Na het chippen willen ze nu ook weten waar je paard staat...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Na het chippen willen ze nu ook weten waar je paard staa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:05

Ben het met Neonlight eens. Ik denk juist dat dit is om juist de paarden te schiften van t andere slachtvee, zadat we niet weer de dupe zijn van bv n mkz-uitbraak.
We wilden toen met zijn allen erkenning dat onze paarden geen slachtobjecten zijn. Het ziet er naar uit dat we dat ook krijgen nu! Wel handig om te weten wie waar staat. Bij de verzekering staat je paard toch ook op n bp adres.
En n fals adres opgeven kan andere (relativerende eigenaren) wel eens flink duperen! Bij voorbaat dank hier voor!
Laten we ons eerst ns verdiepen in deze nieuwe regel voordat we gaan 'steigeren' want dit gedrag vind je van je paard ook niet wenselijk!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:37

Wanneer nieuwe regelgeving in de maak is, is het juist in belang van de paardensector daar wel druk om te maken. Anders krijg je een regelgeving gemaakt door mensen zonder enig verstand van paarden en paardenhouderij.

Scheiding van slachtvee en paarden wordt lastig. Zeker zolang de meesten hun paarden naar de slacht brengen voor de slachtopbrengst. Tenslotte is ook zo de overname van de verzekering op gebaseerd. Dus het omzetten van slachtvee naar huisdieren wordt een lastige zaak. Het enige wat nog bedacht kan worden is dat er twee groepen komen. Maar dan moet inderdaad een goede registratie komen van welke groep niet geslacht wordt en voor consumptie gebruikt wordt, en welke groep wel op je bord eindigd. Voor de laatste groep gelden dan straks hele strikte regelgeving om de consument te beschermen. En reken maar, dat de consument beter beschermd wordt dan het paard zelf....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:17

Ik zou mijn ogen uit mijn kop janken als ze mijn paard kwamen ruimen. maar als dat dan de rest van de paarden in nederland kan redden. Mooi. Ik zelf heb daar niets aan maar als we allemaal alleen aan ons zelf denken komen we helemaal nergens.
Ik kan me wel een beetje boos maken over dit 'ik steek mijn kop in het zand' gedrag.

en wat ik beschreef is inderdaad een doem scenario. Ik hoop dat het nooit voorkomt maar registratie is gewoon nodig.
En waarom nu al zo moeilijk doen over die belastingen. Voorlopig zijn die er nog niet en als ze willen dat die er komen, komen ze er toch wel. En dan moeten we de paarden alsnog regsitreren naar plaats. Uitstel van executie dus.

En ik heb laatst gelezen dat het juist niet waarschijnlijk was dat de hobbyboer ook in de mestwet komt omdat 6 paarden een normale hoeveelheid fosfaat produceren ten opzichte van de oppervlakte waar ze normaal gesproken op gehouden worden. Ook geen reden om te stijgeren dus. En daarbij als het wel gaat komen. Dan blijkt het nodig te zijn. dan blijken paarden dus de grond (of het grondwater) dusdanig te vervuilen dat er een geldelijke bijdrage tegenover moet staan. Vind ik niet meer dan logisch.