Selecties & kringkampioenschap utrecht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

Re: Selecties & kringkampioenschap utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:29

missmuts schreef:
anydale schreef:
Ja ik zit dus in kring West..
Maar wat ik nou zo raar vind is dat ze de regiokampioenschappen middenin Augustus doen. Ze weten best dat Utrecht dit jaar heel laat vakantie heeft. Ik ben dan dus op vakantie.. Boos! Dus Het blijft alleen bij de twee selecties voor mij..

Er heeft een aantal weken geleden een stukje in de P&S gestaan, dat je verplicht bent de Regiokampioenschappen te rijden als je je geselecteerd hebt. Dat risico loop je dus als je met de selecties meedoet. Dus als je nu al weet dat je de RK niet kunt rijden, dan zou ik niet meedoen met de selecties

Vorig jaar bleek ik me geselecteerd te hebben in de M2. Ik had dat niet verwacht en was dus ondertussen al overgestapt naar de volgende klasse. Daar was men (terecht) niet blij mee. Ik voelde me door het stukje in de P&S meteen aangesproken Bloos

Ik had me van de winter ook geselecteerd met allebei. Toen ik de 1e selectie met rozemarein opgaf, wist ik niet of ik de kampioenschappen kon starten, omdat Rozemarein drachtig was, en ik dus niet wist tot hoelang het rijden zou gaan. Ik heb maar 1 selectie meegereden en uiteindelijk ben ik toch 2e van de kring geworden en had me dus geselecteerd. Mijn startkaart werd opgezegd(wordt als het goed is van de zomer weer aangevraagd) en ik kon dus niet meedoen aan de regiokampioenschappen. En ik was echt niet verplicht om mee te doen hoor. Ze hebben me op de startlijst gezet, toen heb ik gebeld en het uitgelegd en heb uiteindelijk ook geen startgeld hoeven te betalen(ook omdat ik me niet had opgegeven)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:12

[/quote]

Er heeft een aantal weken geleden een stukje in de P&S gestaan, dat je verplicht bent de Regiokampioenschappen te rijden als je je geselecteerd hebt. Dat risico loop je dus als je met de selecties meedoet. Dus als je nu al weet dat je de RK niet kunt rijden, dan zou ik niet meedoen met de selecties

[/quote]

Ik had me vorig jaar ook geselecteerd voor de Regiokampioenschappen, maar ging er eigenlijk naar mijn eerste selectiewedstrijd niet vanuit dat ik nog mocht gaan, had dus vakantie geboekt. Heb keurig een mailtje gestuurd dat ik op vakantie ging. Was helemaal geen probleem. Maar was het niet zo dat als je je plaats voor de Nederlandse dat je dan verplicht bent om te gaan????

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:22

Hmm.. ik kan het stukje niet meer vinden (bewaar P&S nooit), maar volgens mij ging het echt over kk --> rk.

Ik heb trouwens ook zonder problemen kunnen afmelden. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze de regel stellen als nu al blijkt dat er 3 bokkers niet mee hebben gedaan Haha!. Waarom zou je meedoen aan selecties als je bij voorbaat weet dat je de kampioenschappen niet gaat rijden?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:50

Heb de P&S erbij gezocht: Wanneer een ruiter of amazone op een regiokampioenschap start en zich voor deelname aan het KNHS Kampioenschap selecteert, zal hij/zij die regio ook daadwerkelijk moeten vertegenwoordigen op het KNHS kampioenschap. Het is zelfs zo, dat ruiters en amazones die afgevaardigd worden naar de KNHS Kampioenschappen een startverbod hebben voor andere wedstrijden die op dezelfde dag worden verreden. Immers, wie A zegt, moet ook B zeggen. Of andere de kans geven om wel op dat kampioenschap te rijden. De KNHS gaat hier de komende tijd meer aandacht aan besteden, zodat de kwaliteit van de kampioenschappen gehandhaafd blijft.

Misschien moet de KNHS dan ook eens kijken om regiokampioenschappen buiten het vakantieseizoen te houden (laatste weekend van augustus). Dit jaar houd ik er wel rekening mee maar het valt wel midden in mijn 3 weken vakantieperiode....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:00

OK, ik heb het verkeerd onthouden Vriendjes zijn?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:10

Geeft niet. Af en toe zie ik door de bomen het bos ook niet meer. Elke 2 weken staan er wel weer nw. regeltjes, wijzigingen etc. in P&S.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:49

Javelin schreef:
Heb de P&S erbij gezocht: Wanneer een ruiter of amazone op een regiokampioenschap start en zich voor deelname aan het KNHS Kampioenschap selecteert, zal hij/zij die regio ook daadwerkelijk moeten vertegenwoordigen op het KNHS kampioenschap. Het is zelfs zo, dat ruiters en amazones die afgevaardigd worden naar de KNHS Kampioenschappen een startverbod hebben voor andere wedstrijden die op dezelfde dag worden verreden. Immers, wie A zegt, moet ook B zeggen. Of andere de kans geven om wel op dat kampioenschap te rijden. De KNHS gaat hier de komende tijd meer aandacht aan besteden, zodat de kwaliteit van de kampioenschappen gehandhaafd blijft.

Misschien moet de KNHS dan ook eens kijken om regiokampioenschappen buiten het vakantieseizoen te houden (laatste weekend van augustus). Dit jaar houd ik er wel rekening mee maar het valt wel midden in mijn 3 weken vakantieperiode....

Dus het gaat hier om de afvaardiging naar het NK? Daar moet je verplicht starten dus. Nouja ik ga gewoon de twee selecties rijden en dan mail ik wel dat ik tijdensde regio op vakantie ben (als ik me dan selecteer kan mijn plaats dus naar een ander)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:32

Bij Gunterstein zijn er ook selectiewedstrijden. Je moet dan wel een S op je startcoupon zetten. Doe je dat niet dan ding je ook niet mee voor de kampioenschappen. Misschien is dat dan een optie als je nu al weet dat je niet naar de regionale wil.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:12

Javelin schreef:
Bij Gunterstein zijn er ook selectiewedstrijden. Je moet dan wel een S op je startcoupon zetten. Doe je dat niet dan ding je ook niet mee voor de kampioenschappen. Misschien is dat dan een optie als je nu al weet dat je niet naar de regionale wil.

Ja dat had ik toen allang opgestuurd Bloos
Maar ik bel ze wel even, of ik stuur een mailtje