parade op wedstrijden...wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: parade op wedstrijden...wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:00

ik heb sinds 1993 geen parade meer gereden, dus ik ben niet helemaal bij Knipoog Vroegah waren het gewoon alle afdelingen, wij reden heel lang geleden met twee achttallen en een viertal.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:08

Nou, bij ons gaat het dus nog net zoals vroeger zo te lezen. Lachen
Inspectie, best paraderend. Groeten bij het wilhelmus, etc.!
Ik vind het echt wat hebben.
Maar ik vind het wel heel vervelend als het springen uitloopt. Bloos Net zoals gister, hebben we eerst een uur rond moeten stappen op het losrijdterrein omdat het springen uitliep. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:01

parade is gaaf! Ik ben ook een keer vaandeldrager geweest, best vermoeiend.... haha. En ook een keer, euhm, hoe heet dat ook weer? dat je erzo voor moet staan enzo.
Naja, ik vind het in elk geval heel leuk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:06

Oscar schreef:
...meestal was er ook nog een prijs voor best paraderende vereniging.

Yup, de paradeprijs. En die ging hier heel vaak naar de club waar Zep en Jantien bij reden, kan ik me nog wel herinneren. *LOL*

Lielle, was de prijsuitreiking bij jullie nog eens een paar uur na de parade? Bij ons was-ie onderdeel van de parade, althans voor de individuele en afdelingsdressuur. De parade begon altijd 's middags om een uurtje of half 2, tussen een paar springrubrieken door. Wat zag dat springterrein er heerlijk uit als er een paar honderd ponyhoeven overheen waren gegaan. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:09

ja. Parade was alleen voor de afdelingsdressuur, uitslagen voor de individuele rubrieken (25 ringen!) werden aan palen gespijkerd en daar werden dan ook de prijzen uitgereikt. Meestal werd na de parade idd ook het M en Z springen gereden *LOL*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:13

Bij ons was de prijsuitreiking ook onderdeel van de parade.
De parade startte ongeveer 1 uur na afloop van de laatste rubriek (dressuur, springen en 4/8-tal - paarden en ponies bij elkaar).
Als je geluk had dan ging de parade om 5 uur 's middags van start.
Tussendoor even naar huis gaan was er ook niet bij, we moesten te voet naar het wedstrijdterrein.
Ik op de pony, Willem met de fiets ernaast.
Meestal vertrokken we rond 7 uur 's ochtends omdat het toch al gauw een kilometer of 10 rijden was en omdat ik bijna altijd als eerste in de dressuur moest starten omdat ik ook nog mee deed aan het springen.
En dan natuurlijk na afloop van de parade / prijsuitreiking weer te voet naar huis *LOL*
Achteraf niet vreemd dat mijn pony zulke korte pootjes had Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:15

Ik heb nog nooit een parade gehad, ze doen het volgens mij alleen op kampioenschappen enzo. Vind ik opzich best logisch. Tijdens grote concours kan het natuurlijk ook.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 10:31

idd net als wat jullie zeggen,het geeft iets extra's vooral ook die paradeprijs enzo.
voor mij is het ook al langgeleden dat ik parade heb gereden...het wordt gewoon nu te weinig meer gedaan Scheve mond

mijn mooiste parade is nog op de Levade!!echt geweldig. vooral toen we ook nog eens kampioen werden. en dan die ereronde om de parade heen. jaah dat waren mooie tijden Ja

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:39

ik ben voor de parades! ik vind het echt wel wat leuks hebben hoor! maar ja idd wat er al vaker gezegd wordt, als je echt heel lang moet wachten of slechte punten heb gehaald, dan is het minder leuk! het hoeft natuurlijk ook niet bij elke wedstrijd, maar bij de grotere wedstrijden zou het wel leuk zijn!!!!

Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:44

ja precies...als ze het nou weer eens invoeren op de grotere wedstrijden...de CH's en de regionale kamp. en de NK enzo.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:45

Ik ben eigenlijk wel blij dat het is afgeschaft... Op kampioenschappen oke, maar op n gewoon pikkepoelie concours... Laat maar zitten!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:46

Savage schreef:
ja precies...als ze het nou weer eens invoeren op de grotere wedstrijden...de CH's en de regionale kamp. en de NK enzo.

NK is altijd parade... Ik ben nml 2 jaar terug Nld kmp geweest Bloos Haha!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:24

En Jennifer, wij moesten ook groeten met het wilhelmus hoor!
Er werd namelijk van te voren even snel uitgelegd wat je precies moest doen Haha!
Ik was trouwens commandant ofzoiets, vet leuk! Ik wist eerst echt niet wat dat was ofzo, maar ja was wel leuk.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:04

Voor mij hoeven die parades niet zo...
Mn pony draaide altijd compleet door en mn paard trapt maar al te graag naar anderen als er één te dicht in de buurt komt...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:20

Van mij mogen ze best meer parades doen maar dan moeten ze het niet verplichten. Nú durf/kan ik wel met Nordwind. Of ik het op andere concoursen ook zou doen weet ik niet maar gewoon op de club met onderlinge doe ik nu wel mee. Nordwind vind het dan vaak zoooo leuk dat hij helemaal gek van vreugde wordt. Dan vind ik het eng worden, vooral toen ik nog jonger was, nu valt het wel mee. Maar echt op mijn gemak voel ik me niet... (heel wat jaartjes al geleden dat ik mijn laatste parade reed, 2 april daargelaten)

Van mij mag het best! Opzich vind ik het echt leuk en het hoort erbij, maar dan moeten ze het ook begrijpen als je gewoon niet durft. (vaak zijn mensen bij de prijsuitreiking ook niet meer aanwegezig, terwijl ze wel een prijs hebben, vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Of er moet een goede reden voor zijn, maar gewoon gemakshalve...)

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:07

heey, bij ons moet je in het zomerseizoen(bij de pony's) parade rijden..en bij sommige maneges alleen de prijswinnaars

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:33

jipkip schreef:
ik ben voor de parades! ik vind het echt wel wat leuks hebben hoor! maar ja idd wat er al vaker gezegd wordt, als je echt heel lang moet wachten of slechte punten heb gehaald, dan is het minder leuk! het hoeft natuurlijk ook niet bij elke wedstrijd, maar bij de grotere wedstrijden zou het wel leuk zijn!!!!

Bij de paarden wordt hier nooit een parade verreden, bij de pony's wel op kringwedstrijden. Ik vind het leuk en ze mogen het bij de paarden ook wel eens een keer doen vind ik, al ben ik het ook helemaal met het bovenstaande eens.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:36

ik vind parades echt wel leuk, maar met mijn paardje is het echt een ramp! Vooral als ik langs de geluidsboxen moet rijden, dan gaat ze opzij springen, knetterhard galopperen of stijgeren naar het publiek. Meestal ben ik ook degene die voor de chaos zorgt tijdens de parade. Vooral als er wat hardere muziek gedraait word is lizzy niet te hanteren. Zelfs als ze 2 proefjes en een cross gelopen heeft, heeft ze genoeg energie om tijdens de parade gek te doen. Ik ben er zelfs een keer vanaf gevallen Bloos terwijl ik daarna een eerste prijs in ontvangst kon nemen. Ik hoor ook heel vaak mensen grinniken als ze zien dat er eentje aan de kletter gaat. Ik probeer meestal naast een groter paard te rijden dat zelfs niet reageert als lizzy begint te trappen en stijgeren. Als het wilhelmus gedraait word is het minder Haha! maar toch, van mij hoeft er geen parade georganiseerd te worden.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:44

jawel leuk Haha!

ik vind ererondjes altijd al ergg leuk met springen Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:12

Voor kampioenschappen is het wel mooi maar voor de rest kan het me eigenlijk gestolen worden. 1 tot 2 uur zitten op een stilstaand paard voor het plaatje vind ik helemaal niet grappig. Het enige voordeel van met het vaandel rijden is dat je het vaandel als parasol en paraplu kan gebruiken.

een van de laatste keren dat ik een parade gereden heb werd er trouwens iemand afgevoerd met een ambulance. Een van de hoedjes was van het paard gekukeld en daardoor liep het hele festijn op een langdurig tafereel uit.

Prijsuitreikingen te paard zijn wel grappig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:27

Lielle schreef:
ja. Parade was alleen voor de afdelingsdressuur, uitslagen voor de individuele rubrieken (25 ringen!) werden aan palen gespijkerd en daar werden dan ook de prijzen uitgereikt. Meestal werd na de parade idd ook het M en Z springen gereden *LOL*

Zo is het hier nog steeds. Jammer dat er dit jaar maar 1 CH is, dus ook maar 1 parade.

Toen ik ongeveer 9 jaar geleden bij de ponyclub kwam, was het verplicht parade mee te rijden. Op het moment dat je langs de jurywagen reed, riep de commandant 'hoofd rechts' en was het de bedoeling dat je allemaal soort van groet deed naar de jury. Ook tijdens wilhelmus groeten natuurlijk.
'hoofd rechts' lijken bijna alle clubs vergeten, wij proberen het nog soms maar kinderen (en dat zeg ik, zelf ook pas 17) die er niet aan gewend zijn doen het niet meer, doet de rest namelijk ook niet, dus waarom zij wel?

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:36

Parade rije vind ik echt vreselijk!!
in belgie moesten we altijd meedoen, heb zo 4 jaar lang parade mee moeten rijden, wint, regen, felle zon.. ze hebben het maar 1 keer afgeschaft! echt vreslijk vond ik het, het duurde dan ook altijd een ruim uur. In ring in deelt .. van.. de prijzen uit. op de 5e plaats.. uit .., op de 4e plaats .. uit .., op de 3e plaats ... en zo een stuk of 25-30 ringen lang..

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:50

Ik vind het mooi, parades! Jammer dat het hier alleen op de Regiokampioenschappen en de Nederlandse is. Hand aan de cap met het wilhelmus als je Regio of Nederlands kampioen bent, dat is toch het mooiste wat er is!

Met de acht- en viertallen zijn we altijd best fanatiek met parades, netjes met tweeen en uitgestrekte draf doorzitten. Ik vind het echt jammer dat er op gewone wedstrijden geen parades meer zijn. Aan de andere kant maakt het kampioenschappen ook wel extra bijzonder. Een parade maak je niet meer iedere dag mee dus is het echt leuk.

Toch vind ik het wel logisch dat het bijna niet meer gebeurt. Als je heel lang moet wachten op een parade dan is het ook niet fijn. Of als je tijdens de parade uren staat te wachten tot je aan de beurt bent om je prijs te halen. Voor de organiserende vereniging is het een hoop gedoe.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:47

haike schreef:
Lielle schreef:

Zo is het hier nog steeds. Jammer dat er dit jaar maar 1 CH is, dus ook maar 1 parade.

Toen ik ongeveer 9 jaar geleden bij de ponyclub kwam, was het verplicht parade mee te rijden. Op het moment dat je langs de jurywagen reed, riep de commandant 'hoofd rechts' en was het de bedoeling dat je allemaal soort van groet deed naar de jury. Ook tijdens wilhelmus groeten natuurlijk.
'hoofd rechts' lijken bijna alle clubs vergeten, wij proberen het nog soms maar kinderen (en dat zeg ik, zelf ook pas 17) die er niet aan gewend zijn doen het niet meer, doet de rest namelijk ook niet, dus waarom zij wel?

Wij moeten het hoofd niet naar rechts doen, niet naar de jury kijken. Maar wij moeten wel altijd er op letten dat we netjes zitten langs de jury, stil zijn, en lachen.
Ik zie net dat wij dit jaar ook maar 6 CH's rijden. Verder alleen maar kleine dressuurwedstrijdjes.
Vroeger waren het bijna alleen maar CH's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:48

Kylan schreef:
Met de acht- en viertallen zijn we altijd best fanatiek met parades, netjes met tweeen en uitgestrekte draf doorzitten. Ik vind het echt jammer dat er op gewone wedstrijden geen parades meer zijn. Aan de andere kant maakt het kampioenschappen ook wel extra bijzonder. Een parade maak je niet meer iedere dag mee dus is het echt leuk.

Kom naar Brabant, kunnen we meteen keertje meeten Knipoog