Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft. Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Daarnaast zal een paard je blijven uit proberen (op welke manier dan ook) om te zien of de mens in het paard zn ogen nog wel voldoet aan de eisen die hij stelt aan zijn leider.
schaapjuh schreef:Luisteren? Een paard zal alleen luisteren als hij respect voor je heeft.
Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen.
Daarnaast zal een paard je blijven uit proberen (op welke manier dan ook) om te zien of de mens in het paard zn ogen nog wel voldoet aan de eisen die hij stelt aan zijn leider.
!KarinvdM schreef:Respect krijg je zeker niet als je je paard een loopje met je laat nemen...
. schaapjuh schreef:Jij lost het op/corrigeerd het zónder het paard op zn flikker te geven, althans dat maak ik er van op uit je berichtjeIk reageerde omdat zowat iedereen reageerde dat het paard van de TS op zn flikker moest krijgen, dat is iets héél anders dan de manier waarop jij het oplost
. Ben het wel met je eens, dat het niet moet uitlopen in een doelloos "afraggen"
.Citaat:Als een paard elke keer zoals bij de TS dit doet, dan is er al een tijdje iets loos aan de relatie tussen paard en ruiter en
los je dat niet tijdens de proef op maar thuis,
dus gewoon een tijdje niet starten.
.
! Sullie97 schreef:Maar je moet ze af en toe wel duidelijk maken wie het voor het zeggen heeft! Bij paardrijden hoort straffen en belonen. Het is niet de bedoeling dat ze (figuurlijk) over je heen gaan lopen, ze moeten luisteren naar wat jij wilt.
miesie schreef:Ik heb 5 juni weer wedstrijd (thuis) dus dan even kijken hoe ze doet en anders toch even aanpakken..
?!
. Het werkt misschien bij jou paard zo dat wanneer hij respect voor je heeft dat hij dan alles voor je doet, maar dat doen andere paarden niet hoor.
. schaapjuh schreef:miesie schreef:Ja, dat laat ik zeker weten! Helaas is het thuis meestal nog erger...
Ik heb pas 3 keer een uitwedstrijd gehad hoor, maar de eerste keer ging het niet omdat die bak echt veeel te zwaar was en de 2e keer liep ze best goed, maar toen was het rond de 25 graden ofzo (toen had ik 161 en 162 punten) en de laatste keer uit 152 en 158..
Ik heb uit eigenlijk de hoogste punten gehaald..
Sorry maar waar klaag je nou eigenlijk over dan..?
Je heb pas 3 wedstrijden gereden met bij de eerste 2 keer een redelijk goede reden dat je paard 'stil' valt (zware bak, warm weer). Dan weet je infeite zelf de oorzaak van het probleem! Toch? 2e & 3e wedstrijd mooie punten, dus zo 'dood' valt ie niet. Waar hebben we het dan nog over?
)
bedacht . Ik zorg ervoor dat ik op tijd ben en poot mijn paard gewoon ergens neer in de buurt van de ring en de lorijbak. Ik laat hem een kwartier gapen en ga dan pas losrijden. Als hij iets namelijk rustig heeft kunnen bekijken gaat hij ook over langs (op buitenritten).