Haren (Groningen) 21 en 22 mei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Haren (Groningen) 21 en 22 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:22

yes! Want zware bodem is voor Nordwind met z'n 25 natuurlijk niet het fijnst lopen meer.. hij wordt wel een dagje ouder, ookal wil hij dat zelf niet weten Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:36

Je hebt zeker geluk met die ringen (7 en 8), Ilsemarie, dat is een heel mooi veld ! Dat veld is er dit jaar voor het eerst bij. De andere ringen waren vanmiddag ook nog wel okee (reed zelf in 3 en 4) alleen het losrijterrein is echt erg zwaar. Voor sommige ringen werd er in de buitenbak losgereden, die hadden geluk Knipoog Ja !!

Maar ik ben dus net terug, mijn paard had zeker in het begin flink moeite met het losrijterrein, maar liep desondanks heel fijn en bleef heel goed reageren op mijn been ondanks het "ploegen". De ringen waren dus wel goed te rijden Lachen.
In beide proeven besloot ze om in de linkercontra maar even fijn een changement te maken, dit gebeurde eerder nooit maar ze heeft afgelopen donderdag in de les "ontdekt" dat er ook zoiets als overspringen bestaat Haha! , in de les sprong ze ook steeds links in de contra over. Dat was een beetje jammer dus !!

Behalve die dikke fout wel fijne proeven, ik had ondanks de 2 keer versprongen contra, in beide proeven 158 dus ik was erg blij! En weet nu waar ik de komende week hard op moet trainen Haha! Knipoog !!

Verder super georganiseerd, leuk die professionele fotograaf die er was (heb erg mooie foto's van mijn proef gezien Lachen !) en leuke extra prijzen zag ik !! Super !!

O ja Ilsemarie, morgen schrijf ik bij jouw ring Lachen !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:09

grandeur schreef:
Voor sommige ringen werd er in de buitenbak losgereden, die hadden geluk Knipoog Ja !!

Ik ben ook van het losrijterrein naar de buitenbak gegaan. Het andere terrein was te zwaar om travers en appuyementen rijden.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:30

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:59

@grandeur: Ik hoef alleen ring 7, maar dat klinkt goed! Nou, hopen dat ik nog ff in de buitenbak pas Knipoog Maar Nordwind heeft dus een ruime week geleden ontdekt dat je op een slangevolte met 3 bogen in de rechtergalop ook overkruisd kan springen.. heeft hij nóóit gedaan en op links doet hij het niet.. maargoed. We zien morgen wel hoe het allemaal gaat Lachen
En een fotograaf.. Gááf! Lachen Hopenlijk krijgt die mij er ook nog fatsoenlijk op Tong uitsteken Bloos
Hopenlijk schrijf je dan bij ring 7 grandeur Knipoog
Nordwind staat nu braaf op stal van zijn hooi te genieten met 30 vlechtjes (waar ik morgenvroeg knotjes van maak Knipoog)

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:01

helaas had de fotograaf morgen andere plannen, hij komt dus morgen niet

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:05

Aah jammer.. gelukkig komt Eva Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:43

Hoi!
Ik ben weer thuis. De eerste proef (ring 5) ging slechter dan slecht. Dus ik had haast wel een verliespunt verwacht. Maar de jury was heel soepel, ik had 152!! Verward Begrijp jij dat jou?
De tweede proef ging een stuk beter, maar daar was de jury een stuk strenger en ik kreeg 147.
Het terrein vond ik helemaal niet zo prettig! Het was kleddernat! En het was zo druk in de buitenbak, dat ik ook niet zo lekker heb kunnen losrijden.
Nou ja, volgende keer beter.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:50

Ik ben ook weer terug. Buitenbak was vrij druk ja, gelukkig stond ring 7 op het voetbalveld. Tja, voor mijn gevoel ging het erg goed, beter dan in Norg (152) en ik had zo rond de 154 verwacht. Net geen winstpunt omdat hij toch overkruisd sprong en schrok van een vrouw achter de bosjes in een fluoriserend oranje jasje. Desondanks was ik erg tevreden en gingen dingen zoals de midden galop en uitgestrekte draf érg goed. Jammergenoeg vond de jury het allemaal niet zo, dingen die erg goed gingen werden becijferd met een 6 en als het ook maar net niet erg goed ging werd het direct een 4 of hooguit een 5. Tja, Nordwind is nou eenmaal 25 en ik ben nou eenmaal geen Anky maar om dan uit te komen op 135 vond ik wel érg ver gaan. Mensen die de proef ook hadden gezien vonden dit ook wel hele lage punten. Vind het dan ook erg jammer dat het in de jurysport soms zo moet gaan. Ik ga altijd eerst te rade bij mezelf, wat ging er fout wat had ik beter kunnen doen enzovoort. Maar deze keer lag het toch écht niet aan mij! Verdrietig (ik zal starks nog wel even foto's plaatsen)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:01

Jammer Ilsemarie, de volgende keer beter! Maak je niet te druk om je punten. Het is jammer, maar als je voor je eigen gevoel goed hebt gereden is het toch goed?
Start je altijd maar 1 proef?

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:15

nou ik ben dus ook net thuis!
jammer ilsemarie van je punten!
bij mij het zelfde banen waren gewoon niks
Eerste proef ging opzich wel netjes maar reed er niet echt tegen aan omdat de banen gewoon 1 en al modder waren!
we hadden daar toch nog 156!
2e proef was helemaal niets! ze vond de bosjes eng.. en die baan vond ik eigenlijk nog slechter.. die proef ging dan ook slecht! hadden we 146

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:49

@karin: idd, en ik ben tevreden want hij heeft het goed gedaan! Zijn niet veel pony's van 25 die hem dat zó nadoen Haha! Ben trots op hem! Hoewel ik het op zo'n moment gewoon ontzettend oneerlijk vind dat dat dan met zo weinig punten beloond wordt.. Knipoog

Maar ik rijd inderdaad al een hele tijd maar 1 proefje. Het ligt voor een deel ook bij mij, ik wil hem teveel inhouden in de eerste proef omdat hij nog een 2de moet, waardoor hij druk doet en moe wordt. En bij de tweede is hij dan gewoon echt moe en ik ook. Dus we starten al best lang maar één proefje, wat me heel goed bevalt. Heb er wel weer over nagedacht om toch maar weer twee te gaan rijden omdat mijn rijstijl nogal over de kop is gegaan en ik nu toch wel beter rijd. Maar gezien zijn leeftijd en de soms toch slechte bodem houd ik het denk ik maar bij eentje. Ik ben er nog wat over aan het nadenken, het moet allemaal natuurlijk ook wel leuk blijven. Mijn instructeur denkt ook dat ik beter een proef kan rijden en daarin het onderste uit de kan kan halen, en daar ben ik het eigenlijk best wel mee eens.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:11

Hey Ilsemarie, ik scheef dus vanochtend inderdaad bij jouw ring !
Jammer dat de punten voor jou teleurstellend waren, maar kop op, volgende keer beter Knipoog !
Je had met Nordwind denk ik wel geluk dat je op het voetbalveld startte, die andere ringen waren een heel stuk zwaarder he ?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:22

Aah leuk Astrid! Lachen (heb trouwens nog een paar foto's voor je toen wij samen parade reden 2 april)
Met de ring had ik zeker ontzettend veel geluk Bloos En idd, volgende keer beter! Lachen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:09

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:49

Bloos Bloos Ik klaag niet.... behalve dan dat ik geen deken won!!! Verdrietig Verdrietig

Ging eigenlijk best goed, maar af en toe werd er een doelpunt gescoord en daar had ik dan weer "last" van.... (viel wel mee) reed in ring 7 en 8 en was 2e en 1e met 192 en 198 pnt!!

Nou Karin van die 179 zou ik ook balen.... yeaks

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 21:08

ik klaag natuurlijk ook niet!! en ik heb wel een deken, toevallig, hihi
2e in de 1e proef met 170 en 1e in de 2e proef met 169! ja das inderdaad zuur 179, balen!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:40

Alanta schreef:
ik klaag natuurlijk ook niet!! en ik heb wel een deken, toevallig, hihi

Nou lekker dan!!! We zien wel weer wie de organisatie in handen heeft Haha! Knipoog Knipoog Nee hoor... alles top!! Ik heb heeeeeeeele mooie foto's van Wonderboy in actie en ben super tevreden...

Tot de volgende x....... (PS Blijf het jammer vinden dat er geen avondwedstrijden meer zijn hoor!!!!)

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 21:47

ja het liep allemaal super, alleen hebben we gisteravond nogal wat regen gehad, was niet echt bevorderlijk voor de terreinen, t was wel mooi weer. De avondwedstrijden hebben we eigenlijk niet meer i.v.m. te weinig vrijwilligers, de meeste mensen moeten overdag gewoon werken en dan is het heel moeilijk mensen voor de avond te vinden, misschien in de toekomst nog eens, wie weet!
Hoe ging het in Rolde?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:37

Tijdens die regenbui zaterdagavond stond ik te vlechten.. die was niet te zuinig nee! Wát een regen zeg... was ik even blij dat ik binnen stond! Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:58

oversized schreef:
:Nou Karin van die 179 zou ik ook balen.... yeaks

Ja, dat vind ik echt waardeloos, maar goed, niets aan te doen.

Ik weet nu in ieder geval wel weer waarom ik altijd probeer om te voorkomen dat ik iemand 155 punten geef...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:15

Bonjour, je suis er weer (mijn frans is niet zo goed), heb jullie mooie concours gemist, wel zonde maar Parijs is ook super tof! Volgende keer ben ik er vast bij als schrijfster of misschien rij ik zelf wel mee, je weet het maar nooit! Ik hoor alleen maar van mega dikke winstpunten, dus voor de meesten is het zeer geslaagd geweest! Gefeliciteerd met jullie winstpunten en prijzen en Bonjour maar weer!

Cheese! (de japanners in Parijs)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:40

haan schreef:
Bonjour, je suis er weer (mijn frans is niet zo goed), heb jullie mooie concours gemist, wel zonde maar Parijs is ook super tof! Volgende keer ben ik er vast bij als schrijfster of misschien rij ik zelf wel mee, je weet het maar nooit! Ik hoor alleen maar van mega dikke winstpunten, dus voor de meesten is het zeer geslaagd geweest! Gefeliciteerd met jullie winstpunten en prijzen en Bonjour maar weer!

Cheese! (de japanners in Parijs)

Nou ik blijf het een aanfluiting vinden dat je er niet was om te schrijven, maar ik had nu ook een hele gezellige schrijfster meegenomen dus het valt allemaal wel mee! Als je het in La France maar leuk gehad hebt!! DOEGIE

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:25

Zie je wel dat andere schrijfsters ook best gezellig kunnen zijn? ha ha.
Cool

Mijn ouders waren 25 jaar getrouwd en in plaats van een feest zijn we lekker weg geweest, en dan net toevallig afgelopen weekend. Mocht je een keer een inval schrijfster nodig hebben dan hoor ik het wel.

Greetings