Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miesie schreef:Maar ik vroeg dus om advies en als jij een beter advies voor me hebt, hoor ik die graag
schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft. Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Daarnaast zal een paard je blijven uit proberen (op welke manier dan ook) om te zien of de mens in het paard zn ogen nog wel voldoet aan de eisen die hij stelt aan zijn leider.
schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft.
Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Daarnaast zal een paard je blijven uit proberen (op welke manier dan ook) om te zien of de mens in het paard zn ogen nog wel voldoet aan de eisen die hij stelt aan zijn leider.
KarinvdM schreef:Respect krijg je zeker niet als je je paard een loopje met je laat nemen...
KarinvdM schreef:schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft. Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Respect krijg je zeker niet als je je paard een loopje met je laat nemen...
Sterre schreef:schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft.
Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Ben het met bovenstaande ten dele wel eens maar ... op het moment dat een van mijn paarden mij uitprobeerd, ben ik degene die zegt "tot hier en niet verder!"
Op het moment dat mijn paard iets niet doet wat hij overduidelijk wel kan, maar er geen zin in heeft, stelt hij op dat ogenblik mijn kwaliteiten als leider in vraag. Ik los het op, door hem meer been te geven, mijn zweep als drijvende/corrigerende hulp in te zetten. Dit onder het motto
zo weinig als mogelijk, zoveel als nodig!
Sterre schreef:Als mijn paard op "licht" aandringen van mijn kant niet datgene doet wat ik van hem verlang, moet ik dus blijkbaar duidelijker worden in mijn aanwijzingen.
Daarbij: ik kan toch moeilijk iedere keer (tijdens een proef oid) afstappen en grondwerk met mijn paard gaan doen, om de rangorde weer duidelijk te maken!
schaapjuh schreef:Jij lost het op/corrigeerd het zónder het paard op zn flikker te geven, althans dat maak ik er van op uit je berichtjeIk reageerde omdat zowat iedereen reageerde dat het paard van de TS op zn flikker moest krijgen, dat is iets héél anders dan de manier waarop jij het oplost
Citaat:Als een paard elke keer zoals bij de TS dit doet, dan is er al een tijdje iets loos aan de relatie tussen paard en ruiter en
los je dat niet tijdens de proef op maar thuis,
dus gewoon een tijdje niet starten.
Sullie97 schreef:Maar je moet ze af en toe wel duidelijk maken wie het voor het zeggen heeft! Bij paardrijden hoort straffen en belonen. Het is niet de bedoeling dat ze (figuurlijk) over je heen gaan lopen, ze moeten luisteren naar wat jij wilt.
miesie schreef:Ik heb 5 juni weer wedstrijd (thuis) dus dan even kijken hoe ze doet en anders toch even aanpakken..
miesie schreef:Ja, dat laat ik zeker weten! Helaas is het thuis meestal nog erger...
Ik heb pas 3 keer een uitwedstrijd gehad hoor, maar de eerste keer ging het niet omdat die bak echt veeel te zwaar was en de 2e keer liep ze best goed, maar toen was het rond de 25 graden ofzo (toen had ik 161 en 162 punten) en de laatste keer uit 152 en 158..
Ik heb uit eigenlijk de hoogste punten gehaald..
Cadish schreef:[edit]
Wat zouden je ouders eigenlijk (moeten) doen zodra je geen zin hebt in huiswerk maken? Juist, zorgen dat je dat wel doet.
En wat doe je als je geen zin hebt in springen terwijl je instructeur erop staat dat je dat doet? Ja, dan ga je springen. En als je niet oplet en je leraar er iets van zegt? Dan ga je denk ik niet door met niet - opletten.
En voor die mensen heb je meestal wel respect.
schaapjuh schreef:miesie schreef:Ja, dat laat ik zeker weten! Helaas is het thuis meestal nog erger...
Ik heb pas 3 keer een uitwedstrijd gehad hoor, maar de eerste keer ging het niet omdat die bak echt veeel te zwaar was en de 2e keer liep ze best goed, maar toen was het rond de 25 graden ofzo (toen had ik 161 en 162 punten) en de laatste keer uit 152 en 158..
Ik heb uit eigenlijk de hoogste punten gehaald..
Sorry maar waar klaag je nou eigenlijk over dan..?
Je heb pas 3 wedstrijden gereden met bij de eerste 2 keer een redelijk goede reden dat je paard 'stil' valt (zware bak, warm weer). Dan weet je infeite zelf de oorzaak van het probleem! Toch? 2e & 3e wedstrijd mooie punten, dus zo 'dood' valt ie niet. Waar hebben we het dan nog over?
Shannay schreef:schaapjuh schreef:Sorry maar waar klaag je nou eigenlijk over dan..?
Je heb pas 3 wedstrijden gereden met bij de eerste 2 keer een redelijk goede reden dat je paard 'stil' valt (zware bak, warm weer). Dan weet je infeite zelf de oorzaak van het probleem! Toch? 2e & 3e wedstrijd mooie punten, dus zo 'dood' valt ie niet. Waar hebben we het dan nog over?
Als jij zo je punten binnen wilt halen met een niet lekker gevoel, sorry maar wat rij je dan nog voor? Je rijd toch om een paard te verbeteren en te leren, niet om een poedersuiker te hebben en dan toch de punten te rijden. Zo zul je er een plezier van hebben.
Je loopt wel van daken en huizen te schreeuwen dat je een paard niet op zijn donder mag geven, maar ze mag ook niet klagen want ze haalt gewoon haar punten. Als ik lekker rij en ik heb slechte punten, denk ik bij mezelf, ik heb lekker gereden daar gaat het om. Daar gaat het bij iedere ruiter toch om. Het is geen rijbewijs die je even haalt!
Waar heb jij het nou eigenlijk nog over, ken je de pony, heb je pony weleens met wedstrijden meegemaakt?
Je bent wel erg peper en zout!