Ik zou mijn ogen uit mijn kop janken als ze mijn paard kwamen ruimen. maar als dat dan de rest van de paarden in nederland kan redden. Mooi. Ik zelf heb daar niets aan maar als we allemaal alleen aan ons zelf denken komen we helemaal nergens.
Ik kan me wel een beetje boos maken over dit 'ik steek mijn kop in het zand' gedrag.
en wat ik beschreef is inderdaad een doem scenario. Ik hoop dat het nooit voorkomt maar registratie is gewoon nodig.
En waarom nu al zo moeilijk doen over die belastingen. Voorlopig zijn die er nog niet en als ze willen dat die er komen, komen ze er toch wel. En dan moeten we de paarden alsnog regsitreren naar plaats. Uitstel van executie dus.
En ik heb laatst gelezen dat het juist niet waarschijnlijk was dat de hobbyboer ook in de mestwet komt omdat 6 paarden een normale hoeveelheid fosfaat produceren ten opzichte van de oppervlakte waar ze normaal gesproken op gehouden worden. Ook geen reden om te stijgeren dus. En daarbij als het wel gaat komen. Dan blijkt het nodig te zijn. dan blijken paarden dus de grond (of het grondwater) dusdanig te vervuilen dat er een geldelijke bijdrage tegenover moet staan. Vind ik niet meer dan logisch.