Joki schreef:Wat ik meende als voordeel van een verplichte trensproef ook al kunnen ze daar ook niet mee omgaan dat de trekkracht op een trens meer dan 150 kilo lager ligt dan op een s&t daarmee dwing je die mensen om dus ook op een trens te blijven trainen en lijden die paarden misschien (ik hoop het) wat minder. Alleen zullen ze dan waarschijnlijk weer de slof erom doen:S waarmee de trekkracht weer gelijk is. Maar wat is er tegen om voor 1 proef een keer je s&t in te leveren en gewoon op een trrensje te rijden?
Trekkracht?
Je kunt je paard ook zo rijden dat je gewoon NIETS in je handen hebt zegmaar, begrijp je wat ik bedoel? Ik ken een touramazone die ook op niets rijd (geen tot amper gewicht in haar handen.) De S&T is om alles nog eens extra te verfijnen en wat mij betreft heeft dat niets met trekkracht te maken, de S&T moet dus niet ingehangen worden omdat de je de kracht (laat dat trek maar weg, trekken hoort niet in de paardensport) hier mee verminderd. En waarom hangt men de slof er om als men niet met S&T kan rijden? De S&T heeft wat mij betreft toch een compleet andere functie dan waar een slof (wanneer op de juiste manier gebruikt) voor gebruikt wordt.