losrijden met trainer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Re: losrijden met trainer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:20

Ik heb meestal wel les de dag voor de wedstrijd, puur voor mijzelf, om mij weer even wakker en attent te maken, want ik rijd te snel passief

Maar op conours (heb pas 3 wedstrijden gestart) komt het niet voor, ze heeft vaak zelf wedstrijd, en uiteindelijk moet ik het gaan doen

De eigenaar van het paard gaat wel altijd mee, en die geeft voor en na de proef wel wat tips Die kent hem door en door en weet precies welke aanpak op dat moment het beste is

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:47

Er zijn grenzen. Ik vind het prima als er nog wat aanwijzingen gegeven worden, zeker met jonge of wat rillerige dieren.. Maar wel op een normale en discrete manier. Desnoods vraag je of de mederijders er problemen mee hebben. Heb ik een keer meegemaakt dat het gevraagd werd en dan heb ik er zeker geen problemen mee... Als het maar niet ten koste gaat van onze ruimte.

Niet midden in de bak gaan staan en de hele bak toeeigenen. Maar vanaf de kant, mag er van mij best wel wat aanwijzingen gegeven worden.
Sommige hebben idd nog echt gewoon les, met alle oefeningen van dien dat vind ik niet kloppen, dat doe je thuis maar. Maar hier en daar een aanwijzing en wat puntjes op de I....moet kunnen.

Mijn eerste wedtsrijd was buiten en ik had het geluk dat het losrijterrein erg groot was, we hebben een hoekje opgezocht en daar heeft mijn instructie mij geholpen. Ik vond het erg fijn, want ik was bloedzenuwachtig en zo kon ik me beter ontspannen en gewoon net wat beter rijden. Maar ik liep iig niemand in de weg.

Ik heb trouwens meer een hekel aan mensen die even hun paard longeren van te voren... Hoppa, bak open, knol aan lange lijn erin en gaan...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:31

Tigger schreef:
Ik heb trouwens meer een hekel aan mensen die even hun paard longeren van te voren... Hoppa, bak open, knol aan lange lijn erin en gaan...

idd daar kan ik me ook zo aan ergeren.dan hebben ze de halve bak voor zichzelf en ik kan er niet langsrijden omdat ik weet dat die paarden trappen!ik rijd alleen binnen wedstrijden dus kan je ook nergens anders gaan inrijden
een keer gingen ze niet longeren maar ze moest gewoon op de volte bij A gaan rijden en die trainer stond middenin en zegt gewoon van: ja die stomme manegeruitertjes moeten maar ergens anders gaan rijden! ik denk van ja hallo, ben je gek! ik ga hem gewoon lekker overhoop rijden hoor!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:39

Het mag wel, maar ik vind het wel zo netjes om rekening te houden met anderen. In een bak zou ik dus 'voorzichtig aan de kant' blijven. Ik ben een keer wezen kijken bij Jaggie toenz e een wedstrijd buiten had. Zij kreeg toen ook nog "les", maar daar had niemand last van omdat er gewoon heel veel plaats was op dat veld.

Het zelfde geldt voor longeren. In een bak vind ik het ontiegelijk storend en ronduit a-sociaal, op een buitenterrein heb ik er minder last en dus minder moeite mee...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:21

Longeren mag toch alleen als er een aparte ruimte voor is of als het mogelijk is zonder de overige ruiters te hinderen. Op de meeste binnenconcoursen is geen van beide het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:23

idd longeren mag niet zomaar in de bak
Daar kun je dus wel degelijk iemand van de orgaiserende vereniging wat van laten zeggen als het hinderlijk is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 22:50

Ik longeer ook altijd op het parkeerterrein als er genoeg ruimte is of in een aparte bak

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:34

Ik vind het zwaar irritant als iemand denkt dat iedereen wel even aan de kant gaat omdat diegene toevallig net wat aanwijzingen krijgt van de trainer!!
Heb dan ook echt even geen respect voor die mensen hoor!!
En dan die trainer boos kijken als je ze bijna omver rijdt als je net een middengalopje inzet Moeten ze maar aan de kant blijven hoor!!

Zelf ga ik ook geregeld mee met een lesklantje van me en dan sta ik gewoon netjes aan de kant en roep alleen wat aanwijzingen als ze langs komt rijden zodat ik het niet door de hele bak hoef te roepen, wel zo netjes.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:56

ja dat mag wel .. maar je moet thuis trainen en niet met het losrijden.. Als je dan nog moet gaan trainen ben je wel lekker laat en het heeft totaal geen zin meer.. een kleine aanwijzing zeker wel maar een hele training Ik heb het wel eens vaker gezien..ik kan me er wel aanstoren als die mensen als een gek in het losrijveld staan te schreeuwen en wijzen en diegene die "les" hebben als een blinde over het veld heen draven..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:37

Helemaal mee eens Knightloekie, zaterdag weer zo'n voorbeeld van gezien, reed notabene Z2! Met dr oortje in maar blijkbaar werkte het niet goed want er werd wat heen en weer geschreeuwd. Als je met een wedstrijd nog met trainen moet beginnen, ben je rijkelijk laat! Ik train daarvoor flink en met een wedstrijd moet ie t gewoon doen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:57

ik zag t vrijdag ook..... en dan ook ff midden op het veld stil gaan staan, ik was aan het wijken en zij vervolgens schreeuwen dat je niet bij het paard in de buurt moet komen....... dan denk ik ga ff lekker in een hoekje stil staan dan (en die zeten er... naast de trailers ruimte zat om ff stil te staan....)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:06

Vorige keer tijdens wedstrijd ging er één nog even haar hele proef rijden, en dr moeder maar lezen! En ze ging dus echt helemaal voor niemand aan de kant!!! Iedereen nijdig....en terecht!