Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hmmm schreef:Ik vind ook dat een winstpunt niet moet afhangen van de verzorging.
Maar even off-topic over die 10, ik heb er ook wel eens een gekregen, voor het halsstrekken.
Samo schreef:Van mij mogen ze dat onderdeel wel weglaten, ik bedoel, dan krijg je een bijv. een 10 voor de verzorging en dan heb je je winstpunt behaald door die 10, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Ik vind niet dat je winstpunt moet afhangen van je punten voor de verzorging.
Fitzroy schreef:Ik geef nooit tienen voor de verzorging. Want wat is perfect? Stel er steekt wat haar onder je cap vandaan: dan ben je al geen 10 meer waard.
Of een voetje is net niet wit, dag 10. Kortom, ik denk niet dat er perfecte verzorging bestaat.
Bovendien zoals hierboven al gezegd is, ik weet als jurylid nooit wie er uren heeft staan poetsen en wie niet. Dat kan ik niet zien. Misschien heeft iemand wel uren staan poetsen en is paard op het voorterrein onderuit gegaan: moet ik dan ineens een lager cijfer geven?
Nee dus, bij mij is de verzorging gewoon standaard. Een superwitte schimmel kan wel op een hoger punt rekenen. Die mensen hebben gewoon heel veel werk.
oosterhoff schreef:Fitzroy schreef:Ik geef nooit tienen voor de verzorging. Want wat is perfect? Stel er steekt wat haar onder je cap vandaan: dan ben je al geen 10 meer waard.
Of een voetje is net niet wit, dag 10. Kortom, ik denk niet dat er perfecte verzorging bestaat.
Bovendien zoals hierboven al gezegd is, ik weet als jurylid nooit wie er uren heeft staan poetsen en wie niet. Dat kan ik niet zien. Misschien heeft iemand wel uren staan poetsen en is paard op het voorterrein onderuit gegaan: moet ik dan ineens een lager cijfer geven?
Nee dus, bij mij is de verzorging gewoon standaard. Een superwitte schimmel kan wel op een hoger punt rekenen. Die mensen hebben gewoon heel veel werk.
Dat je een schimmel makkelijker hoge punten geeft vind ik niet terecht. je schimmel wassen is net zo veel werk als het wassen van je vos/bruine of zwarte.
Wat leer je hier nou over op jury cursus? Ik neem toch aan dat er een definitie is voor een 1 voor verzorging en voor een 10 voor verzorging?
Fitzroy schreef:Overigens, op jurycursus heb ik geleerd dat een 7 wel genoeg is voor degenen die dat willen weten.
*volcano* schreef:Zo heb ik de 'pech' dat mijn andere palomino een vlek op zn kont heeft zitten die verdacht veel lijkt op een mislukte poging van een weggepoetste mestvlek, maar die vlek zit gewoon in zn vachtKun je poetsen en wassen tot je een ons weegt maar die vlek krijg je nooit weg. Overigens is die nog niet beleerd (is net 3) en niet uitgebracht op wedstrijden dus nog nooit commentaar op gehad
Fitzroy schreef:Overigens, op jurycursus heb ik geleerd dat een 7 wel genoeg is voor degenen die dat willen weten.
Fitzroy schreef:Ja hoor, ik kan het ook onderbouwen. Een 7 compenseert precies een 5. Het moest volgens de cursusleider niet zo zijn dat je rijtechnische onvoldoendes erg gaat compenseren met de verzorging.