jasje dressuur, mag dit: ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

Re: jasje dressuur, mag dit: ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:30

Ik wou eigenlijk een paars jasje gaan kopen met gele stippen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:18

Staat er nou echt dat het een effen kleur moet zijn?
Anders zou een donkerblauw of zwart met een iets lichtere krijtstreep best wel mooi zijn.
Als je althans het figuur er voor hebt.

Als prop heb je toch al een probleem met die geweldige kleur witte rijbroek. Zien je hamlappen er al snel gigantisch uit. Doe daar een krijtstreepjasje boven en volgens mij krijg je dan een circusuniform. Clown

Heeft iemand de Fei regelementen nog geopend?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:18

Hoii,
jha dit mag gewoon. En waarschijnlijk worden de regelementen ook veranderd volgend jaar.
Dat vertelde een vertegenwoordiger van harry horse (ik werk namelijk in een ruitersportzaak) Straks zijn waarschijnlijk alle kleuren jasjes en broeken toegestaan, als het jasje maar donkerder is dan de broek.
Ik weet niet wat ik me daar bij voor moet gaan stellen , maar zo vertelde hij dit!!
Lijkt mij een bonte kermis worden maar okeej
kuss

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:16

Dat het bij het springen toegestaan is is al bekend maar bij dressuur toch echt niet!

RodaniaJaman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:27

Bij het springen is van alles toegestaan... van een knaloranje jasje tot zwart en van rood tot blauw...
MAAR...... Bij dressuur is het toch echt een REGEL dat het jasje zwart of donkerblauw dient te zijn... zonder streepjes e.d een biesje op je kraagje mag natuurlijk wel... en of je nu een fluwelen kraagje neem of gewoon katoen maakt ook niks uit.....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:17

Nou, het FEI reglement kreeg ik dan eindelijk geopend... Maar dat ik er nu ook wat wijzer van geworden ben... not.

Ook ik werk in een ruitersportzaak, maar ga nooit in op wat vertegenwoordigers mij vertellen. Over het algemeen hebben die mensen namelijk echt GEEN verstand van dat soort dingen.

Nogmaals: er staat dus nergens dat een jasje egaal van kleur moet zijn. Krijtstreepjes, ruitjes... zijn dus toegestaan lijkt me. Heb een tijdje geleden deze vraag toch maar voorgelegd aan de KNHS en ja... die hebben het dan ineens wél weer over "egaal van kleur" terwijl dat toch echt nergens in het reglement staat. Even zo makkelijk verwijzen ze je dan naar het FEI reglement... en zo is de cirkel van onduidelijkheid weer rond... zucht

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:23

ik maak eruit op dat wanneer je anders dan anders wilt je toestemming moet vragen aan de FEI of ander organiserende bond/vereniging/federatie.
De FEI hanteerd een termijn van 5 aaneengelsoten jaren voor het gebruik van een kleuren combinatie. Ook mag je kleuren combiantie niet gelijk zijn aan de van een andere NF (Nationale Federatie?) tenzij die NF 1 jaar een ander tenue of kleurencombiantie hanteerd....

Je moet dus toestemming vragen als je anders wilt dan zwart of donkerblauw....

maar mijn engels is niet perfect, verre vandat Clown

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:20

Voor een vertegenwoordiger lijkt het me wel erg handig om de regelementen te kennen. Ik bedoel te zeggen je kan wel paarsje jasjes gaan maken maar als dit nite toegestaan is verkoop je dit natuurlijk niet.
En ik zei ook niet dat dit nu al toegestaan was, maar dat dit waarschijnlijk gaat komen!! of dit voor dressuur of springen geld weet ik verder ook niet. Heb het maar gehoord!!
gr margo

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:00

Kijk en dat bedoel ik dus... een vertegenwoordiger denkt weer eens iets te weten (het roddelcircuit in die branche is altijd bijzonder actief) en blablabla.... Een vertegenwoordiger zou ook wel eens een paard van dichtbij gezien moeten hebben, of er misschien wel eens opzitten.... maar ja, daar gaat het hier niet om.
En helaas zijn niet alle winkeliers zo goed op de hoogte van wat wel of niet mag... en denken ze uiteindelijk alleen maar aan de kassa-aanslag (uitzonderingen daargelaten...)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:44

Ik heb een dokerblauw jasje.. met een lichtblauwe kraagje.. (klinkt heel maf maar het is heel mooi al zeg ik het selfz Bloos )

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:14

Kan me helemaal aansluiten bij het antwoord van GeJe Haha!

Vertegenwoordigers hebben een hele vlotte babbel maar daar moet je niet alles van geloven wat ze zeggen!

Ieder zijn vak Haha!