Met stiften de trailer op?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

breezertje

Re: Met stiften de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:57

ik doe het ook nooit! ik vind het risico dat er wat misgaat veel te groot en ik moet er toch niet aan denken dat er wat ernstigs gebeurt! ik vind het trouwens onzin dat er mensen zijn die zeggen: als je een lage klasse rijd heb je niet eens kalkoenen/stiften nodig :S als het gras nat, blubberig of zoiets dergelijks dan kunnen ze met een galopje al onderuit gaan, dus dan ook kalkoenen/stiften of zie ik dat nu verkeerd?
sorry voor de offtopic mensen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:05

Het zadel gaat er pas op concours op, maar ik heb inderdaad meerdere malen bij specifieke paarden die dieren thuis reeds opgezadeld.
Sterker nog, die galopperen we thuis even 20 minuten af........ dan singel wat losser en op de trailer. Halster over het hoofdstel en hoppekee.......... Ja
Kun je er op de plaats van bestemming binnen 1 minuut compleet op zitten, 5 minuten rijden en de proef in. Zijn ze nog lekker wakker maar niet meer idioot.
Echt met die proppen, daar heb ik nog nooit ongelukken mee gehad. Ach....... en die dingen zitten onderin hoor.
Dat loopt zo'n vaart niet.
Het lijkt me linker voor de bodem van de trailer dan voor het paard zelf!!! (maar dat is een andere verhaal en daarvoor moet je even de trailer testen)

@ Gerrie: Tot nu toe haal ik ze er inderdaad gelijk weer uit.
Daar leren ze dan weer van, en het is dan toch meestal wel verantwoord om ze er zonder ongelukken uit te draaien.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:59

Jah hoor, je gaat toch niet met al een stressbeestje of moeilijk paard nog moeilijker doen op concours. Een beest dat al gestresst is en moeilijk is met de achterbenen ga je niet nog stressiger maken door ook nog op concours proppen in te draaien! Idd, soms thuis ff loswerken al, proppen in, goed ingepakt op de trailer en dan idd kort inrijden op het loswerkterrein. Altijd goed gegaan.

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:06

ik draai bij mijn paard ook thuis de stiften in. Alleen in zijn achterijzers. Dit doe ik omdat mijn paard soms wil slaan met zijn achterbenen.
Als we hem laden, dan zorg ik er wel voor dat ik hem goed inpak. Ik doe altijd strijklappen en springeschoenen achter om. Zodat hij zijn kroonrand niet kan beschadigen. en in de trailer hebben wij een dikke rubberenmat liggen.

Gelukkig is hij ook rustig op de trailer, maar als hij makkelijker geweest zou zijn, dan zou ik ze gewoon op concour draaien.

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:33

ik zou dat nooit doen veel te gevaarlyk!! maar ik begrijp dat als je paard druk is dat je een oplossing wilt met die stomme stiften.. Knipoog Tong uitsteken

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:35

als het niet te lang rijden is kan het wel denk ik.
maar ligt er ook aan of je paard rustig is in de trailer of niet.
alstie vrij druk is zou ik het niet doen, maar als ze meestal rustig staat kan het wel denk ik Lachen

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:27

zelf doe ik altijd wel de kalkoenen / stiften in op stal (voor dat 'ie de trailer op gaat), want mijn paard is bij het opzadelen ook heel druk op een wedstrijdterein. en hij heeft er geen last van! het is ook alleen maar lastig voor jou en voor je paard om dan op dat moment de kalkoenen / stiften in te draaien, als je paard helemaal hyper is.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:22

Vreemd........ iedereen lijkt eerst fel tégen het dragen van proppen op de trailer, totdat ik vrolijk meld dat ik dat geregeld doe..........
Net of het ijs dan gebroken is.............. Knipoog

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:52

Jij bent een voorbeeld voor ons allen Clown

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 23:03

ik doe het niet, ken iemand die dat wel had gedaan, beest doet raar op de wagen en hoppa alles lag open, door de beschermers heen. én het is niet zo heel goed voor de bodem Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 07:47

CGJ12 schreef:
Vreemd........ iedereen lijkt eerst fel tégen het dragen van proppen op de trailer, totdat ik vrolijk meld dat ik dat geregeld doe..........

Sorrie, ik niet. Ik blijf het erg gevaarlijk vinden om die dingen aan te hebben tijdens het vervoer.
Maar dat het veel gemakkelijker is als je op de wedstrijd bent, daar ben ik het wel helemaal mee eens. Gemak dient echter de mens en niet het paard. Maar degene die het nu wel doen, stoppen er wel mee als het een keertje fout gaat. Zolang het goed gaat mogen ze van mij al die sukkels uitlachen die op de wedstrijd staan te klunzen met een druk paard.
Wie het laatst lacht...
Alhoewel, ik weet niet of ik kan lachen als een paard zijn proppen door de kroonrand heeft gestoken, of de trailerwand aan gort trapt met zijn dolkjes en daar dan zijn voet door naar buiten steekt.

Wij hebben het schot uit de trailer gehaald, we hebben toch maar 1 paard. En wij draaien de stiften dus in de trailer op. Lekker ruim, maar zal ook wel tegenstanders oproepen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:26

Als je een laag krullen in je trailer hebt liggen, en goede transportbeschermers hebt, is het dan ook slecht?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:29

rockey schreef:
ik doe het niet, ken iemand die dat wel had gedaan, beest doet raar op de wagen en hoppa alles lag open, door de beschermers heen. én het is niet zo heel goed voor de bodem Knipoog

Is dit het antwoord op je vraag?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:57

CGJ12 schreef:

als god zegt dat het goed is............. Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:00

WWWiske schreef:
CGJ12 schreef:

als god zegt dat het goed is............. Haha!

Ook goede morgen...
Je bent wel erg wakker! Een hele goeie.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:03

Heb hem ooit 1 keer met stiften op de trailer in gedaan, want toen kon ik niet meer bukken Clown maar anders doe ik het altijd op concours.
Ik vind het een veiliger idee en als ik watjes in de gaten heb gepropt heb je die stiften er ook zo in.
Nou moet ik wel zeggen dat ik altijd hulp bij me heb, dus dat scheelt de helft als iemand hem even vast houdt.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:08

We hebben ze nog nooit met stiften in de trailer gezet. Ligt een rubbere mat op de bodem van de trailer, kans is groot dat ze daar dan doorheen gaan. Je stiftgaten gewoon goed schoonhouden scheelt al heel veel.
Verder staan onze paarden altijd 'kaal' op de trailer. Geen beenbeschermers ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:34

Ik draai ze op concour op de trailer in, alle 4 de benen.

Heb niet voor niets een extra hoge, brede en lange trailer Tong uitsteken

Maar ik weet ook dat ik haar niet buiten de trailer kalkoenen kan draaien, of op kan tuigen dus lekker op de wagen en dan gaat het prima.

Thuis heb ik nog nooit gedaan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:45

ik snap wel dat je ze in de tailer in doet op concours, maar niet dat je ze ermee vervoert...

maar ongelukje zit in ene klein hoekje, ik reed gister achter iemand aan en jahoor,paard schrok en stond met stiften en al bij mijn vos in zijn kroonrand...niet echt prettig dus. hij zit nu met zijn hele hoef en kogel is het verband en loopt ook nog eens kreupel...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:49

het ligt er echt aan hoe je paard op de trailer is!
als hij altijd rustig staat en je ook niet te ruig rijd, zie ik het probleem niet, als het niet zo'n lange rit is teminste.
en wij hebben toch altijd stro in de trailer, dus voor de bodem maakt het ook niet uit!
maar als je paard vrij onrustig is in de trailer is het wel gevaarlijk, hangt dus helemaal af van het paard!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:43

Ik heb weleens met een paard gestaan op concours, waarbij het echt een ramp was om ze in te draaien....die zag alles behalve mij Haha! Dat was niet grappig! Dan zit je meteen al in de stress voor je er überhaupt opzit.

Wat ik altijd doe, is thuis de proppengaten vast schoonmaken, natte watten erin en dan op de trailer. Dan hoef ik op concours alleen nog maar die watjes eruit te halen en dan snel de proppen erin, dan ben je echt in een mum van tijd klaar. Ik heb btw wel alleen voor ijzers.

Niemand meer die die Quicksettings gebruikt trouwens?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:37

Dat zijn toch die stiften die je op je ijzer zet. Klemmetjes aandraaien en dan zitten ze?

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:58

ff een offtopic vraagje, alleen voor ijzers (en dus proppen) en achter op blote voeten kan toch geen kwaad wat betreft het uitglijden?

ik draai ze er denk ik ook maar gewoon in de trailer in, heb een hele ruime trailer.