Raar maar waar, 3e met 170 punten en ?? met 146 punten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Raar maar waar, 3e met 170 punten en ?? met 146 punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:13

knightloekie schreef:
Kafue schreef:

Aan de training ligt het niet Kaja.
.

sorry is misschien een beetje off-topic maar waar ligt het dan aan ??

Het hoeft niet altijd aan ruiter en paard te liggen als ze slecht scoren. Een jury is ook maar een mens.

[b]Je moet zelf tevreden zijn met je gereden proef en je tevredenheid moet je niet af laten hangen van het juryoordeel.

En Kaja mag graag "vriendelijk"tegen mij doen dus daarom antwoord ik haar even. Ze maakt zich klaarblijkelijk zorgen om me

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:08

Nogal apart dat je zo goed weet dat het aan de training niet ligt...

Het hoeft idd niet altijd aan de combinatie te liggen als die niet scoort voor een keertje.
Maar ik snap Kaja precies..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:38

Venetia schreef:
Nogal apart dat je zo goed weet dat het aan de training niet ligt...

Het hoeft idd niet altijd aan de combinatie te liggen als die niet scoort voor een keertje.
Maar ik snap Kaja precies..

Is helemaal niet apart, als je goed weet hoe je traint en als je een goede trainer hebt zodat je leert voelen wat een paard onder je doet dan weet je ook wat goed ging en wat niet. Dan weet je je verbeterpunten en weet je ook wat je proef ongeveer waard was.
Echter je hebt met mensen te maken die beoordelen. En in de springsport is het makkelijker, als de balk valt is het 4 punten. In de dressuur is het moeilijker.

Daarom moet je gewoon zelf tevreden zijn over je proef dan moet het egaal zijn wat het protocol vermeld!
Bovendien rijd je toch voor je eigen plezier de wedstrijd toch niet voor de punten, de winst, het geld ofzo?
Als je maar plezier hebt toch?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:53

Tja, ik wordt er af en toe ook niet goed van.. Zo rij je 170 punten en dan 146.. Natuurlijk is het een jury-sport, maar toch vind ik dat de jury op het uitvoeren van de oefening moet letten.. Elke jury hoort te kunnen zien wat goed is en wat minder goed.. Bovendien vind ik dat er in de B ook al erg zwaar gejureerd wordt.. In de B gaat alles nog niet perfect, maar als je paard, dan mooi netjes nageeflijk, recht en vierkant stilstaat, dan mogen ze dit ook weleens waarderen met een 8, in plaats van een 6.. De fouten worden zwaar afgestraft, terwijl ze bij goede dingen vaak niet erg royaal zijn..

YvonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:06

Een schrale troost: ik heb de Prix StGeorges gezien op het CHIO in Rotterdam. Daar worden de punten per onderdeel per jury op een groot scherm vertoond. Voor Coby van Baalen met Pasternak: een uitgestrekte draf (die duidelijk onregelmatig was, dat schreef ze zelf ook op haar site de volgende dag). Jury bij C: een 3, jury bij H: een 7!!!!! Hetzelfde gold voor Sander Marijnissen; een kampioenschapsproef (ik geloof indoor kampioenschap): maar liefst 23 punten verschil in dezelfde proef!!!

Dus het komt op alle niveau nog voor. Ik heb dan nog maar één gezegde: irriteer u niet, verwonder u slechts....

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:54

haha, da's echt grappig..

Had 2 weekjes geleden ook zo'n geval, eerste keer L1
Ik reed 2 indemtieke proeven... 2de iets minder.
de 1ste proef had ik toen 152, ik baalde want de 2de ging echt slechter.
En toen kreeg ik de 2de proef. 176
Ook 24 punten verschil, raar. maar het verschil was er niet

Vorige week woensdag.
1ste proef ging echt niet goed. 153, veel eigenlijk nog mee
2 de proef ging beter, lekker ontspanne, 172
ook weer 19 punten verschil...

het verschil was nu duidelijker, maar wel raar, zelfde pony, en 2 minuten later zoveel verschil hoort niet te kunne :S

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:17

Arme Kafue.....

Ga je hier nu ook al de schuld bij een ander leggen???
De jury maar een mens?? Ja maar wel het mens dat jou beoordeeld en waar jij na 13 jaar nog geen deuk in een pakje boter bij rijdt...

Begrijpelijk, als ik zo als jou reed zou ik ook de schuld bij de jury leggen, i.p.v bij mezelf!!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:21

Nou de allerergste heb ik gezien op Almelo in de finale L2. De ene jury gaf 149 en de ander 184!! Ik bedoel dat kan dus gewoon niet. Ik zie het vaker met jury's dat ze niet meer op een lijn zitten. Je moet je er niet door laten beinvloeden, gewoon lekker rijden

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:24

Ik heb nooit zoveel verschil ertussen maar ook niet hoge punten gehad. Nog geen wp 155 is mn hoogst. Ik heb een draver, en veel jurys letten op gangen. Als een prachtig kwpn paard binnenkomt heb je al een pluspunt je (niet bij elke jury hoor). Ag ja maar als je 170 hebt gereden moet je heel blij zijn hoor!

Bij ons op de manege had een meisje in haar allereerste L1 wedstrijd 181 en 160! dan is zon groot verschil niet erg!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:31

Kafue schreef:
Bovendien rijd je toch voor je eigen plezier de wedstrijd toch niet voor de punten, de winst, het geld ofzo?

? Als het alleen om het plezier gaat kan je net zo goed thuis blijven.
Ik ga toch echt voor het plezier én de (winst)punten én om me te meten met m'n mederuiters én de prijzen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:42

SharirBobby schreef:
Kafue schreef:

? Als het alleen om het plezier gaat kan je net zo goed thuis blijven.
Ik ga toch echt voor het plezier én de (winst)punten én om me te meten met m'n mederuiters én de prijzen

Hier sluit ik me helemaal bij aan !! Zeker heb ik plezier om wedstrijden te rijden maar ik ga toch zeker voor de punten Maar ik wil ook op mijn protocol zien dat ik vooruitgang boek en dat ik wel door middel van mijn trainingen vooruit ga ! Ik had nog geen vijf weken geleden gem. een 4 voor mijn middendraf...nu rij ik constant een 7 !! Dit ligt puur aan het consequent trainen...en echt niet aan de jury's!!!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:50

Citaat:
Hier sluit ik me helemaal bij aan !! Zeker heb ik plezier om wedstrijden te rijden maar ik ga toch zeker voor de punten Maar ik wil ook op mijn protocol zien dat ik vooruitgang boek en dat ik wel door middel van mijn trainingen vooruit ga ! Ik had nog geen vijf weken geleden gem. een 4 voor mijn middendraf...nu rij ik constant een 7 !! Dit ligt puur aan het consequent trainen...en echt niet aan de jury's!!!!

Dat is ook waar, je rijd wedstrijden voor de lol, maar als je geen vooruitgang ziet is de lol er snel vanaf. Door wedstrijden te rijden heb je steeds weer dingen die verbeterd kunnen/moeten worden. Daar kun je dan thuis fijn aan werken
[/quote]

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:02

Tja... als je net als Kafue na een wedstrijdstop van drie jaar net 3 puntjes meer haalt... dan wil je wel alleen voor je plezier gaan...

Ik zou ook niet meer gaan dan, maar dat is ieder voor zich

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:04

knightloekie schreef:
...en echt niet aan de jury's!!!!

Het mag nooit aan de jury liggen, dat is de gemakkelijkste weg van de weerstand, geef de jury maar de schuld....

Nee KL, het is net zoals je het zegt... je moet trainen!!
Niets aan het toeval of een "jury met een gebrek" overlaten!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:13

Kaja schreef:
Tja... als je net als Kafue na een wedstrijdstop van drie jaar net 3 puntjes meer haalt... dan wil je wel alleen voor je plezier gaan...

Kunnen jullie je persoonlijke vete even ergens anders uitjanken alsjeblieft? Ik word er nu echt een beetje moe van om in elk topic jullie gehak op elkaar te zien. Hou jij elk topic waar die Kafue komt in de gaten zodat je even lekker kunt stangen ofzo? Het wordt nu echt een beetje zielig, van beide kanten

On topic: Soms snap ik ook het verschil niet helemaal, maar als je twee verschillende juryleden hebt, heb je twee verschillende meningen. Afgelopen zondag ging mn eerste proefje heel erg fijn, en de tweede reed ik wat slordig. Resultaat: 148 en 157. In de eerste proef had de winnaar 161 punten geloof ik, en in de tweede had de winnaar 174! Niets aan te doen. Gewoon doortrainen en volgende keer beter!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:14

offtopic: en elke keer weer dat eeuwige gestrijd tussen kaja en kafue, bijna elk topic waar kafue wat schrijft komt kaja weer erbij om kafue af te zeiken(sorry kaja maar het gaat opvallen)(andersom gaat t SOMS ook wel s zo), pfff ik word er zo moe van!! altijd elkaar afkatten etc tsss GROW UP!!

ontopic: ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het ookal zo vaak gehad, zaterdag zz-licht gestart, 1e proef was bagger: 57,19% dus dat vielnog mee, 2e proef was duidelijk beter en iedereen zei het ook: 52% ofzoiets, maar in die proef vond ze ene jury dat ze 4-tact galopeerde en de ander niet, zo ontstond er dus ook een verschil van 15 punten tussen beide. maar ja, ik kan me er niet druk om maken, ik heb het al zo vaak meegemaakt(niet in het zz-licht want het was mn eerste keer ) maar in het Z2. Ik zeg maar zo: als je goed rijdt, haal je je punten toch wel, en : als je goed rijdt, kunnen ze niet om je heen!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:22

juist als je echt goed rijdt en geen fouten maakt, dan kunnen ze niet om je heen dan moet je wel minstens een winstpunt rijden.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:26

SharirBobby schreef:
juist als je echt goed rijdt en geen fouten maakt, dan kunnen ze niet om je heen dan moet je wel minstens een winstpunt rijden.

Juist!! Je moet de jury niets om over te twijfelen geven en gewoon een super proef laten zien..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 10:38

Ik geloof dat mijn topics wel eens vaker zijn uitgedraait op een discussie waar ik zelf weinig aan heb, en als je commetaar hebt op een ander even elkaar pb en of bellen of mnsen???? Ik ga het weekend weer weg voor het Rabobank stimuleringsplan. Ik ben zeer benieuwd hoe er op zo'n wedstrijd word gejureerd. Ik ga niet zeggen dat ik een vlekkeloze proef kan rijden, maar gelange de leeftijd en de grote van mijn paard vind ik dat het netjes gaat, met bijna elke wedstrijd een vooruitgang in de punten (behalve zondag)
Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben bij wie dit voorkomt!!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:01

Gulpje schreef:
Kaja schreef:

Kunnen jullie je persoonlijke vete even ergens anders uitjanken alsjeblieft? Ik word er nu echt een beetje moe van om in elk topic jullie gehak op elkaar te zien. Hou jij elk topic waar die Kafue komt in de gaten zodat je even lekker kunt stangen ofzo? Het wordt nu echt een beetje zielig, van beide kanten

Who died and made you moddie??

Sorry, maar WAAR zit ik haar te stangen en wie word er persoonlijk???
Buiten jou dan...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:11

wat is dit dan bijvoorbeeld Kaja?
Citaat:
Ja maar wel het mens dat jou beoordeeld en waar jij na 13 jaar nog geen deuk in een pakje boter bij rijdt...

Begrijpelijk, als ik zo als jou reed zou ik ook de schuld bij de jury leggen, i.p.v bij mezelf!!!

lijkt me redelijk persoonlijk en heeft ook weinig te maken met wat de TS schrijft.

jammer, want er zitten ook een hoop ontopic reacties tussen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:19

Kafue schreef:

Aan de training ligt het niet Kaja.
Hoe is het ermee heb je al fotos van je vierjarige geplaatst?
Ik ben benieuwd en met mij wel meer mensen hiero.

Tja.... maar wie komt er dan met off topic reacties als bovenstaande...

Ik kan nergens normaal reageren, en mevrouw komt direct met steken onder water en off topic reacties....

Sorry hoor, maar

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:20

Gulpje schreef:

Kaja schreef:

Who died and made you moddie??

Sorry, maar WAAR zit ik haar te stangen en wie word er persoonlijk???
Buiten jou dan...

Komop zeg, drop the act!
Als je niet eerlijk kan toegeven dat je er enorm plezier in schept om Kafue haar posts te volgen en af te zeiken ben je nóg meer respectloos. Helemaal nu Kafue foto's van zichzelf heeft 'durven' plaatsen...
En wat nou, moddie? Jij kan niet wachten tot je je mening over Kafue mag geven, maar ik mag niets over jouw gedrag zeggen?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:26

Er was laatst bij ons op de manege een juryvergadering. Dan was er een paard die onderdelen deed en de jurys moesten daar een cijfer opgeven. Er was een man die daarover bepaalde en die legde dan uit dat dit een 5 was omdat blabla en als iemand dan bv een 7 had gegeven dan ging hij daarover mee praten en soms discuseren. Ze moesten allemaal een bordje omhoog houden met hun cijfer.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:28

Gulpje schreef:

Komop zeg, drop the act!
Als je niet eerlijk kan toegeven dat je er enorm plezier in schept om Kafue haar posts te volgen en af te zeiken ben je nóg meer respectloos. Helemaal nu Kafue foto's van zichzelf heeft 'durven' plaatsen...
En wat nou, moddie? Jij kan niet wachten tot je je mening over Kafue mag geven, maar ik mag niets over jouw gedrag zeggen?

Jawel, maar zorg dan wel dat je je facts straight hebt, zonder te roepen wat wel en niet kan.... Helaas zie je een aantal zaken over het hoofd !!