil starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:36

Dat lijkt me ook, zoals Lielle het zegt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:09

is er ook een site ofzo voor de barokke paarden dan, weet iemand dat

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:47

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:49

ROnacino: ja idd !!!!! Dat kind heeft al meer dan 10 WP's met Knockie man!!! En ik kom er denk ik nie eens mee tot hindernis 1 !!!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 13:10

Hahaha waat dan heb je er ook wedstrijden mee gereden:) Maar Ja hahah ze kan wel rijden hea Crossmonster hhahaha maar Iedereen bedankt ik begin het te snappen groetjes