Wat vergelijken we met wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat willen we met wedstrijden vooral bepalen?

de kwaliteit van de ruiters
1 (2%)
de kwaliteit van de paarden
3 (8%)
de kwaliteit van de combinatie
31 (88%)

Totaal aantal stemmen: 35

Apple

Re: Wat vergelijken we met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:31

Ik heb ook liever een winstpunt en geen prijs dan een eerste plek en een 154 Haha!.

Het maakt ook wel degelijk uit wat je kwalificatie als ruiter is. Stel dat ik een paard wil verkopen, maar die eerst nog een betere klassering op wedstrijd wil laten halen. Dan zal ik dat paard eerder naar een Z ruiter brengen dan naar een ruiter die in de L bezig is.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:34

runningkawa schreef:
Als je snapt wat ik bedoel met mijn vage uitleg Lachen

Ik denk het wel. Dit zou de uitslag zijn van een vreemde Z-dressuur wedstrijd:

1. Anky-Salinero
2. Anky-Kawa
3. RK-Kawa
4. RK-Salinero

Toch?
Dan heeft toch de betere ruiter een grotere invloed op de uitslag dan het betere paard Verward Knipoog Haha!

Jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:38

Dat ligt eraan, liever aan een talentvolle ruiter die L rijdt maar in combi met mijn paard snel naar het Z kan komen, dan een ruiter die er 20 jaar over heeft gedaan om naar het Z te komen.

Het maakt toch ook niet uit of ik Z ben met een nieuw paard zal ik altijd weer in de B / of L1 moeten beginnen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:39

Jones schreef:
Ja kan jij me nog een ander doel geven???

Het meten van je rijtechnisch kunnen met collegaruiters? Da's toch het idee van 'n wedstrijd.
Jij benaderd het dus eigelijk meer als een beoordeling, een soort examen? Dat is zeker wel een benadering die velen zullen hebben, inderdaad.
Dan zou dus het echte wedstrijdelement pas spelen bij grotere wedstrijden, concoursen e.d. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:39

Met kawa reed ik meer dan 135 Tong uitsteken (en was niet eens in Z aan het denken, maar lager)
En of Anky-Salinero nu hoger eindigd als RK-Kawa, dat betwijfel ik toch hoor Lachen;) Clown

Maar ik denk dat een goede ruiter zeker wel het 1 en ander uit een paard kan toveren.
Wat een slechte ruiter niet kan, ook niet bij een goed paard.
Daar zijn die goede paarden vaak ook net te slim voor, dat lukt een paar keer, maar dan heb je het nakijken denk ik.

En met 2x Z mag je geen b meer

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:40

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een dergelijke wedstrijd en hoe de uitslag er dan uit ziet. Aardig experiment.

Immers: RK en Kawa vormen al jaren een combinatie en voelen elkaar goed aan. Het zou dus ook zomaar:

1. Anky- Salinero
2. RK - Kawa
3. Anky - Kawa
4. RK - Salinero

kunnen zijn.

(tenzij Kawa een maand in training gaat bij Anky, dan zou de uitslag zoals QQQQ voorstelt waarschijnlijker zijn Haha!).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:42

Jones schreef:
Het maakt toch ook niet uit of ik Z ben met een nieuw paard zal ik altijd weer in de B / of L1 moeten beginnen.

Tenzij je een paard koopt dat zelf ook hoger geklasseerd is Pling.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:44

Body protector aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:44

Ik wil het experiment wel aangaan Tong uitsteken
Wie stelt het aan Anky voor Haha!

Bellen jullie de ziekenauto vast voordat ik op Salinero stap Haha!

Jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:47

Voor mij is dat niet het doel van een wedstrijd, voor mij is het doel van een wedstrijd een winstpunt halen.

Kampioenschappen rijden, dat is een wedstrijd. Maar een gewone huis- tuin- en keuken wedstrijd is voor mij geen wedstrijd

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:48

Jones schreef:
een gewone huis- tuin- en keuken wedstrijd

Dat zal me 'n zooitje geven.... Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:50

wedstrijd is voor mij meer dan alleen die wp
Idd het meten of je trainingen ook echt nut hebben Tong uitsteken
Kijken hoe je rijd tegenover andere deelnemeers en vooral ook de gezelligheid.

Ik denk wel dat we hier het voordeel hebben, veel deelnemers te hebben, dus niet zoals je in veel regio's tegen altijd dezelfde 10 moet. Want met een beetje pech weet je bijvoorbaat de uitslag, of het paard moet ineens de kuren hebben Lachen

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:59

ik vind dat jury's de combinatie moeten beoordelen. Ze moeten beoordelen wat ze zien en niet wat ze weten van de kwaliteiten van de ruiter en de paarden. (b.v Z paard of Grand prix amazone) Ik weet dat het lang niet altijd zo gaat. Als ik moet jureren kijk ik na hoe de ruiter of amazone het paard dressuurmatig voor elkaar heeft. Okee ik ben wel eens met dat een paard met veel kwaliteit makkelijker is voor oefeningen als uitgestrekte stap, draf en galop. Toch als ik iemand in de ring krijg met een geweldig goed paard maar niet goed dressuurmatig rijd, dan krijgt ze echt niet veel punten. Heb ook vaak paarden in de ring met mindere kwaliteiten maar waarvan de amazone gewoon heel netjes rijden, dan vind ik dat dus veel beter en krijgen die meer punten.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:02

romygic schreef:
ik vind dat jury's de combinatie moeten beoordelen. Ze moeten beoordelen wat ze zien en niet wat ze weten van de kwaliteiten van de ruiter en de paarden. (b.v Z paard of Grand prix amazone) Ik weet dat het lang niet altijd zo gaat. Als ik moet jureren kijk ik na hoe de ruiter of amazone het paard dressuurmatig voor elkaar heeft. Okee ik ben wel eens met dat een paard met veel kwaliteit makkelijker is voor oefeningen als uitgestrekte stap, draf en galop. Toch als ik iemand in de ring krijg met een geweldig goed paard maar niet goed dressuurmatig rijd, dan krijgt ze echt niet veel punten. Heb ook vaak paarden in de ring met mindere kwaliteiten maar waarvan de amazone gewoon heel netjes rijden, dan vind ik dat dus veel beter en krijgen die meer punten.

Spreek je jezelf nu niet tegen?
Jij lijkt vooral punten te geven op basis van de kwaliteiten van de ruiter. Of snap ik jouw verhaal nu verkeerd??

Jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:02

dat van die training dat snap ik!! En de gezelligheid ook, maar waarom zou ik mij moeten meten met andere deelnemers, ik weet heus wel dat er honderden andere zijn die beter zijn dan ik Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Jones op 13-06-05 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:04

Jones schreef:
dat van die training dat snap ik!! En de gezelligheid ook, maar waarom zou ik mij moeten meten met andere deelnemers, ik weet heus wel dat er honderden andere zijn die beter zijn dan ik p)

Het principe van wedstrijden in het algemeen snap jij dus niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:04

Dat meten doe ik voor mezelf.
Ik wilde graag zo rijden dat ik voor het midden eindig (is het niet zo niks aan de hand hoor)
Dan vind ik dat ik het goed gedaan heb en dat mijn trainingen goed genoeg zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:08

romygic, dat bericht snap ik ook niet helemaal.

Wat vind jij eigenlijk Q?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:12

runningkawa schreef:
Dat meten doe ik voor mezelf.
Ik wilde graag zo rijden dat ik voor het midden eindig (is het niet zo niks aan de hand hoor)
Dan vind ik dat ik het goed gedaan heb en dat mijn trainingen goed genoeg zijn

Da's een gezonde instelling Ja
Jij zal er dus niet mee zitten als iemand die duidelijk minder goed rijdt dan jijzelf, maar het geluk heeft om op een erg goed paard te zitten 3 wp's krijgt en jij maar één (of geeneen... Verdrietig )?

Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om - zeker in de lagere klasses - vooral de ruiterkwaliteiten te beoordelen. Daarmee zou je ook een goed signaal kunnen geven naar de ruiters, die nu wellicht minder snel oefeningen met hun paard gaan doen, die het paard misschien wel kan, maar waar zij zelf nog lang niet aan toe zijn.
(niet dat ik de illusie heb dat dit echt zal werken: kijk maar naar het aantal mensen die op een paard dat er nog niet aan toe is, oefeningen proberen waar ze zelf OOK nog niet aan toe zijn [en dan het paard vervloeken, uiteraard....])

Jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:13

Voor mij is dat het kwalificeren van het paard, maar zo kunnen we nog wel uren doorgaan, maar we hebben gewoon allebei een andere visie!! Hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:14

Als je voor de verkoop rijd, is kwalificeren en laten zien van het paard erg belangrijk Ja

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:15

Jones schreef:
Voor mij is dat het kwalificeren van het paard, maar zo kunnen we nog wel uren doorgaan, maar we hebben gewoon allebei een andere visie!! Hihi.

Ik bedoel: Het principe van bijv. een tenniswedstrijd snap jij ook niet?

Jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:21

Ja tuurlijk snap ik dat wel maar dat is toch niet met paardrijden, ik bedoel dat is een echt competetieve (of zoiets) sport. Daar gaat het er om wie de beste is. Net als met voetbal, honkbal, noem maar op.

Dat vind ik met paardrijden namelijk niet, het is leuk als je wint, maar niet het belangrijkste. Voor mij is het belangrijk als ik en mijn paard door een goede samenwerking een winstpunt (of er naar op weg zijn) halen. Een wedstrijd is voor mij meer een bevestiging dat ik de goede kant op ga.
Laatst bijgewerkt door Jones op 13-06-05 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:21

Citaat:
Da's een gezonde instelling
Jij zal er dus niet mee zitten als iemand die duidelijk minder goed rijdt dan jijzelf, maar het geluk heeft om op een erg goed paard te zitten 3 wp's krijgt en jij maar één (of geeneen... )?

Geef eerlijk toe dat ik het dan wel een vervloek de loterij niet gewonnen te hebben Tong uitsteken

Maar zolang die mensen eerlijk rijden naar hun paard toe en geen capsonens hebben, vind ik het best.
Want die laat simpelweg dan een betere proef zien dan ik. En verdient dan ook een hogere plek.

En ja, ik moet voor mijn idee 100 % goed rijden voor een wp
en met een megapaard, kun je wel eens een steekje laten vallen, die haalt die 8 op 2x middendraf wel op. (als voorbeeldje)

Het enige waar ik een hekel aan heb, dat boven mij, of wie dan ook eindigen, zijn de oneerlijke ruiters naar het paard toe.
En maar trekken schoppen en meppen en dan schjijnheilig braaf de proef in...

En de jury's die niet zien of een paard in 2 stukken loopt en alleen maar letten op het loodlijntje
Of die achterhand in tokio zit en het front er in gehesen is en de rug aan de grond hangt niet zien.
want dat plaatje en die stekerige middendraf lijkt mooi Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:22

Toen ik voor een handelsstal reed, was klassering ook belangrijk.
Paard gaat simpelweg voor meer de deur uit als hij punten heeft.