raar commentaar van jury!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: raar commentaar van jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:41

oosterhoff schreef:
over die martingaal stopper: dat heeft een jaar of twee geleden in de p&s gestaan. en als het daar in heeft gestaan dan had je dat moeten weten en dan wist je ook dat je daar 1 punt aftrek voor krijgt. (zo ziet de knhs het). Zeker niet elke jury weet dat en denk ook dat het merendeel van de ruiters het niet weet. Iedereen die ik het verteld gelooft mij niet maar het is toch echt zo.

Ik zou de naam van de jury wel willen weten die dit heeft gemeld. Zou je mij die kunnen pben

Tja dat kunnen ze er twee jaar terug wel hebben in gezet. Ik rijd bv pas 1,5 jaar wedstrijd en heb dat dus nooit gelezen. Ik heb ook in de B en L geregeld commentaar gehad dat mijn paard een extra riempje had aan zijn zadel. (extra singel aan zweetblad). Daar werd ik ook helemaal simpel van soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:18

Juco schreef:
Een vriend die niets van paarden wist dacht dat ik erg boos zou worden op de jury toe er op coupon stond: paard spoort niet....... Haha! Haha! Haha! Haha!

Hahahahaha! Sorry hoor, maar die vind ik wel erg grappig!! Haha!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:27

Ik heb gladde teugels, en daar zitten dus gewoon knevels aan. Heb er ook nog nooit eerder van gehoord dat dat niet zou mogen Verward Ach ja, weer wat nieuws geleerd! Dromen Wel onhandig idd, als je steeds je teugels of knevels zou moeten verwisselen, als je ze met springen wel gebruikt. Heb er zelf geen last van, dus misschien moet ik ze er maar eens afhalen dan...

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:34

ik wist dat ook niet dus haal ze er ook even af, ik rij nog maar in de B maar altijd handig als je dan toch een puntje meer krijgt..

ik had een keer op mijn coupon staartwortel staan, terwijl ik met inrijden nog complimenten kreeg van mensen dat mijn paard zijn staart zo mooi was ingevlochten.... Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:51

oosterhoff" ]
over die martingaal stopper: dat heeft een jaar of twee geleden in de p&s gestaan. en als het daar in heeft gestaan dan had je dat moeten weten en dan wist je ook dat je daar 1 punt aftrek voor krijgt. (zo ziet de knhs het). Zeker niet elke jury weet dat en denk ook dat het merendeel van de ruiters het niet weet. Iedereen die ik het verteld gelooft mij niet maar het is toch echt zo.
[/quote]

Dit is het enige dat ik kan vinden over teugels in het disciplinereglement per 1-4-2003. En in de aanvullingen per 1-4-2004 en 1-4-2005 staat er ook niets over teugels vermeld.

[quote="disciplinereglement dressuur schreef:
Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén
enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan.
De enkele of dubbele teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.

Hieruit kan ik niet opmaken dat je dus niet met martingaalstoppers aan je teugels mag rijden, in welke klasse dan ook. Volgens mij mag je er dus best wel mee rijden, alleen kan het misschien zo zijn dat een bepaalde jury het minder mooi vindt met die knevels eraan.

Zoiets zou ook kunnen met handschoenen. In het reglement staat geen kleur voorgeschreven, dus als je wil, kun je met rode handschoenen de ring in. Ik kan me voorstellen dat een jury dat toch niet mooi vind en je een punt minder geeft, omdat het niet staat bij een witte broek en zwart of blauw jasje.

Als dit daadwerkelijk 2 jaar geleden de P&S heeft gestaan mbt reglementswijzigingen, dan moet het ook in de (gewijzigde) reglementen terug zijn te vinden. Anders is het voor mensen die later pas hun startkaart aanvragen en dus de betreffende P&S nooit gelezen hebben, niet na te gaan wat er wel en niet mag.
Vandaar dat ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met punten aftrek. Op mijn protocol heeft die opmerking iig nooit gestaan, ik heb er toevallig ooit één jury over gehoord. Die gaf nl meestal een 7, alleen als er een combinatie erg positief opviel, wilde ze wel eens een 8 geven, maar voor die 8 waren bij deze combinatie een paar dingen niet in orde, waaronder de knevels, en nog iets, maar dat ben ik alweer vergeten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:55

Ik was afgelopen vrijdag op viertalwedstrijd. Ze reden de verkeerde proef. Het was een M paarden viertal. ze moesten de Z proef van de pony's rijden ipv de M proef van de paarden. Ook dit staat niet in de regelementen en heeft wel in paard en sport gestaan deze regels zijn dan dus geldig. Ook zij zijn dit jaar voor het eerst aan het viertallen en hebben dit punt dat ook niet gezien in de paard en sport. De jury is er soepel mee omgegaan maar het was wel fout wat ze deden.