Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:35

Ik heb bij de ponyproeven wel eens zitten schrijven en toen leerde ik ook steeds wat bij.
Er zat ook een groep jonge kinderen (van 6 tot 9 ofzo) die onderling voor de lol reden en die moesten wel gewoon een diplomaatje halen, dus was het af en toe lastig uittellen hoe ze toch op allemaal 6-en kwamen. Dat was helemaal leuk, onderaan het protocol, dan had ik alles opgeteld en zei ik: ja, ze heeft nog 2 7-ens nodig, of je kan nog 3 5-en geven Knipoog. Maar ja, wie laat een kind van 8 ook zakken voor zn eerste onderlinge diplomawedstrijd?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:59

Ik heb ook wel eens geschreven, maar ik heb zoiets NOG NOOIT meegemaakt! ik zou echt niet zelf gaan jureeren, zou ik echt niet kunnen!!!!! Cool

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 00:32

Mijn zus moest ook een keer schrijven want ze hadden een schrijver te kort.

de lezer loopt naar de jury en de jury vraagt is dat de pony Daphne.
De lezer zo ja.
Gingen ze een gedprek staan maken.
en toen de proef uit eindelijk begon, zei de jury van zet daar maar een 8 neer enz.
Toen zei mijn zus zo van je moet naar de proef kijken en niet naar de pony.
Toen mocht ze gelijk niet meer schrijven

Maar jaren terug was het heel erg vriendjes politiek.
Nu is het wel wat minder tegenwoordig bij ond in de regio

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:22

ik heb ook 2 x geschreven. de jury deed het bij mij gelukkig wel goed en heb er veel van geleerd!:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:32

Ik schreef tot 1-1-05 iets van 6x per jaar op wedstrijden. Ik heb er zo veel van geleerd. Waar een jury op let, wat ze verwachten e.d. De laatste keer moest ik schrijven bij een Z-jury. Hij was erg streng,maar ik mocht raden wat hij ervoor ging geven en dan beargumenteerde hij het. Als de uitleg wat langer duurde en ik een punt miste schreef hij het zelf op een kladblok, welk cijfer. Kon ik het daarna zo overschriijven wat ik miste. Maar ik zei een keer bij een niet getoonde oefening een 3. Hij zo: schrijf maar een 0, heb jij wat gezien... ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:15

Helaas gaat er veel mis in de juryauto, maar wat doe je met die kennis? Een schrijver zal echt niet de vertegenwoordiger aanschieten met het verhaal dat de jury niet spoort.

Vorig jaar kwam er na de wedstrijd een schrijfster naar ons toe en die zat ergens mee. Het was niet eerlijk gegaan. In een rubriek met 2 deelnemers bleek dat de andere ruiter( en dan vooral de vader) een heel goede bekende van de jury te zijn.
Hij zag de startlijst en zij van te voren al: oh die ga ik wel even leuk jureren.
Natuurlijk hadden wij die proef gezien en natuurlijk dachten wij al: hoe kan zo'n in de bek getrokken strak paard nou winnen( en zelfs een winstpunt halen)?

Maar wat doe je met die info? niks nada nothing, het zij zo.
Ik heb al eerder aan gegeven dat het niveau van de schrijvers omhoog moet. Mensen die stevig in de schoenen staan en waarbij het duidelijk is( ook voor de jury) dat deze mensen er zitten om A: te schrijven maar B: ook een waakhond functie hebben( joehoe wakker worden!!). En C: zich absoluut niet met punten moeten bemoeien.
Dus geen lieve pennies en geen schuchtere tieners maar echte secretaressen en secretarissen.
Natuurlijk gebied de eerlijkheid mij om in te zien dat je nooit 30 pittige en eerlijke tantes en/of ooms bijelkaar krijgt maar als er een cursus schrijven en opletten wordt uitgeschreven door de KNHS meld ik mij aan!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:35

marjette schreef:
ik heb ooit bijgeschreven bij een jury (noem geen namen Bloos) en die werd gebeld tijdens de proef, en heeft een deel vd proef zitten bellen...
ja wat moet je dan, toen heb ik em maar verder gejureerd... dat vind ik dus echt te ver gaan!!

Heb ik ook weleens gehad in een Z1 proef. Zeker de halve proef zitten bellen. Daarna heb ik bij alle gemiste punten 5-en en 6-en op kunnen schrijven met een enkele 7. Daarom moet je dus ook je punten+commentaar niet altijd te serieus nemen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:51

tja, als jury vind ik toch dat je op moet letten, en eerlijke punten geven. als je als schrijver het over cijfers hebt, in de zin van van te voren raden, of uitleg waarom iets goed/fout was, en zo daar heb je zelf heel veel van.
ik schrijf ook af en toe, en ik moet zeggen het is bij een goede jury heel leerzaam.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:53

Nee natuurlijk kun je dat als schrijver niet doen, ik vind dat echt stom!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:54

Vind ik echt niet kunnen hoor, echt stom als je dat doen!