Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odie

Re: Het ergste wat jouw op een wedstrijd is overkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:05

Ooit begon ik vol goede moed mijn proef bij het Z2 pony's
groeten
c rechterhand
mxk van hand veranderen
kom ik in die hoek toch ineens de H tegen ipv de M
dus ik omdraaien, maar toen tikte de jury al op het raam dat de bordjes in spiegelbeeld waren neergezet OEPS!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:14

Nou sommige bokkers zullen het wel weten maar hier komt het verhaal.
2003: springwedstrijd in blokker M paarden hindernis 1 super afzet iets minder prettige landing : paard struikelde bij landing viel ik lag er onder. Verdrietig Weet er zelf niets van. Met de ambulance afgevoerd. Wedstrijd met anderhalf uur vertraagd... Met flinke spier kneusingen en een hersen schudding gelukkig weer snel opgeknapt! Ach gut
2005: ander paard kom op wedstrijd wederom springen in blokker. ( wat heb ik toch met die plaats... ) paard wil eerst al niet bij de trailer vandaan. Vriendin moet mij naar inrij bak helpen. Daar aangekomen naar wat dressuur werk een sprongetje. De twee keer aanrijden weigering. Vervolgens helemaal in de staak gaan. Gelukkig er komt hulp. Maar... paard gaat steigeren. Ik word bang er onstaat een discussie. Ik van het paard af instructrice die hulp bood roept stap er op ik zeg nee zei zegt ja dit gaat zo even door. Vervolgens ik er toch weer op. Zei mij verder helpen. Nu gaat hij alleen nog maar heel hard vooruit ( }> is altijd beter dan omhoog !! ) heel de inrij baan gaat zich er mee bemoeien.
Gelukkig in de ring een braaf paard.
2E rondje zelfde verhaal met inrijden ( alleen zonder de discussie Haha! ) en in de ring weer braaf !!
Leuk detail een van de mederuiters die vond dat ik beter eerst thuis kon oefenen voordat ik op wedstrijd ging werd in de ring uitgebeld op hindernis 1 en in het tweede rondje op hindernis 3!! Nou vraag ik je denk je nu echt dat ik dat beest mee neem als hij thuis ook zo doet !? NATUURLIJK NIET !!! Dit had ik nog nooit mee gemaakt!! Maar je staat mooi voor L**!!! Bloos

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:51

Odie schreef:
Ooit begon ik vol goede moed mijn proef bij het Z2 pony's
groeten
c rechterhand
mxk van hand veranderen
kom ik in die hoek toch ineens de H tegen ipv de M
dus ik omdraaien, maar toen tikte de jury al op het raam dat de bordjes in spiegelbeeld waren neergezet OEPS!

Dat heb ik ook een keer gehad. Ik snapte er op het eerste moment echt niets van, want ik ging toch echt de goede kant op.
Ook een keer gehad dat de jury de auto bij de A zette. Dus mn moeder er naartoe en doen was de jury verontwaardigd, want ik moest toch bij C binnenkomen Hamer Het was nog M2 ook, dus de jury moest echt wel ervaring hebben.

frappa

Re: Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:59

Dat ik mijn laarzen was vergeten en moest rijden met geleende leren laarzen van mijn vriendin die toch wel errug groot waren en ik echt erop zat als een zoutzak.

Toen ik vroeger op een manege pony toendertijd NPC startte bij de 1e wedstrijd in het outdoor-seizoen bleef meneer over alle hekjes heen springen Haha! wat een drama kon hem niet meer houden.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:58

Ik heb een keer gehad op een concours in De Meern. Laden heen ging voortreffelijk! Rijden daar lekker! En daarna niet meer de trailer op willen! Ik heb ruim 3 uur!! gestaan. Ik kreeg toen hulp met laden van een paardenfluisteraar. Die gebeld en ze stond er zo op.... Ondertussen had heel het terrein me al geholpen.

Bij de prijsuitreiking kwamen er een hoop mensen vragen of het al gelukt was Bloos

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:21

ik heb vorige zondag voor het eerst wedstrijd gehad bij lrv. Wij met jonge paardjes naar daar (allé jong: 8 en 5) en dat paard van 8 flipt helemaal door, rent van de inrijpiste, tussen de camions door richting vrachtwagen. Ze voelt zich op een gegeven moment zo opgesloten tussen de camions dat ze stijgert, gooit met haar hoofd en zwiert me gewoon onder een geparkeerde camion in. resultaat: we hebben ons goed laten zien voor onze eerste wedstrijd Lachen, een barst in elleboog, en week gips en héél veel mensen die je komen vragen of het gaat terwijl je lijkbleek ziet van de pijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:25

zelf nog niet zoveel, weet het iig niet meer.

Wel eerste wedstrijd met Haike; binnenconcours, buiten losrijden, eigen terrein. Losrijden ging wel goed, totdat opeens alle ruiters naar binnen gingen, haike erachter aan maar omdat de draad alweer dicht zat ging ze op haar knieen eronder door, ik zat er nog op. Aan andere kant draad weer opstaan, en doen of er niks gebeurd is, alleen ik in paniek. Moest wel verplicht mijn proef nog rijden, word ik 1ste!

Gezien:
*Rijlaars uitvallen tijdens proefje (waren nog leren ook), lag op de hoefslag en vond pony zo eng dat ie de rest van de proef de hoek maar afsneed. Punten waren niet zo goed (M2).
* Op concours komen en daar zien dat vriendin per ongeluk de verkeerde pony mee heeft genomen, dacht de B op zaterdag en de rest op zondag, was het voor de verandering dus net andersom.
*Mijn broertje: tijdens de proef er voorover afvallen en het hoofdstel meteen maar mee eraf trekken. Daarna opstaan met hoofdstel in de hand en naar moeder lopen die ander stond te lezen, pony gewoon los laten staan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:47

Hm Mijn ergste wedstrijd was,dat m'n merrie hengstig was..en ik moest beginnen met de proef maar ze niet meer wilde lopen alleen nog maar omhoog kwam als ik been gaf..niks hielp..ik schaamde me dood,ik leek wel een beginneling..de jury was gelukkig erg aardig..maar dat was echt een afgang..

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:41

Th0mas schreef:
dat ik eruit werd gestuurd omdat ik 3 x verkeerd heb gereden Bloos!

ik was slechthorend en moet proeven uit mijn hoofd leren en toen had ik dat geen zin en gebeurde zoiets en voorlopig GOED leren Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:38

Met een minpunt naar huis toe gaan........

Was met de pony in t M1 in Kampen. Jaar of 7 geleden

Hij vond die bak reuzespannend, zag overal bakkabouters.
Gingen ze tot overmaat van ramp de prijsuitreiking van een andere rubriek doen onder mijn proef van uit een supergehorige kantine inclusief stampende/klappende mensen en blaffende honden.

Hij was helemaal maf, kon nog net sturen maar hij ging veel te hard, kop er op. Alles wat je nodig hebt om een fatsoenlijke Mproef te rijden waren wij op dat moment kwijt.... en ik kreeg het niet meer terug in die proef. Eigenwijs als ik was, gewoon die proef afgemaakt.

Is mn dieptepunt van alle wedstrijden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:03

Een paar jaar geleden had ik met mijn pony een wedstrijd in Oosterwolde (Fr) Met het springen had ik een prijs. Toen iedereen zijn prijs had gekregen, was het tijd voor de ereronde.
Mijn vader en moeder stonden aan de kant en ons hondje (Baloe) lag op de grond te slapen.
Toen de muziek van de ere ronde begon en iedereen ook nog eens ging klappen schoot Baloe weg en ging ie achter de pony's die de ereronde reden aan.
Gelukkig was mijn pony hardstikke braaf en kom ik hem stoppen (terwijl de rest gewoon doorreed) Ik heb de hond gepakt en met hond en al de rest van de ereronde gemaakt Tong uitsteken

Dit was ook wel heel grappig:
Tijdens een onderlinge wedstrijd op manege Schalkhaar was mijn moeder gevraagd als jury. (ik was mee gegaan om te schrijven)
Na een paar pony's kwam er een familie die allemaal op Friezen reden.
Toen de eerste Fries binnen kwam en op X moest halthouden en groeten, zette hij zijn benen uit elkaar en begon te plassen Haha!
Het meisje raakte helemaal overstuur (waarschijnlijk van de zenuwen) en mocht van mijn moeder overnieuw beginnen!
Maar dit was nog niet alles, de paarden die hierna moesten starten wilden allemaal niet IN die plas gaan staan, dus niemand kwam normaal over de AC-lijn!! Ook hier kon niet iedereen de lol ervan inzien!
Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:30

Bettine schreef:
Ik sta mijn moeder voor te lezen, ze komt binnen bij A,
Terwijl ze binnenrijdt gaat er een hond precies op X zitten schijten Haha! Gestoord Bloos

Gelukkig kon de jury er ook wel om lachen en mocht het nog een keer over Haha!

Hier moest ik echt heeeeeel hard om lachen!!!! Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:32

Ik moest een keer bij C binnenkomen haha...ik was de eerste van die dag in die ring...de jury was ook pas net gearriveerd... en ik reed die ring in en dacht t klopt niet helemaal Tong uitsteken De jury had zn auto aan de verkeerde kant gezet Sigaar Haha t was niet erg, wel grappig. T was nog vroeg dus vandaar waarschijnlijk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:38

carlijn83 schreef:
Met een minpunt naar huis toe gaan........

Was met de pony in t M1 in Kampen. Jaar of 7 geleden

Hij vond die bak reuzespannend, zag overal bakkabouters.
Gingen ze tot overmaat van ramp de prijsuitreiking van een andere rubriek doen onder mijn proef van uit een supergehorige kantine inclusief stampende/klappende mensen en blaffende honden.

Hij was helemaal maf, kon nog net sturen maar hij ging veel te hard, kop er op. Alles wat je nodig hebt om een fatsoenlijke Mproef te rijden waren wij op dat moment kwijt.... en ik kreeg het niet meer terug in die proef. Eigenwijs als ik was, gewoon die proef afgemaakt.

Is mn dieptepunt van alle wedstrijden.

ow god ja.... die bak is op zich wel eng ja, en die kantine is ZOOOO gehorig Bloos!!!!(is tog bij Toi Toi??)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:42

Syllie schreef:
Wij gingen verhuizen naar Zeeland en we zouden dus de eerste keer starten op Bruinisse ( een buitenconcours). Ik haalde vroeger altijd m´n paard uit de trailer met een halster (dat doe ik nu dus niet meer) en toen ik het hoofdstel in wilde doen, ging tie d´r vandoor, sprong bijna over auto´s enz.

Maar ben nog niet klaar, heb k m eindelijk weer te pakken, hoofdstel in enz., blijft tie achter de trailer hangen met z´n bitringen Huilen Hij bleef er dus aan trekken, hoofdstel aan gort en m´n bit ook, kan je nagaan hoe hard dat is gegaan. Ik helemaal overstuur natuurlijk, ben altijd hardstikke zenuwachtig en nu dus helemaal, nog geprobeerd voor een ander hoofdstel, maar heb die dag niet meer gestart!!

Iemand die dit verhaal kan overtreffen Haha!

Hihi toen heb ik jou dus gezien denk ik Tong uitsteken
Ik werkte namelijk altijd op die manege als ik er was in de weekenden en in de vakanties.
En toevallig ook op die wedstrijd zat ik op een springpaard van daar en zag ik een pony over het terrein crossen en moest ik ff moeite doen om men paardje in bedwang te houden Haha!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:47

Ten eerste even..... mijn ouders gingen altijd mee op concours, maar dit concours was 20 minuten stappen vanaf huis en mijn oma vierde haar verjaardag, dus ik was die dag alleen. Wel was de eigenaar van de pony er een aantal vriendinnen. Ik reed een springparcours.

Ik kwam de bocht uit om een oxer aan te rijden. Pony gleed van achter uit, met haar achterbenen tegen de afzetbalk. Zit op haar kont, komt weer omhoog (ik zat er nogsteeds op, het ging allemaal heel snel), probeert alsnog te springen, maar haalt het natuurlijk nooit meer. Struikeld vervolgens met haar voorbenen over de hindernis. Ik gleed er voorover af, nam het hoofdstel mee. Pony kwam half op mijn benen te liggen, ze gaat weer staan, voelt het hoofdstel tussen haar benen, die nog vastzat aan de martingaal en zet het op een lopen.

Ik hoorde iemand schreeuwen: "Ringmeester, houd hem tegen". Ik kijk naar de ringmeester die toch wel hevig knikkende knietjes kreeg toen de pony op hem afkwam. Hij liet op het laatste moment toch het touw los en mijn pony gaat in volle vaart het inrijterrein op. Door een terrasje heen, allemaal mensen wegspringen, tegen de patatkraam aan, langs alle trailers, de openbare weg op. Gelukkige heeft er toen iemand het lef gehad naar haar hoofd te grijpen. Hoe die man het voorelkaar gekregen heeft weet ik nog niet, maar hij heeft haar in haar neusgaten weten te grijpen. Ik had inmiddels mijn ogen dicht en haalde de ergste senario's in mijn hoofd, toen hij met mijn pony aan kwam lopen. Echt alles wat scheef kon zitten zat scheef, ze had haar peesbeschermers en strijklappen achterstevoren aan haar benen zitten en mijn zadel zat ook niet meer waar het zat.

Pony en ik stonden te trillen als een rietje, maar na alles weer goed op z'n plaats te hebben gedaan en gekeken te hebben of er iets mankeerde aan de pony heb ik toch weer gesprongen op het inrij-terrein. En meteen de eerste sprong ging goed, niet geweigerd. Na de wedstrijd ging ik ook naar de verjaardag van mijn oma en mijn ouders voelden zich zo rot dat ze juist toen er niet waren Huilen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:01

Ik ging op wedstrijd, zonder zadel en zonder me hoofdstel mee te nemen Haha!

was ook vervelend Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:08

Dwars door de andere ring heen met een ongeleid projectiel.. Bloos! Gelukkig deed het andere paard niets en ging gewoon verder of het gek was..

In de verkeerde galop over een letter springen om daarna weer in de goede galop verder te gaan.. Bloos Haha!

Niet heel stom dus, maar er werd/word hard om gelachen.. Tong uitsteken

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:12

Een paar jaar geleden op een wedstrijd was ik nogal zenuwachtig en in de proef reed ik tot twee keer toe fout. Na de eerste keer wilde ik al het liefst de ring verlaten, maar na de tweede vergissing werd ik zo kwaad op mezelf dat ik de rest van de proef jankend en vloekend uit heb gereden...
Achteraf kon ik me natuurlijk voor m'n kop slaan om me zo aan te stellen Ik durfde m'n kop niet meer te laten zien en ben toen maar snel weer richting huis vertrokken...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:18

Oef...al erg veel ergere dingen, waarvan hieronder een aantal hoogtepunten (en nog steeds heb ik geen last van zenuwen Haha! )

* ik was een jaartje of elf en sprong L met mijn paard van 1.68 m en kon er dus niet opkomen zonder hulp van een sterk iemand (meestal mijn vader). Door een weigering op een dubbel viel ik eraf, paard kwam keurig naar me toe en toen riep de jury om: in dit geval maken we een uitzondering betreffende de regel 'hulp van derden', de amazone mag geholpen worden met opstijgen, mits ze er binnen een minuut op zit. Ik dus gillen daar op dat grote grasveld: Rennen papa, rennen papa, ik moet er weer op, ik moet verder.
(Deze is een giller, doet het goed op verjaardagen)

* aller eerste kur op muziek ooit. Had me suf geoefend. Stalgenoten waren blij dat ik eindelijk de wedstrijd zelf had, ze konden het niet meer hóren. Ik begin de wedstrijd en krijg voor het eerst in mijn leven een black out: heb mijn hele proef uiteindelijk gespiegeld gereden (en werd 3e van de 26)

* uitgebeld worden tijdens een ZZ-l wedstrijd, omdat ik mijn paard niet langs de juryhokjes kreeg Haha! Clown

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:18

Kan niet echt iets heel ergs verzinnen maar heb wel iets stoms.

Ik startte met mn pony (merrie) in de L of M (ik toen 13 jaar ofzo) op een wedstrijd die op loopafstand was. Mn pony wilde op vreemd terrein nooit plassen, en nu moest ze dus plassen op die wedstrijd.

Tijdens het inrijden de hele tijd stil gaan staan en benen wijd maar geen plas dus ik de ring in en halthouden en groeten, je raad t al benen wijd, dus ik maar gaan staan wist ook niet wat ik moest doen, jury de auto uit en zei dat ik maar gewoon door moest rijden. Ik doorrijden, volgende onderdeel halthouden en achterwaarts, ja hoor benen wijd. Afgroeten, benen wijd. En toen de ring verlaten en mn pony stond met haar voorbenen buiten de ring en met de achterbenen nog in de ring, ging ze weer met de benen wijd staan en ja hoor toen kwam de plas Clown Moest vet lachen en de jury ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:23

Randy01 schreef:
Oef...al erg veel ergere dingen, waarvan hieronder een aantal hoogtepunten (en nog steeds heb ik geen last van zenuwen Haha! )

* ik was een jaartje of elf en sprong L met mijn paard van 1.68 m en kon er dus niet opkomen zonder hulp van een sterk iemand (meestal mijn vader). Door een weigering op een dubbel viel ik eraf, paard kwam keurig naar me toe en toen riep de jury om: in dit geval maken we een uitzondering betreffende de regel 'hulp van derden', de amazone mag geholpen worden met opstijgen, mits ze er binnen een minuut op zit. Ik dus gillen daar op dat grote grasveld: Rennen papa, rennen papa, ik moet er weer op, ik moet verder.
(Deze is een giller, doet het goed op verjaardagen)

deze vind ik echt geweldig, zie het al helemaal voor me! Haha!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:19

In het springparcours tijdens een SGW een hindernis overslaan waardoor ik niet mocht crossen! Koe

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:35

Dressuurgek & Randy:
en weer zat ik hardop te lachen achter mijn pc! Haha!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:38

ik zit hier ook te grinniken!!!

ik was een x in beemtebroekland op wedstrijd.. hele stijle trap naar het secretariaat.. vriendin van mij glijdt boven aan de trap uit.. schept mij, en samen schepten we nog een vriendin.. dus wij onder aan de trap in een treintje op elkaar.. hihi.. en lachen van de pijn! hihi.. en dan komen er nog van die mensen aan rennen : SSSSSSSSSSSSSSST er is een proef bezig!!! ja uh sorry! Knipoog

en laatst een keertje tijdens het groeten.. pony was helemaal bezweet en begon te jeuken aan z'n voorbenen en ik voorzichtig z'n koppie omhoog trekken.. draait ie om.. tja.. dus met z'n kont naar de jury toe ik m'n nek omgedraaid en als een halve debiel gegroet..