Jurylid worden populair?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: Jurylid worden populair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:28

die cgj112 ook. Ik weet nu pas wie hij is. Nu maar hopen dat hij dat nie van mij weet...

diekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:33

ik weet niet hoeveel jullie verdienen met jureren.
inieder geval voor mij is het dus € 12,- per uur en dan krijg je ook nog eens je reiskosten vergoed en dan ook nog de hele dag gratis eten en drinken

ik vindt het trouwens wel leuk om te jureren maar je moet dan ook commentaar geven waar de mensen wat aan hebben zodat ze ook denken owja daar moet ik wat aan doen of dat ze zoiets hebben van mischien moet ik inderdaad mijn handen hoger houden
maar jullie hebben het ook vaak negatief over de jury's die 6-jes geven
maar wat doe je dan als iemand een figuur rijdt dat niet egt goed is maar ook niet slecht gewoon iets wat dus egt een 6 waardt is ga je dan een 7 geven omdat je geen 6-jes proef wil hebben dacht het niet maar wat als de volgende 3 figuren het zelfde zijn ?
dan blijf je 6-jes geven gewoon omdat die figuren dat waardt zijn.

wat ik trouwens wel het leukste vindt is om op manege's te jureren van die kleine kindjes die heel trots op zich zelf zijn dat ze alleen een volte kunnen rijden op een koppig manege paard ja dat is leuk om te zien en dat doe ik dan ook het liefste.

wat ik ook nog ff wil zeggen als je eraan denkt om te gaan jureren vraag of je dan eerst een paar keer mag schrijven zo doe je veel ervaring op en je merkt meteen of je het echt leuk vindt zo ben ik ook begonnen ik wou namelijk helemaal niet jureren maar ja het is echt wel leuk

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:48

diekke schreef:
inieder geval voor mij is het dus € 12,- per uur en dan krijg je ook nog eens je reiskosten vergoed en dan ook nog de hele dag gratis eten en drinken

Was het maar waar Vingers aflikken . Ik heb afgelopen zondag nog 40 proeven gejureerd. Da's toch zo'n 5,5 uur. Helaas is het toch echt niet meer dan 12,50 euro geweest (en een heerlijk bord eten gelukkig! Vork )

diekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:52

nou ik had nou 70 proeven tog echt geen zin meer

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:52

diekke schreef:

Zoooooooooooo, big deal OK dan!

diekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:59

egt wel maar ik jureer meestal gewoon op kleine maneges dat vindt ik veel leuker dan die grootte wedstrijden daar ben ik denk ik ook nog niet klaar voor

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 06:57

Ik denk ook zo maar dat je je bevoegdheid niet hebt Knipoog

@missmuts: bij 5,5 uur jureren vraag ik echt wel 2 dagdelen, doe jij dat niet? Dan ben je een dief van je eigen portemonnaie Tong uitsteken

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:35

diekke schreef:
egt wel maar ik jureer meestal gewoon op kleine maneges dat vindt ik veel leuker dan die grootte wedstrijden daar ben ik denk ik ook nog niet klaar voor

iemand op een kleine wedstrijd jureren is toch hetzelfde als iemand op een grote wedstrijd? Of bedoel je manege/officieel. Misschien moet je dan een eerst een jurycursus volgen Knipoog

Over die 6jes jury´s.. Ik heb een keer een proef gereden waarin ik 8en en 4en had. Een heel verschillende cijferlijst. De volgende met die jury had voornamelijk 5en en 6en. Zo zit het soms dus ook. Ik moet zeggen dat ik nog maar 1 of 2 keer een 6jes jury heb gehad en volgens mij ligt dat ook wel een beetje aan de proeven die ik reed.

Verder heb ik het idee dat sommige van de oude garde wel een beetje de weg kwijt zijn wat betreft het jureren.. (dat heb ik overigens zelf niet meegemaakt maar verhalen gehoord) Maar de meeste niet hoor. Ik vind meestal wel dat zij wat strenger zijn dan de andere juryleden, maargoed daar is ook niet zo veel mis mee, sommige zijn al sinterklaas genoeg!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:53

Fitzroy schreef:
Wiske, de bijscholing is toch wel verplicht?

Volgens mij is de bijscholing verplicht en het 5 x per jaar jureren gewenst.
Hier in de buurt krijg je naast de 12,5 ook vaak een fles wijn of bloemen. Juryleden die ook werkelijk willen jureren zijn schaars dus die moet je een beetje lijmen.Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:03

Dusdanig verplicht dat er helemaal NIETS gebeurd als je niet 5 keer per jaar jureerd en als je niet op de bijscholing verschijnt !

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:31

Fitzroy schreef:
@missmuts: bij 5,5 uur jureren vraag ik echt wel 2 dagdelen, doe jij dat niet? Dan ben je een dief van je eigen portemonnaie Tong uitsteken

Ik moet maar eens een assertiviteits-training gaan volgen Bloos
(zie je, dat jureren kost handenvol geld Haha! )

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:19

Barbara_m schreef:
die cgj112 ook. Ik weet nu pas wie hij is. Nu maar hopen dat hij dat nie van mij weet...

Dat wist hij allang Knipoog

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:19

Even voor de duidelijkheid, wat kost het, hoeveel tijd ben je kwijt en wat moet je allemaal doen???

Heb wel voor de Orun voorgereden en voor de jurycursus, zelf lijkt het me ook ontzettend leuk, maar ook om me zo breed mogelijk te oriënteren, net zoals de orun mij ook erg leuk en leerzaam lijkt Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:11

amondi schreef:
Was het cgj112 niet die zei: jureren is 5 minuten voor God spelen?
Ik vond dat heel raak geformuleerd.

Het is maar net met wat voor intentie je het doet .
In de 25 jaar dat ik jureer heb ik dat gevoel nog nooit gehad .

De vergoedingen in friesland zijn -

12.50 euro per dagdeel
kilometervergoeding 0.18 eurocent per kilometer.
Hapje en een drankje onder en na het jureren.
En als je geluk hebt een attentie van de organiserende vereniging .

Om dat je jurylid bent, word je verschrikkelijk veel gebeld op de gekste tijden of je wil komen jureren, dat gebeld worden is soms wel een belasting, want je kunt niet iedereen teveden stellen ,dus ik pleit er voor dat er meer juryleden opgeleid worden .
En voor die gene die het willen gaan doen, laat je niet wijs maken daT je het niet kunt, met een beetje goede paardrij ondergrond en een sportieve instelling (niet voor god spelen) kom je een heel eind Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 00:00

arie53 schreef:
De vergoedingen in friesland zijn -

12.50 euro per dagdeel
kilometervergoeding 0.18 eurocent per kilometer.
Hapje en een drankje onder en na het jureren.
En als je geluk hebt een attentie van de organiserende vereniging .

Eh, dat is toch niet iets specifieks voor Friesland? dat is toch overal in Nederland zo, of is dat een erg blonde opmerking Verward