Wat dragen jullie onder je jasje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eusebio

Re: Wat dragen jullie onder je jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:28

Sjonniej schreef:
Als je een plastron aan hebt die goed past, zie je niet eens dat je een blouse aan hebt of niet.

Jep, en daarom draag ik altijd een lekker strak t-shirt. Heb een mooie grote plastron die goed past, en waardoor je niet ziet dat ik geen blouse draag hi hi hi hi Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:17

Je mag inderdaad alle kleuren van de regenboog verwerken in je wedstrijdshirt.... als er maar witte boordjes en een wit kraagje aanzitten. Korte mouwen mag ook, zonder mouw weer niet....
Met dressuur lijkt iedereen veel strenger te kijken naar de kleuren tijdens een zomertenue... helaas moet je dan inderdaad wit, geel e.d. aan. Nergens staat trouwens dat het egaal van kleur moet zijn Knipoog

Uiteraard rijden we hier in op maat gemaakte en leuk gekleurde shirts van Nilette... da's leuk en ze passen perfect Haha!

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:42

Als je je jasje aan hebt maakt het dus helemaal niet uit wat je onder je jasje aanhebt als je maar een goede platron hebt waardoor je niet ziet wat eronder zit en met zomertenue mag je dus echt niet met een andere kleur dan wit rijden... Ik heb hier speciaal een andere blouse voor moeten kopen omdat ik echt niet met mijn gele blouse mocht rijden... en lange mouwen zijn ook verplicht.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:56

Shadow06 schreef:
Als je je jasje aan hebt maakt het dus helemaal niet uit wat je onder je jasje aanhebt als je maar een goede platron hebt waardoor je niet ziet wat eronder zit en met zomertenue mag je dus echt niet met een andere kleur dan wit rijden... Ik heb hier speciaal een andere blouse voor moeten kopen omdat ik echt niet met mijn gele blouse mocht rijden... en lange mouwen zijn ook verplicht.

Tip: lees nou eerst eens het wedstrijdreglement voordat je iemand weer laat schrikken die net een leuk shirt heeft gekocht met korte mouwtjes....

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of lange mouwen)

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:14

Ik heb altijd een wit t-shirt aan, dat zit gewoon het lekkerst. Mijn plastron zit met mooie veiligheidsspelden vast aan mijn t-shirt, dus niemand die ziet dat ik geen blouse aan heb...
En voor die 5 minuten trek ik netjes mijn jasje aan.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:15

Ik rijd met een blouse met korte mouwen onder me jasje...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:12

Ik vind zomertuneu sowieso onzinnig.

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:13

ik heb ook altijd gewoon een wit strak t-shirt en dan me plastron niemand die het ziet hor Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:54

Barbara_m schreef:
Ik vind zomertuneu sowieso onzinnig.

Dan moet je eens een parade moeten rijden. Haha!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:47

Rijd met een leuk geruitte blouse (dressuur), heeft lange mouwen en wel een witte kraag en uiteinden bij de mouwen.
Met zomertenue mag ik er vanwege de kleuren niet mee rijden.
Nou heb ik ook wel een gewone witte dressuurblouse in de kast hangen, maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit in zomertenue gestart, vind een jasje toch veel mooier staan, en die paar minuten van die proef (of 2 proeven dan) houd ik ook nog wel vol Haha! !

Zo'n blouse zonder mouwen lijkt me trouwens wel erg lekker als het echt goed warm is, alleen heb ik er een hekel aan om voordat ik de ring in moet, te moeten stoppen om jasje etc. aan te gaan doen. Rijd dus eigenlijk praktisch altijd al los met het jasje aan, dan heeft zo'n blouse zonder mouwen ook niet meer zoveel nut.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:26

Ooh het zomertenue kan heeerlijk zijn!!
Als het eens iets van 30 graden is, nou dan vind ik het veel te warm om in een jasje te rijden! Als je met die temperatuur thuis zou zijn, heb je toch ook gewoon een hemdje of T-shirt met korte mouwen aan?
En dan nog SPORTEN met zo'n jasje of trui Verward

Ik heb trouwens ook nooit gelezen dat het persee een dressuurblouse met lange mouwen moest zijn, als er een keertje in zomertenue gereden mocht worden, zag ik er ook genoeg met een dressuurblouse zonder mouwen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:19

Alsjeblieft geen zomer tenue gewoon even bikkelen die paar minuten. Ja

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:30

horselover23 schreef:
Alsjeblieft geen zomer tenue gewoon even bikkelen die paar minuten. Ja

Ja, hier nog een tegenstander.....alsjeblieft niet nee! Voel me doodongelukkig in zomertenue........ook al ga ik hardstikke dood, toch dat jasje aan. Aanstaande zondag voorspellen ze 25 graden, mag de zuurstoftank wel meenemen vrees ik, maar mijn jasje gaat aan hoor, hooguit losrijden in tshirt maar dat is dan ook alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:59

Jasje lekker uit Tong uitsteken gelukkig zijn ze met springen nog wat soepeler als met de dressuur Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:20

Ik rijdt echt nooit met zomertenue. Vindt het er gewoon niet uitzien.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:38

`s winters heb ik een blouse met lange mouwen en zodra het warm begit te worden heb ik een soort t shirt van Horse lover aan in een beige/geel achtig kleurtje. Aan zomertenue doe ik niet, voor die paar minuten kun je best even afzien.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:07

Gelukkig is zomertenue dan eigen keus *LOL*

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:00

Ik heb zo'n rare blouse, maar die zit niet lekker Boos! En zomertenue, dat mocht 1 x, maar koppige ik doet dat niet! Dat is zooooo niet mooi!!!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:12

ik rijd met een blouse met korte mouwen...
heb alleen 1 vraagje... met springen moet je dan ook een plastron aan? Bloos
heb tot nu toe alleen bij de pony's met trui gestart dus k zou t niet weten... Knipoog k heb nu een paard en ga daar binnenkort mee starten dus k wil het graag weten Tong uitsteken

diekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 00:50

ik heb twee bloesjes 1 wit met roze gesteepte (ook de kraag) zonder mouwen en daar mag ik gewoon mee starten zolang ik mijn jasje maar aan hou en een witte super doorschijnende dus ik rij altijd met jasje totdat ik een betere bloes heb gevonden maar helaas die dingen die ik zie schijnen altijd door of zijn er niet in mijn maat dus als jullie nog ergens in limburg een plaatsje weten waar ik er eentje kan halen hoor ik dat graag

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:02

Altijd met een dressuurblouse of zo'n mouwloos truitje met dressuurkraag.
Zonder vind ik geen gezicht, dan zie je onder de plastron zo'n randje huid, dat vind ik zo slordig staan.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:38

ik heb onder mijn jasje gewoon een withempje waar ik mijn plastron op vast maakt met 2 speldjes

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:54

Ik zag laatst op een site een wit Anky t-shirt speciaal voor onder een rijjasje met een plastron lus, ofzo. Heeft iemand die al? Het ziet er namelijk wel 'lekker' uit..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:05

ik heb een lichtroze strak shirtje van happy vally met boordje en korte mouwtjes.. Die zijn wel toegestaan met losrijden enz... En idd plastron er over en je ziet het niet meer...

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:45

gewoonIsa schreef:
Ik zag laatst op een site een wit Anky shirt speciaal voor onder een rijjasje met een plastron lus, ofzo. Heeft iemand die al? Het ziet er namelijk wel 'lekker' uit..

Omdat er "Anky" op staat ofzo Misselijk