Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:03

Ik vind het persoonlijk mooier als er gewoon met jasje gestart wordt. Het oog wil tenslotte ook wat.
En die 7 minuten kom je echt wel door.

Overigens hoef je niet de jury er op aan te kijken als er niet met zomertenue gestart mag worden. Op grotere wedstrijden hoort er een federatievertegenwoordiger te zijn, die daar een beslissing in neemt. Het moet dan tenslotte voor alle ringen gelden.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:01

Ik kan me er nou echt niet druk om maken of het er iets minder mooi uitziet of niet. Ik vind gewoon dat als het warm je je jasje uit mag, lijkt me anders geen rijden eerlijk gezegd!
Gelukkig hadden wij nog altijd bodywarmers toen ik startte met mn pony, daar was ik wel blij mee, stukje minder warm Lachen

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:06

ik zou ook gewoon met starten denk nog niet hoeven te rijden met warm weer gelukkig

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:15

Ik rijd altijd met jasje.. Vind t ook wel zo netjes en idd ik heb t tot nu toe iig altijd overleefd Knipoog
Ook met springen vind ik het wel zo netjes !

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:22

Gisteren wedstrijd gereden in 30 graden (als het niet meer was), gewoon met jasje aan Ja. En ja zeker, het uis bloedheet en als dank heb ik de hele dag verder knallende hoofdpijn gehad Haha!, maar ik vind wel dat het hoort, het maakt het gewoon af! Zomertenue, nee, voor mij niet .

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 00:01

Fitzroy schreef:
Ik vind het persoonlijk mooier als er gewoon met jasje gestart wordt. Het oog wil tenslotte ook wat.

Dat argument kan ik dan óók omdraaien............. jasje dan maar uit....... Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 00:07

Hier gaan op de kleinere springconcoursen de jasjes altijd heel vlug uit bij de springruiters. Ik kijk altijd of er veel mensen met zomertenue rijden en dan doe ik het ook lekker.
Kan heel slecht tegen de warmte, zit met dit weer ook vaak binnen, ik word er anders gewoon echt beroerd van.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 00:12

Zondag mochten we niet in zomertenue rijden. Dat vond ik wel stom het was toch ruim 32 graden hier. Stalgenootje van mij moest rijden en die heeft astma, was niet zo fijn voor haar.
Ik zelf doe altijd mijn jasje aan is gewoon netter. Maar ik kan er tegen. Vond het voor de mensen met astma of die slecht tegen warmte kunnen toch wel sneu zondag. Vanaf 25 graden vund ik dat een zomertenue moet mogen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:05

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:

Dat argument kan ik dan óók omdraaien............. jasje dan maar uit....... Knipoog

Met het oog op een nog niet zo oud topic, kan ik deze uitspraak van jou niet helemaal plaatsen CGJ Knipoog.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:14

Bij 25 graden, dan vind ik het toch echt wel te warm worden

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:33

Anoukie schreef:
Met het oog op een nog niet zo oud topic, kan ik deze uitspraak van jou niet helemaal plaatsen CGJ Knipoog.

Goed lezen Anoukie........ in mijn zinsnede staat het woord "kan"........ Ja

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:52

Oh dat is waar ook, jij dekt je altijd zorgvuldig in Haha! Knipoog.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:00

Ik zei ook altijd voor dat fftjes trek ik mijn jasje wel aan...
Afgelopen zondag was het 's ochtends toen ik moest springen al 34 graden, losspringen in mn blouse, voordat ik het parcours in ging jasje aan, maar ik kwam oververhit het parcours uit. Hyperventileren, trillen, en het gevoel alsof ik ging stikken. Om 3 uur moest ik dressuren en toen was het inmiddels 37 graden geworden en ben ik dus mooi in mijn blouse gaan starten! Dan maar wat minder mooi!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:16

Ik kan ook niet zo goed tegen de warmte, in elk geval niet met inspanning en in de zon. Wordt er misselijk, trillerig en naar/slap/duizelig van en krijg achteraf erge hoofdpijn
Ik zou zeggen vanaf 20 tot 25 graden dat het mag... Maar dan kun je in elk geval zelf beslissen of het nodig is voor jezelf. De ene dag is benauwder dan de andere, dat heeft niet altijd met temperatuur, maar meer met luchtvochtigheid te maken...
Er is met Kampioenschappen hier in Friesland wel eens iemand onwel geworden van de warmte... Weet niet meer of ze van het paard viel of instortte toen ze er afstapte...

Dus de opmerking dat je die 7 minuten best vol kunt houden vind ik makkelijk gemaakt door mensen die dat inderdaad zelf wel kunnen, maar we zijn niet allemaal hetzelfde en medisch gezien is het niet verstandig op het heetst van de dag je in te spannen, en zeker niet in warm tenue...

Afmelden kan alleen als je bereid bent op te draaien voor de kosten/boete, wel een beetje sneu geld hoor... En niet leuk voor de andere deelnemers.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:20

Er is niets mis met de "zomertenue-regeling". Al bleek ook afgelopen zondag weer dat een groot aantal deelnemers dan niet weet wat dat inhoudt. Kleur, lengte van de mouw etc. Ik ben ook van mening dat je met de proef gewoon je jasje aan moet doet. Als je er niet tegen kunt moet je gewoon niet op zo'n warme dag starten. Wat te denken van de paarden die voor en na hun proef in de trailer staan... en dan meestal niet in de schaduw... da's pas warm!

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:06

Ik heb altijd mijn jasje aan, hoeveel graden het ook is.
Ook met losrijden, het maakt niet uit.
Ik heb gewoon een tik, iedereen rijd in een blousje ik nog steeds in mijn jasje. Tong uitsteken

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:11

oosterhoff schreef:
Bij 20 graden, Ik zweet me dan al kapot
Bij 25 graden,
Bij 30 graden, Prima ik ben echt veel mooier met een jasje aan.

Ik vind een zomertenue net zo mooi als met jasje.
Jasje is veel mooier
Jasje is mooi maar liever wat sportievers

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:25

robinbeekink schreef:
Ik heb altijd mijn jasje aan, hoeveel graden het ook is.
Ook met losrijden, het maakt niet uit.
Ik heb gewoon een tik, iedereen rijd in een blousje ik nog steeds in mijn jasje. Tong uitsteken

Haha, dat zag ik tijd geleden een keer ja, Clown
Iedereen reed bijna met blouse en jij met een jasje Tong uitsteken

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:23

oosterhoff schreef:

Bij 20 graden, Ik zweet me dan al kapot
Bij 25 graden,
Bij 30 graden, Prima ik ben echt veel mooier met een jasje aan.

Ik vind een zomertenue net zo mooi als met jasje.
Jasje is veel mooier
Jasje is mooi maar liever wat sportievers

Ik had zondag op het heetst van de dag wedstrijd, en dan ook nog binnen losrijden.... Iedereen was in zomertenue (logisch) maar het irriteerde mij mateloos dat de jury de reglementen niet kent !!! volgens de jury mag korte mouw niet, nou er staat toch écht in de reglementen dat het wel mag !!!! Ik kreeg dus een 4 voor de verzorging omdat ik met korte mouw startte, met als commentaar 'zomertenue is enkel toegestaan met lange mouw' .... helaas was de jury al gevlogen !!

Tuurlijk is jasje mooier, maar met die hitte gaat het even niet om het mooi zitten wezen, dan maar een keertje niet mooi, gaat toch om hoe je je paard rijdt?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:36

shaolanneke schreef:
Ik had zondag op het heetst van de dag wedstrijd, en dan ook nog binnen losrijden.... Iedereen was in zomertenue (logisch) maar het irriteerde mij mateloos dat de jury de reglementen niet kent !!! volgens de jury mag korte mouw niet, nou er staat toch écht in de reglementen dat het wel mag !!!! Ik kreeg dus een 4 voor de verzorging omdat ik met korte mouw startte, met als commentaar 'zomertenue is enkel toegestaan met lange mouw' .... helaas was de jury al gevlogen !!

Ik zou protest aangetekend hebben, al was het daar eigenlijk te warm voor Clown Ten eerste hoort de jury de reglementen te kennen, ten tweede horen ze(ook met warm weer) nog een bepaalde tijd na de uitslag aanwezig te zijn toch Verward

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:39

Dat laatste klopt wel, maar ik ben ook vaak sneller weg hoor... kan in de meeste gevallen niet zeggen dat het zo'n gezellige boel is op het wedstrijdsecretariaat. Bovendien ben je na 4 uur proefjes kijken wel een beetje klaar met het wedstrijdgebeuren.

In dit geval is die 4 dus niet terecht. Sterker nog, de jury had je moeten uitsluiten wegens het onreglementair starten.... hahaha... dan had de jury een probleem want je hebt gelijk hoor: in zomertenue is een korte mouw wél toegestaan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:47

Ik weet ook wel dat ze vaak niet blijven hoor GeJe, maar het zou eigenlijk wel moeten. En als er dan fouten gemaakt zijn(en eigenlijk ook nog een dubbele fout Clown ) dan is het toch rot als de jury er niet meer is, zeker als het je een winstpunt scheelt.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:55

Ik vind dat je bij 25 graden en warmer het zelf maar moet beslissen!

Zelf vindt ik idd jasje netter, maar zoals afgelopen zondag moest ik rijden om 1 uur en half 2 en om kwart over 3 en kwart voor 4

4 proeven, nou dan ben ik maar wat blij dat ik in zomertenue mag rijden.. anders overleef ik het niet Clown Knipoog

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:03

ik heb mn brief ook al naar de KNHS gepost, er is niets meer aan te doen maar toch.... vond het gewoon zó belachelijk !!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:04

Bij 30 graden of hoger (of als het boven de 25 en erg benauwd is) mag het jasje van mij aan zijn hanger blijven hoor.
Ik wilde afgelopen zondag mijn zusje mijn nieuwe jasje laten zien en plakte gewoonweg aan de binnenvoering vast. Juk.
Het is wat mij betreft ook paardensport en daar hoort geen dikke jas bij met dat soort weer.

Ik heb altijd al knallende koppijn als ik alleen die cap al een uur heb opgehad. Laat staan als ik daar ook nog eens een jasje bij aan moet met dat weer.

Voor mijn paard pas ik het geheel ook aan. Korter losrijden, meer stappen en even tussen zijn benen koelen met een natte spons.